• aase

Vinterbröllop Dec07

Jag och min älskling kommer att gifta oss i December 2007. Jag tycker att det vore jätteroligt att få kontakt med några andra som ska gifta under samma månad så att vi kan utbyta idéer etc. Så tjejer, är det någon annan än jag som börjar med planeringen såhär tidigt?

• Svar på tråden Vinterbröllop Dec07
  • aase

Hur tänker du när det gäller klänning? Långärmad eller? Man vill ju inte frysa...

• Vinter 07

Nej, frysa vill jag inte.. Men i nuläget tror jag ändå att jag vill ha en ärmlös klänning. Har tänkt fixa en riktigt snygg pälsjacka att ha när man går ut ur kyrkan, och kanske någon sjal eller nåt i kyrkan eller på festen om det är kallt.

Vad har du tänkt ha?

• Vinter 07

Du, igår såg jag på någon hemsida att man kunde köpa silverfärgade eller vita snöflingor att dekorera borden med, ett tips bara. Tycker det låter rätt fint. Du skulle väl ha lite is och så i temat, det kan ju passa bra då med snöflingor.

• aase

Jag har inte bestämt mig än när det gäller klänning. Men jag tror nog det bli en kappa till med fuskpälskanter.

Snöflingor? Lät jättefint. Vilken sida var du inne på?

Men jag har nog i stort sett bestämt mig för inbjudningskort. Vad tycker du om denna stilen? www.aliadesigns.com/flash/portfolio_jessica.html
    (Ska göra dom själv men det är ju tillåtet att bli inspirerad ).

• vinter007

Jag ska gifta mig vinter 07, ska ha en tredagarsgrej och är ursprungligen från Strängnäs. =)

• Vinter 07

Aase: riktigt snygg inbjudan, sparade ned bilden! Snöflingorna hittade jag på www.confetti.co.uk

Vinter 007: Scary, vi kanske känner varann, stan är ju trots allt inte speciellt stor! Har du bokat festlokal eller något än?

• bella.nu

Vi gifter oss på nyårsafton & har planerat i 2 år. men de beror på att vi gifter oss i fjällen & bor i gbg.

• bella.nu

Först tänkte vi åka häst & släde men de är 1.5 mil mellen kyrkan & festlokalen, skulle ta lite för lång tid så vi har bestämt oss för snövessla. Färgtemat är blodrött & benvitt. Jag är från jämtland så maten är inspererad där efter, med vargtass som för drink & tjälknul till förrätt

• vinter007

Vinter 07: Ja, och våra nick är skrämmande lika. Verligen spooky. =)

Ja vi har bokat "lokal", vi ska vara på ett slott. Vi ska inte gifta oss i Strängnäs dock.

• Sanasol

Hej tjejer!

Vi planerade vinterbröllop i februari 2007, men eftersom jag läser min sista termin på universitetet i höst så valde vi att skjuta lite på det. Nu har vi istället pratat om den 1/12 2007, någon annan som ska ha det datumet?

Hoppas det är okej att jag hänger med i tråden redan nu, även fast vi inte bestämt oss helt ännu!

Svar på tråden Vinterbröllop Dec07