• MollyMolly

Ladycomp

Hej!

Tänkte höra med er som använder Ladycomp här, hur det funkar för er och hur länge ungefär som man kan ha den där apparaten, och hur säker den verkligen är...??

Jag funderar på att kanske skaffa en men man vill ju veta vad det är man köper om man säger så. Det är ganska mycket pengar också..

Ha de bra i sommar!

• Svar på tråden Ladycomp
  • MollyMolly

Okej, det priset är ju överkommligt om man kan ha den länge =)
    Ska läsa allt noga innan beställning men just nu tycker min pojkvän att vi ska vänta å se ett tag om det är fler som vill säga sitt om Ladycompen på olika forum och läsa på lite till innan vi bestämmer oss helt. Kanske testar p-piller en gång till, men det betsämmer jag ju så klart helt själv. =)
    Tack för dina jätte bra svar!!

• Fru September-06

Det var så lite så:)

Sök på nätet så hittar du lite mer forum där den diskuterats - hittade lite både på engelska o norska.

Det är ju mycket pengar så det är klart man behöver fundera lite. Lycka till!

• MollyMolly

Fru September om du fortfarande är kvar så har jag en fråga till!?
    Ungeför hur lång tid tog det innan apparaten lärde sig din kropp? har den gjort det än?
    En sak till, ungfär hur många röda dagar hade du första månaden?
    Tack igen! =)

• Fru September-06

Hej igen!

Första månaden - eller första cykeln rättare sagt, från dag 1 - blev det gula dagar allihopa (gult är alltså när den håller på att "lära sig") utom de första 3 mensdagarna som var gröna. Nu andra cykeln har det börjat bli lite fler gröna men jag tror det tar ett tag till innan den ställer in sig helt.

Har tyvärr fått jättelång cykel på över 40 dagar efter att jag slutade med p-piller så det tar nog ett tag till innan det blir många gröna. Har man kortare och regelbunden cykel tror jag den ställer in sig rätt bra på 2-3 månader. Det tar som sagt ett tag men det känns som om det blir mer och mer grönt ju längre tiden går.

• MollyMolly

Hejsan svejsan!

Så bra att ha dig här ikväll!
    2-3 månader tycker jag låter helt okej. Vi har använt kondom varje gång i 4 månader nu så det skulle inte vara några större problem med några månader till. =)
    Jag har kort menscykel och det verkar ju vara bra i det här fallet då.
    Har läst en del på sidan men har inte fattat om det finns möjlighet att betala apparaten med postförskott, vet du något om det? Min engelska är något knaglig idag, hehe..

• Fru September-06

Hmm... förstår inte heller så mycket av det där men någon typ av postförskott är det nog. Eller att man sätter in pengar på deras konto och sen skickar de apparaten. Du får nog kolla med någon som är bättre på engelska:)

• MollyMolly

Okej, tack så mycket! Ska kolla upp det närmare. Har nästan bestämmt mig nu och det känns bra. Ska bara övertyga pojkvännen helt.
    Du en sak till kom jag att tänka på, vart tar man tempen egentligen? =)

• Fru September-06

den tar man i munnen:)

• Ananas

Tänkte bara förtydliga en sak. Med persona-datorn så kissar man på stickor 16 gånger första månaden, och sedan två gånger i veckan efter det.

• Fru September-06

Aha! Då kräver Personan ju inte så mycket jobb som jag trodde. Däremot är säkerheten lite högre med Ladycomp, det var mest därför jag valde den från början.

Svar på tråden Ladycomp