• MollyMolly

Ladycomp

Hej!

Tänkte höra med er som använder Ladycomp här, hur det funkar för er och hur länge ungefär som man kan ha den där apparaten, och hur säker den verkligen är...??

Jag funderar på att kanske skaffa en men man vill ju veta vad det är man köper om man säger så. Det är ganska mycket pengar också..

Ha de bra i sommar!

• Svar på tråden Ladycomp
  • MollyMolly

Hej allihop!

Det lutar åt att jag och pojkvännen beställer en Ladycomp över internet ikväll. Vi har pratat igenom allt och han säger att jag kan och vet mest om detta så jag får ta det avgörande beslutet, och jag vill verkligen sattsa på det här.
    Jag betalar mycket heller i pengar än i hälsa som man kan få göra med alla dessa hormonella preventivmedel som barnmorskorna vill att man ska ha.

Jag har inga fler frågor till er här just nu men det kan hända att det dyker upp när jag har fått min apparat, så ni kan ju hålla koll på den här tråden när ni hänger här =)

Ska bli jätte spännande att testa! Hoppas verkligen att den funkar som den ska och inte gör mig gravid eller att jag får alltför många röda dagar när den väl har vant sig vid min kropp.

Ni som använder Persona eller Ladycomp får gärna skriva här hur allt funkar för er =)

Ha det bra! Kramar

• Fru September-06

Va kul att du bestämt dig, lycka till!!!

Kom bara ihåg att de 99,3% säkerhet gäller vid "total avhållsamhet" under de röda dagarna. Har ni kondom då så blir det alltså kondomen man får lita på att den håller då...

Kommer också kolla den här tråden lite då och då om där är fler som har erfarenhet av Ladycomp!

Ha det bra!

• MollyMolly

Tack så mycket! Jag tror att detta kommer att gå jätte bra fast att vi är unga och inte har varit tillsammans mer än 20 månader =)
    Vi tänkte köpa storpack med kondomer så att vi klarar oss de första månaderna och sedan de röda dagarna som bli varje menscykel =)

• MollyMolly

Nu råkade jag skicka iväg det meddelandet innan jag var klar, haha!
    Du får gärna berätta hur det går för dig och din sambo och hur få röda dagar du får ner det i, är lite nyfiken så klart hehe!

Härlig sommar på er! =)

• Fru September-06

Jag säger detsamma:) Du får skriva o berätta hur det går för er också!

• MollyMolly

Hej igen!

Sitter just nu och läser igenom allt mycket noga igen och kom att tänka på en sak.
    När man väl har satt alarmtiden på Ladycompen, måste man då ha samma tid varje dag eller går det att byta? Förresten, en sak till =) Ringer den väldigt högt eller går det att reglera det på något sätt?

Tack på förhand!

• Fru September-06

Hej igen:)

Det går bra att byta tid på larmet om man vill det. Det får bara inte gå alltför lång tid mellan tempningarna (man kan alltså inte ha t ex kl 6 ena dagen och 12 nästa). Jag brukar ha samma tid varje dag men så är jag ganska morgonpigg även på helgerna (annars kan man ju förstås somna om efter)

Den börjar ringa rätt lågt och sen blir ljudet högre o högre. Tror inte det går att reglera själv.

• MollyMolly

Ok, vad bra att man kan byta tid ifall man behöver i alla fall. Tror inte att jag kommer göra det så många gånger men det är bra att veta.
    Ska bara försöka klura ut hur jag ska betala över internet just nu. Försöker tragla mig igenom alla fina ord på sidorna som säljer Ladycomps.
    Detta ska nog gå fint =)

• MollyMolly

Jag bara måste fråga hur du gjorde när du betalade med kort också, jag vet att jag är lite tjatig och nojig men jag kan inte riktigt hjälpa det.
    Hade du bara ungefär den summan på dit konto eller vågade du ha mer pengar där?
    jag är lite rädd för att det ska dras för mycket pengar.
    Fick du gå och hämta ut den på posten sen eller kom den hem i brevlådan eftersom betalningen redan var gjord?

=)

• Fru September-06

Bara fråga på du:)

Jag hade nog lite mer än de pengarna på kontot, är inte så rädd för att betala över nätet (vilket jag kanske borde?) men det skadar ju inte att vara lite försiktig.

Om du väljer att betala via nätet så välj "Secure server"-alternativet. Pengarna kommer inte dras direkt utan dina uppgifter skickas till dem när du fyllt i formuläret på deras sida och sen drar de pengarna innan de skickar den gissar jag.

Det kom hem en avi och sen fick jag gå till min ica-butik och hämta ut paketet. Tror inte de lägger det i brevlådan när det är värt så pass mycket pengar. Fick även med ett kvitto på när och hur mycket pengar de dragit från kortet.

Svar på tråden Ladycomp