Vad jobbar ni med?
Är bara lite nyfiken
Vad jobbar ni med eller pluggar?
Går väl å funderar på vad jag ska "göra med mitt liv" så skulle va kul höra vad andra pysslar med.
Är bara lite nyfiken
Vad jobbar ni med eller pluggar?
Går väl å funderar på vad jag ska "göra med mitt liv" så skulle va kul höra vad andra pysslar med.
Jag utbildar mig till barnskötare och jobbar som simlärare i badhus och servitör på restaurang.
Jag är yrkeschaffis, kör 25.25meters ekipage, "fjärr" mellan sthlm-jkpg-sthlm
www.zleepy.net/vit-tomteboda.jpg
Utbildad lärare, men jobbar som förskollärare eftersom det är ont om lärarjobb i åk 1-6.
Jag är frilansande översättare. Jobbar hemifrån och ÄLSKAR det!!
pluggar till sjuksköterska
Jag är frisör! Älskar yrket enormt, trots att min dröm skulle vara att bli en konsertpianist
NuÄrDetDags: Hur funkar det med att jobba frilans? Får du kämpa mycket för att få uppdrag och själv söka efter uppgifter, eller har du redan en bra etablerad kundbas? *nyfiken* :)
Lilli Li: Nä, nu är jag så etablerad att kunderna kommer till mig. Det funkar genom en fast kundbas och sedan rekommenderas jag vidare här och där till nya kunder.
Jag brukar säga att jag är i den lyckliga positionen att kunna säga "nej" om betalningen inte är bra, texten som skall översättas är tråkig, eller om solen skiner.
Men det tog några år... I början var man naturligtvis mer eller mindre dagligen ute och letade kunder och projekt.
Jag är färdig lärare i jan..
Jag är plattsättare och egenföretagare, efter fem år som anställd kände jag mig redo att öppna eget förra hösten. Har inte ångrat en sekund!!