• MollyMolly

Ladycomp

Hej!

Tänkte höra med er som använder Ladycomp här, hur det funkar för er och hur länge ungefär som man kan ha den där apparaten, och hur säker den verkligen är...??

Jag funderar på att kanske skaffa en men man vill ju veta vad det är man köper om man säger så. Det är ganska mycket pengar också..

Ha de bra i sommar!

• Svar på tråden Ladycomp
  • MollyMolly

Det var bra att det var i munnen! =)
    Nu får det bli en Ladycomp för min del =)
    Skönt å slippa allt vad hormoner och biverkningar heter å ändå kunna vara utan kondom ganska mycket under menscyklen.
    Ingen som vet ungefär hur många gröna dagar man får om man har regelbunden mens och har använt p-dator eller ladycomp ett bra tag?

• physalis

mollymolly

jag har använt min persona i över två år, och sköter man den rätt så kan man få ner antalet röda dagar till 6 st i månaden. Gröna dagar, alltså det "kondomfria" antalet dagar beror ju på hur lång din menscykel är! ;)

• MollyMolly

physalis, aha nu förstår jag. Men om man har en ganska kort menscykel blir de gröna dagarna fler eller färre då tror du? Har du klarat dig utan att bli gravid under de 2 åren?

• physalis

mollymolly

jag har förstått det som att om man har en längre menscykel, så blir de gröna dagarna fler, tex (under förutsättning att du är regelbunden och använder den slaviskt rätt) har du en 28 dagarscykel, så får du 22 gröna dagar och 6 röda dagar. Har du en längre cykel, så blir det liksom gröna "bonusdagar" efter de där 28 dagarna.

Och dagarna du gör kissprover på är helt skräddarsydda för dig, dvs när datorn behöver info från din kropp. Det lär den sig efter några månader, och sedan är det samma dagar varje månad du gör proverna på. Jag gör tex mina prover dag 6, och sedan dag 11-18.

Två kissprover i veckan som någon skrev här låter lite märkligt för persona dock, eftersom personan är mest intresserad av din kropp under ägglossning.

Och nej, jag har inte varit ens i närheten av att vara gravid! ;)

• physalis

mollymolly

en sak till: jag läste dina inlägg lite högre upp i tråden, och skulle du behöva hjälp med engelsk översättning, så hojta bara till - jag har bott i London i 4 år och utbildat mig där! :)

• MollyMolly

Tack så mycket för att du reder ut saker och ting för mig =)
    Jag tror att jag kommer sattsa på en Ladycomp eftersom den har högre säkerhet och jag bara är 19 år och absolut inte har tid med barn just nu.
    All information jag har hittat om Ladycompen är tyvärr på engelska och jag skulle vilja veta hur länge ungefär man kan ha apparaten, om man måste ha en menscykel på ett visst antal dagar som det ör med Persona, och om det går att betala med postförskott på sidan jag tänkt beställa ifrån, så om du inte har något för dig får du jätte gärna ta dig en kik på sidan någon dag : www.ladycomp.com/f_introduction_ladycomp.htm
    och se om du kan hitta det jag skulle vilja veta!! Tack än en gång!

• physalis

mollymolly

Hej!

Här kommer lite svar då jag har tittat lite på sidan:

det verkar som att du kan betala mot postförskott, och det spelar ingen roll hur lång din menscykel är.

Jag hittar ingen info om hur länge du kan använda den, men rent logiskt (tycker jag) så borde det inte finnas någon gräns. Den blir ju som personan säkrare med tiden. Ang. personan, så kan man använda den hur länge som helst, bara man kommer ihåg att byta batterier när det behövs, och det låter ju som att denna skulle funka på samma sätt!

Lycka till!

• MollyMolly

Okaj, så bra att jag har dig! Känner inte för att betala med kort på en internet sida. Och min menscykel är väldigt kort så jag var orolig att det inte skulle gå att använda Ladycompen eftersom menscykeln är för kort för Persona.
    Låter jätte bra att man kan ha den länge också, vill ju inte lägga så pass mycket pengar på något som lätt går sönder eller har ett förfallodatum.
    Kanske hör av mig här igen om jag behöver hjälp när jag ska beställa om du är här =)
    Måste prata igenom allt detta med min pojkvän en gång till. Men vill ju hellst ha den så fort så möjligt så att man snart slipper kondomen ganska ofta. =)

Ha de bra i sommarvädret! Kramar

• S-T

hur fungerar det om man får feber? och när nu kroppstemperaturen varierar så mycket? Jag menar... spec på sommaren, om jag är varm och svettig när jag vaknar. Eller om jag fryser?

och hur vet den att jag är gravid?

• Fru September-06

S-T,

Ska försöka svara på dina frågor, kika annars här så tror jag du hittar bättre svar: www.ladycomp.com/f_faq_babycomp.htm

Har man bara feber en dag så blir det onormalt hög temperatur och då räknar den bort den dagen. Har man feber flera dagar så ska man låta bli att ta tempen med Ladycomp - vilket kan innebära några fler röda dagar den månaden.

Om du är varm eller fryser tror jag inte påverkar din kroppstemperatur i munnen där du tar tempen(?). Vet inte hur det funkar men det är vad jag tror iaf.

Man har hög temp efter ägglossning och fram till mens då tempen sjunker igen om man INTE är gravid. Är man gravid behåller man den höga tempen och Ladycomp kan då förutsäga en graviditet.

Svar på tråden Ladycomp