• MollyMolly

Ladycomp

Hej!

Tänkte höra med er som använder Ladycomp här, hur det funkar för er och hur länge ungefär som man kan ha den där apparaten, och hur säker den verkligen är...??

Jag funderar på att kanske skaffa en men man vill ju veta vad det är man köper om man säger så. Det är ganska mycket pengar också..

Ha de bra i sommar!

• Svar på tråden Ladycomp
  • Fru September-06

Jag har använt min Ladycomp i ca 2 månader nu och jag är hittills väldigt nöjd. Det tar ett tag för den att ställa in sig så räkna med många gula/röda dagar i början.

Har ingen aning om hur länge men kan använda den men det känns som om det var bra kvalité, ett par års garanti iaf har jag för mig.

Säkerheten är ju svårt att säga något om ännu men på 2 månader har det iaf gått bra för oss:). Den ska ju vara 99.3% säker och det är väldigt mycket. Men den säkerheten gäller ju bara vid "total avhållsamhet" under gula/röda dagar. Då får man skydda sig på annat sätt - vi kör kondom - och då blir det ju inte säkrare än vad nu kondom har för säkerhet.

För övrigt har jag bara bra att säga om den - enkel att använda. Tar max 1 min att kolla tempen varje morgon och det vänjer man sig snabbt vid. Sen är det lite kul också att se varje morgon om det ska bli rött, gult eller grönt och min sambo frågar varje dag vilken färg det blev:D

Säg till om du har fler frågor, men kan kanske inte säga så mycket mer efter så här kort tid.

Är det någon annan som använt en Ladycomp längre tid här???

• MollyMolly

Det där låter ju hur bra som hellst! Vad kostade den? Tog det lång tid att få den hemskickad?
    Jag tycker det låter som en underbar grej! Ska egentligen testa Yasmine p-piller med början imorgon men vet inte om jag egentligen vill det. Kanske är bättre å börja spara =)
    Tycker inte om hormoner, har haft problem med det tidigare men det är inte kul med kondom varje gång heller...
    Därför låter detta som ett skit bra allternativ! =)

• anne på grönkulla

Några till frågor (lånar tråden lite): Är den stor? Kräver den ström hela tiden? Går den att resa med? Dvs, egentligen, är den (eller den andra varianten av p-dator, persona heter de va?) ett alternativ för någon som reser en hel del?

• Fru September-06

Nu ska vi se om jag kan svara på allt:)

Mollymolly,
    Har för mig att den kostade 495 Euro och det tog max en vecka innan jag fick hem den. Var lite rädd för att beställa på nätet när det kostar så mycket men det gick jättebra. Fick en bekräftelse via mail efter bara ett par timmar (trots att jag beställde en söndag kväll) och sen kom den en vecka senare.

Slutade med p-piller för ett halvår sen mest för att testa om det kunde hjälpa mot min huvudvärk som jag hade var och varannan dag. Har nästan aldrig ont numera så jag är glad att jag slutade...

Anne på grönkulla,
    Den är inte så stor, rund och ca 15 cm i diameter. Man laddar upp den i 12 timmar och sen håller batteriet i ca 1 månad, annars kan man köra med strömsladd hela tiden om man vill.

Ska gå bra att resa med - ska klara tidsomställningar och sånt ja. Det som krävs är att man hinner sova ett visst antal timmar innan man kan ta tempen. Persona-p-datorn har jag ingen erfarenhet av men där ska man ju "kissa på stickor" varje morgon så det tycker jag personligen skulle kännas bökigare om man reser mycket.

Här är en massa frågor & svar: www.ladycomp.com/f_introduction_ladycomp.htm

• MollyMolly

Var det sidan du skrev med nu som du bställde ifrån? Hur betalade du?
    Jag känner att jag är sugen på å beställa nu! =)

• Fru September-06

Ja man blir lite sugen på att använda den direkt när man läser, jag vet:D Första gången skulle den laddas 24 timmar också... det var en lång väntan men tror man hade kunnat använda den medan den laddades.

Jo jag beställde från den sidan. Betalde med kort. Valde alternativet "Secure server".

• MollyMolly

Okaj,jag tycker allt låter jätte bra än så länge. Har hittat en annan sida som också säljer Ladycomp men kanske är bäst att ta samma sida som dig om jag ska beställa =)

• MollyMolly

Betalade du skatt på den förresten??

• Fru September-06

Inom Europa tror jag det ingick 16% VAT och fri frakt vilket totalt blev 495 Euro - tror det står precis på beställningssidan.

Kul att ni också tyckte det lät bra. Man har ju knappt hört några andra som använder den vilket är lite konstigt. Jag är iaf väldigt nöjd!

Men läs igenom allt noga innan ni beställer - den funkar t ex bäst om man har någorlunda regelbunden mens och inte alltför långa cykler men allt det där står på infosidan.

Svar på tråden Ladycomp