• Heidegger

nån mer som smyger med sitt BT-surfande inför sambon?

Ganska länge har jag hoppats på att vi ska "tie the knot" så att säga. Om det blir ett på-knä frieri eller om vi diskuterar fram ett förlovningstillfälle gemensamt spelar ingen större roll numera. Ej heller om det blir ett stort brakbröllop eller ett lite mindre intimt (föredrar nog det senare dock), det jag längtar allra mest efter är att få bekräfta i festliga och speciella former att vi vill leva tillsammans för alltid.

Min sambo, som är en långsam och eftertänksam man, vill dela sitt liv med mig och har sagt och visat det många gånger men något frieri alternativt igångsättande av ett mer praktiskt samtal kring det, kommer han inte loss med. Därför tänker jag att jag kan få hänga lite på BT och drömma mig bort.
    Problemet är att jag har blivit lite besatt av BT tror jag och är här alldeles för ofta och inte ens kan stå för det inför min sambo! Någon gång när han hade använt min dator och såg vilka sidor som senast hade besökts förklarade jag det med att min kompis ska gifta sig om ett tag och jag vill få lite inspiration om eventuell möhippa. Som om jag ens behöver ursäkta mig?

Jag tycker det känns pinsamt inför min sambo om han fattar hur gärna jag vill gifta mig eftersom han gärna väntar lite verkar det som. Jag är rädd att han ska känna sig pressad och tro att jag är nån sorts psycho som är helt besatt fast på ett för honom obehagligt sätt.

Jag tänker ibland att det hade nästan varit mindre jobbigt om han upptäckte att jag porrsurfade än att jag spenderar mestadelen av min datortid på BT.
    Ska kanske tillägga att jag inte porrsurfar..
    Nån mer som är i samma situation? Och vad handlar min rädsla om egentligen? Vaddå skrämma honom? Som om det är nåt fult att längta efter nåt? Eller vad?
    Ja, ni hör ju..

• Svar på tråden nån mer som smyger med sitt BT-surfande inför sambon?
  • GrisRosa

känner igen mig..så va jag i början. Gömde bröllops tidningar under madrassen. Man e bra knäpp ibland

Men jag kände som dig, vill ju inte att han skulle känna sig pressad på ngt sätt. (Han har alltid sagt att han vill gifta sig inom ett år efter förlovning). Jag vet ju att det e vi ändå!

Men nu har jag snackat lite m honom då och då och verkligen markera att det är nästan som en hobby osv. för nån vecka sen sa jag spontant - "ska vi inte förlova oss 070707" -OK sa han!!!!! Tur att jag låg i sängen för annars skulle jag gjort mig illa Men han klargjorde att det inte skulle bli bröllop året efter, men vad gör det!!!!!!

• yrvädret

Rädlan tror jag kan handla om att du helt enkelt är rädd för att han inte ska vilja. Det är ju ett otroligt känsligt och sårbart ämne och att erkänna att man gärna vill gifta sig när ens partner inte verkar intresserad gör att man är väldigt sårbar.

Innan jag och min blivande bestämde oss för att gifta oss så smög jag med BT jag också - men till slut tröttnade och sa som det var, att det skulle vara kul att gifta sig. Som tur är var min pojk med på noterna och bröllopsplaneringen tog fart efter något år. Och nu gifter vi oss om ett par veckor

Mitt tips är; var ärlig! Din kille är inte tankeläsare - han kan omöjligt veta vad du vill om du inte säger det. Han kanske inte heller vågar fråga, han kan ju få ett nej. Stå för att du surfar på BT och säg att du kollar runt för eventuella händelser. Man ska kunna klara av att prata om sådana här saker i ett fast förhållande.
    Go for it, girl!!

• Heidegger

yrvädret
    Usch ja.. Fast det jobbiga är att jag har sagt rakt ut att jag tycker det skulle vara kul och då sa han att jag fick ge mig till tåls lite för att han vill fria. Problemet är då att det har han sagt ganska länge (typ ett år) och nu börjar en gnaga i mig: tänk om han bara försöker köpa sig lite tid genom att säga så?
    Det är nog det det handlar om för mig, tänk om han inte vill? Å jag som vill ha barn inom ett par år..:(

• Heidegger

Bra och relevant fråga.

Jo, det skulle jag väl kunna göra men det är kanske där skon klämmer. Jag vågar inte!!! Tänk om mina värsta farhågor besannas??? Dessutom har jag föreslagit att vi ska diskutera det gemensamt för att inte lägga nån "frieripress" på "nån" av oss ( läs honom) men det ville inte han. Han sa att han ville fria men inte förrän jag slutar behandla ämnet i någon form (ungefär så sa han, lite tillspetsat från en bitter käring dvs mig).
    Men tanken är bra. Om jag tänker att jag ger honom till den 1 oktober ( i mitt huvud alltså, inte säga högt) och har han inte friat då så gör jag det till jul. Tack för att du hjälpte mig vidare i tanken yrvädret.:)

• yrvädret

Det tycker jag låter jättebra! Då ger du dig själv en tidsfrist också! Karlar kan vara knepiga ibland och envisas med att göra på sitt sätt - men det tar såå lång tid

• yrvädret

Min blivande hade fått för sig att han ville fria också; även om vi diskuterade oss fram innan när vi skulle gifta oss. Jag tänkte att det skulle väl ske någongång under förra våren, men nä - han väntade fram till december förra året... Och då var mycket i planeringen redan igång... Sött var det ändå

•  Miss Cee

*l*

Det kan aldrig vara fel att visa att man älskar någon så högt att man vill dela livet med dem. Kanske den första månaden man är ihop, då kan det väl skrämma bort en och annan friare. Men ni bor ju ihop! Då finns det väl ingen anledning att du ska behöva dölja dina känslor.

men som sagt, ge honom lite mera tid att fria. Tar han inte tag i det så får du fria själv. Inte ska du behöva dölja ditt BTande eller smussla med att du vill bli hans fru!! Karln får väl tåla lite kärlek!

• yrvädret

Precis Miss Cee!!

Heidegger - du ska inte behöva skämmas för att du vill bli hans fru! Det är ju oerhört smickrande!

• Heidegger

åh vad ni är snälla. tack för de värmande orden! :) Jag tycker ju också att han borde vara glad hellre än att känna sig stressad. Jag förstår mig inte på män...:?

Svar på tråden nån mer som smyger med sitt BT-surfande inför sambon?