• H27

Okej att ga pa strippklubb?

Jag bor i USA for tillfallet och min pojkvan ar harifran. De ser det som normalt att ga pa strippklubb nar de har svensexa och tycker inte att det ar nat konstigt med det.
    Jag har svart att acceptera detta och skulle vilja ha rad hur jag kan komma over det. Kan inte slappa att de gar och tittar pa snygga tjejer som dansar sexigt. Jag kanner det som att jag inte duger. Och sen de var pa senaste svensexan har jag varit nere och kanner inte for att visa mig naken eller ha sex med honom.
    Hur skulle du/ni ha tankt? Alla rad ar valkomna! Tack!

• Svar på tråden Okej att ga pa strippklubb?
  • bröllopsängeln

jag gifter mig med en man som har samma syn som jag på dessa frågor så jag vet att han inte skulle va med på en sån grej så tyvärr har jag inga bra råd...

förklara för honom att du inte gillar det och så kanske han avstår...

• R&F (1/7 2006)

Jag skulle absolut låta min man gå. Se men inte röra teorin håller vi på här hemma. Men vi är väldigt öppna och frisinnade med det mesta. Jag litar på min man o han litar på mig.

• H27

Jag har forklarat for honom redan, men han verkar inte forsta helt och hallet. Tycker att det inte ar nan big deal eftersom att de ar sa de gor har. Har forsokt forklara att det ar en big deal for mig och att jag har svart att forsta varfor det maste vara inkluderat i en svensexa.

• Tossi

Jag förstår inte hela problematiken, har inte samma syn på det själv.
    Se men inte rör tycker jag låter jätte bra! Annars får du försöka förklara för honom varför du inte gillar det.

• R&F (1/7 2006)

Om inte din blivande respekterar att du inte vill att han ska gå så är det ju inte strippklubben i sig som är problemet utan respekten. Tycker jag.

• bröllopsängeln

oj..ja då får du försöka tänka att det inte är någon stor grej för honom och bara acceptera det..och tänka att det är ju ändå dig han komme rhem till sen:)Och försök tänka bort de negativa som strippklubbar innebär...och faktiskt är strippor oftast varken snygga eller lyckliga och många har inget annat val så om man kan bortse ifrån de tragiska sakerna så är det ju bara att lita på att det inte går för vilt till:)

sen vill jag bara tilägga att även om man litar på någon så kan man ju ogilla att de går på strippklubb- jag litar till hundra procent på min m2b men gillar inte strippklubbar som sådana de är ändå.Har inget med förtroende att göra i mitt fall.

• bröllopsängeln

hahaaa började skratta åt se men inte röra...som om killarna sitter lugnt och stilla och tittar bara...de är ju fram och ger lapdance för killar och killar stoppar pengar i behå och trosa och skriker och tjoar och tjimmar och i vissa fall hetsar varandra till att röra och dregglar...men visst tycker man det är okej så tycker man.Men för mig är inte det att bara "se"

• H27

Diskussionen vi hade var efter att de hade varit pa en strippklubb i samband med en svensexa, vi har aldrig pratat om det innan. Sa aven om han nog anade att jag inte skulle gilla det sa gick han for att alla andra ville ga, men det ar inte forsta gangen han har gatt. Han har gatt innan vi blev tillsammans ocksa.

Jag tror absolut inte att han skulle gora nanting, sa visst litar jag pa honom. Det ar bara sjalva grejen som ger mig en olustig kansla. Jag vet att jag kanske overdriver, just darfor vill jag hora andras asikter.

Tjejerna har verkar tycka att det ar helt okej att deras pojkvanner gar pa strippklubb och jag forsoker forsta varfor.

Brollopsangel,
    Forsoker tanka precis sa, men det ar svart.

• Damen i röd hatt

Varför gillar du inte att han går på strippklubb?

1) Strippklubb = utnyttjande av kvinnan som runkobjekt för mannen?
    2) Strippklubben kan fresta din man och du litar inte på honom?
    3) Du känner konkurrens, och tycker att han borde vara nöjd med din attraktion?

Bereonde på om du svarar 1, 2 eller 3 så ger det dig olika handlingsvägar. Svarar du "1" så har ni olika syn på människoväret, och du bör överväga att inte gifta dig med honom. Svarar du "2" är en tillitsfråga, och litar du inte på din man så bör du refeltkera över er realtion. Svar du "3" så är du osäker på dig själv, och bör jobba med din egen självkänsla.

Det kan säkert utvecklas mer det här. Det finns ju också en kulturell aspekt och det är att det är ett okej beteende i den kultur du lever i nu.

•  Miss Cee

Eftersom jag själv är totalemot det så kan jag inte ge dig något tips på hur du ska "Komma över det". För jag tycker inte att det här är något du ska behöva komma över.

Precis som R&F säger, så är ju ditt problem att din blivande struntar i dina känslor och i att respektera dig. Det är viktigare för honom att få gå på strippklubb än att du mår bra. Krasst men sant, annars hade han ju bara sagt "jaha, men om du känner så starkt så kan jag givetvis strunta i det, eftersom det inte är en viktig sak för mig"..

Så i det här läget skulle jag hellre ge dig tips på hur du kommer över din pojkvän faktiskt.. Men det var nog inte det svaret du ville ha.

Svar på tråden Okej att ga pa strippklubb?