• aase

Vinterbröllop Dec07

Jag och min älskling kommer att gifta oss i December 2007. Jag tycker att det vore jätteroligt att få kontakt med några andra som ska gifta under samma månad så att vi kan utbyta idéer etc. Så tjejer, är det någon annan än jag som börjar med planeringen såhär tidigt?

• Svar på tråden Vinterbröllop Dec07
  • Wunja

Nu ska jag gifta mig i januari 2007, men jag tänkte bara säga att vi är många vinterbrudar som redan planerar, och har planerat, våra bröllop ett bra tag redan :) Du är med andra ord inte ensam!

• Wunja

Haha, oj, nu blev det pinsamt... Läste 2006, inte 2007! Sorry :)

• aase

Ingen fara

Men jag har ju samlat på bröllopstidningar från hela världen sedan jag var 15 också (11 år nu) så bröllopstokig är nog en ganska stor understatement...

• Vinter 07

Hej, här har du en till som ska gifta sig i december 2007. Jag har också ett antal tidningar hemma, och rätt många tankar om upplägg. Det skulle dock vara kul med lite utbyte.

• aase

Vinter 07: Vad roligt att höra att det finns fler som börjar tidigt! Var ska ni gifta er? Har ni börjat tänka på tema ännu?

Vi har inte bestämt lokal ännu men det lutar åt någonstans i Dalarna eftersom att vi vill ha snö (vi bor i Göteborg). Färgtema vi är sugna på är vitt, grönt (sage) och guld alt brons.

• Vinter 07

Vi ska nog gifta oss i Strängnäs, vi är därifrån från början. Det är en vecka innan jul, men vi vill försöka undvika ett jultema. Färger lutar åt vitt, silver och lime.

• aase

Vi ska inte heller ha jultema (vi gifter oss 14-16 dec). Däremot vill vi använda oss mycket av snö och is. Hittade den här på nätet och tyckte att den var helt underbar: www.dekoreramera.se/index.php&sid=start
    Funderar även på att köpa istappar i glas som man kan dekorera med.

• Vinter 07

Å, då hart vi samma datum, vi ska också gifta oss den 15:e och planerar att ha en tredagarsgrej. Kul!

• aase

Då har vi tänkt exakt samma sak med andra ord

Vi får hålla kontakten och uppdatera varandra hur det går tycker jag. Själv är jag redan i full färd med planeringen (kan inte låta bli)

• Vinter 07

Absolut, vi kan säkert hjälpa varandra med mycket! Jag kan inte heller låta bli att börja planera. Jag har redan en klippbok med bilder på klänning, dukningar, blommor osv. Jag tycker att det är skönt att börja lite redan nu, då hinner man ju verkligen bli säker på vad det är man vill ha. Vi vill försöka hålla nere kostnaderna så vi ska försöka göra en del saker själva som trycksaker och så.

Svar på tråden Vinterbröllop Dec07