• H27

Okej att ga pa strippklubb?

Jag bor i USA for tillfallet och min pojkvan ar harifran. De ser det som normalt att ga pa strippklubb nar de har svensexa och tycker inte att det ar nat konstigt med det.
    Jag har svart att acceptera detta och skulle vilja ha rad hur jag kan komma over det. Kan inte slappa att de gar och tittar pa snygga tjejer som dansar sexigt. Jag kanner det som att jag inte duger. Och sen de var pa senaste svensexan har jag varit nere och kanner inte for att visa mig naken eller ha sex med honom.
    Hur skulle du/ni ha tankt? Alla rad ar valkomna! Tack!

• Svar på tråden Okej att ga pa strippklubb?
  • tattar-Emma

För mig är det en fråga om människosyn, inte om naken hud.

• AsaJason

Jag kan helt relatera till dina kanslor nar det galler pojkvannen pa strippklubb. Nar jag forst kom till USA kande jag precis likadant. Jag kanner mig faktiskt inte sa hotad av det langre, eftersom jag foljt med dit nagra ganger efter krogen.

Ni kanske skulle diskutera vissa grundregler, tex inga lapdanser eller rora vid nagon. Jag har svart att tro att din pojkvan skulle riskera nat for en strippa...skulle inte oroa mig om jag vore du

• Sister of the Night

Jag instämmer med Miss cee, jag anser inte heller att du behöver "komma över" din olust inför detta. Däremot tycker jag det är märkligt att din kille inte klarar av att avstå en sån sak för din skull; är det verkligen så viktigt för honom att få göra detta?! i så fall måste det ju vara oerhört betydelsefullt, när han gör det trots att han innerst inne visste att du inte gillade (första gången) och inte ser något problem med att gå igen (nästa gång).

Oavsett dina skäl till detta så är det uppenbart att du känner en tydlig olust inför detta, det borde han ta mera hänsyn anser jag. Skulle inte du göra det för honom...? Är svaret "ja" så ser ni nog lite olika på det här med att lyssna på och visa hänsyn till sin partner.

Rent allmänt kan jag nämna att jag är en aning förbryllad över att det, så snart denna fråga kommer upp igen, alltid vänds till att tjejen ifråga antingen inte litar på killen eller att hon nog har ett riktigt uselt självförtroende.
    Det blir lite enkelspårigt med dessa ganska förhastade slutsatser om och om igen.

• H27

Jag vet inte hur han skulle gora infor nasta svensexa, har inte kommit till den diskussionen an, sa jag kan inte saga att han har gjort det fast han vet att jag kanner san olust. Vi hade aldrig, som jag sa innan, diskuterat amnet strippklubb innan och det har ar den forsta svensexan han varit pa sen jag flyttat hit.
    Nasta steg ar just den fragan, hur han skulle gora nasta gang.

Alla tycker att jag overdriver har. Det ar klart att killarna gar pa strippklubb pa svensexan, nastan ovanligare om de inte gor det.

AsaJason,
    Sa skont att hora nan som varit i samma sits. Hur gjorde du? Bara accepterade att det ar sa det funkar har och forsoka att inte gora nan stor grej av det? Eller har du nat annat tips?

• H27

Kanske borde fortydliga att jag fick veta nar han kom hem att de varit pa strippklubb, och han sa att han inte visste om att det fanns med i planeringen innan. Darfor kom diskussion forst efterat.

• Loquita

En fråga bara.... hur ställer ni er till att själva gå till t.ex. Chippendales?

• SnartDisaMolin

Usch vad hemskt!!! Jag skulle bli sååå besviken på min kille om han gick eller ens ville gå på stripklubb!!! Att vara naken framför en annan person är något personligt!! Det gör man för att man tycker om någon!! Att gå på strippklubb är ju uppenbart för att killen vill bli eggad o vill se an naken tjej!!!! VA FAN räcker det inte med den man har hemma så kanske det är gubben som borde fundera!!!!!! Fattar verkligen inte hur ni kan säga att det är helt ok!! Och tänk dom stackars tjejerna som står.. usch.. Nej jag hade sagt NEJ!!! Och hade han velat gå ändå så hade jag ifrågasatt om han ville vara med mej och varför han då behöver gå och titta på andra tjejer..? som sagt räcker det inte med en tjej??? Jag ser det som otrohet!! Sen att det finns ni som tycker det e ok då är det ju inte längre otrohet. Att gå på strippklubb är lika illa som om han skulle hångla upp en tjej!!! Detta är min åsikt och vi kan inte alla tycka lika! tur är väl det.

• Helenabrud

Jag har tyvärr inga bra råd till dig H27. Men vill att du skall veta att jag håller med dig till fullo. Jag vet att det finns många tjejer som tycker att detta är okej men jag är fullkomligt övertygad om att vi är fler som inte tycker det är okej.
    I det här fallet är ju skadan redan skedd men jag skulle nog ta diskussionen för att slippa vara med om det igen. Fråga honom vems känslor som är viktigast kompisarnas eller dina.Om hans kompisar vill gå på sådana saker framöver har ju han alltid valet att inte gå.

•  Miss Cee

Svar till Loquita>>

Jag skulle givetvis aldrig någonsin sätta min fot på en chippendales-föreställning. Skulle aldrig hyra in en manlig strippa och skulle jag få en på min möhippa så skulle jag lämna lokalen.
    Även om jag inte tycker att högavlönade chippendales liv och lön riktigt är jämförbart med många strippors, så är ändå principen densamma och därför är det otänkbart för mig att betala för att se någon klä av sig.

Så jag har ingen dubbelmoral;)

• September2

Jag ser inget intresse alls att gå på sånt själv eftersom jag älskar min blivande man och han duger mer än nått annat. Jag skulle själv inte må så bra efteråt om jag skulle göra det, tycker det är för sånna som behöver det.

Svar på tråden Okej att ga pa strippklubb?