• aase

Vinterbröllop Dec07

Jag och min älskling kommer att gifta oss i December 2007. Jag tycker att det vore jätteroligt att få kontakt med några andra som ska gifta under samma månad så att vi kan utbyta idéer etc. Så tjejer, är det någon annan än jag som börjar med planeringen såhär tidigt?

• Svar på tråden Vinterbröllop Dec07
  • Vinter 07

Det är väl klart du får hänga på! Jag och min sambo ska gifta oss den 15:e december

• aase

Nu börjar det röra på sig i denna tråden, kul! Tack för tipset Vinter 07 och välkomna till er andra!

Var och köpte en massa nya tidningar här i fredags. Tycker att det är jättevårt att inte dras med i alla jättefina idéer. Jag menar, någonstans måste vi ju sätta begränsningar också med tanke på vad allt kostar...

Vi ska åka upp till Dalarna i nästa vecka för att kolla lokaler så håll tummarna. Vi vill ju inte råka ut för att någon råkar boka vår drömlokal före oss. Håll tummarna!

• Sanasol

Hur kommer ni andra ha? Festarrangör eller kommer ni hyra lokal och ordna festen själva?

• aase

Jättefina saker vinter07! Hade varit kul att hitta något liknande i Sverige...

• InaHjärtarAdam

hej! jag o min sambo ska också gifta oss i december-07:) ska bli sååå kul! vi är också mitt uppe i planeringen.
    var och kollade på klänningar och ringar igår, men hittade inget vi direkt fastnade för. blir att åka in till sthlm och kolla lite mer nån dag snart.

hur har ni tänkt när ni har satt era datum för vigsel? vi kan inte bestämma oss för när det ska bli... det är ju så mycket annat som också händer i december.

• Vinter 07

vi valde det datum då vi blev tillsammans

• aase

Välkommen InaHjärtarAdam! Så du följde mitt råd

Vi tänkte så här:

November: Risk för regnslask
    Jan-Mars: Vill inte vänta så länge
    December: Mysigaste vintermånaden

15: dec perfekt, för tidigt för att folk ska känna sig döstressade innan jul men för sent för alla firmafester (förhoppningsvis)

• hönapöna

Hallo tjejer...
    Här är en till som planerar vinterbröllop... Nyårsafton till och med är datumet... Funderar fortfarande på vad man skall ha för jacka. Vill ha en cape men de är så grymt dyra...

• InaHjärtarAdam

hej hönapöna, välkommen!!

själv vill jag ha en mantel, en sån som finns på bild i "allt om bröllop" som finns ute i butikerna nu. om jag inte hittar en sån så ska jag nog försöka hitta nån som syr upp den åt mej;) får spara in på nåt annat istället.

• aase

JAg vill oxå ha mantel... Vilket märke var det på den du såg InaHjärtarAdam ?

• Vinter 07

Å vad avis jag blir på er som börjat planera. Min sambo är av typen "vi börjar väl 3 månader innan" och jag vill börja nu nu nu.

Ang. Sanasols fråga om festlokal eller arrangör, det är svårt att bestämma tycker jag. Det är behändigt att vara på en herrgård eller restaurang eftersom man får hjälp med så mycket. Men, samtidigt kan ju det bli lite opersonligt. Har varit på bröllop på samma ställe två gånger och det var exakt likadant. De skålade i samma glas, samma dragspelsgubbe spelade samma låtar osv. Trist.

Fixar man egen lokal får man ju bestämma precis hur man vill ha det, men samtidigt är ju det mycket jobb...

Jag vet inte vad vi ska välja riktigt.. Vad ska ni andra göra?

• InaHjärtarAdam

aase:

jag vet inte vad det var för märke, det var bara en bild på den. men om man inte hittar nån kanske man kan sy upp en likadan!

Svar på tråden Vinterbröllop Dec07