• nenne78

gifter ni er 1 juli? hoppsan...

Ni som gifter er 1 juli...har tanken slagit er att det är stor chans att Sverige spelar kvartsfinal 1 juli kl 17.00? Vi är bjudna på bröllop då och jag vill ju se den matchen i så fall! GAH! Tänk då på alla karlar som vill dricka öl och heja på Zlatan, kan bli ganska tufft att konkurrera mot. Jaja, jag vill inte skrämma upp er, självklart går ett bröllop före (men en och annan radio kommer nog att sitta i örat) men jag kommer ändå att sitta på nålar.

• Svar på tråden gifter ni er 1 juli? hoppsan...
  • Sunshine77

Om Sverige vinner ikväll och vinner sin grupp, så spelar de den 1 juli. Om de däremot kommer 2:a i sin grupp så spelar de istället den 30 juni. Så det kan fortfarande bli match den 1 juli...

• yrvädret

konserten i Göteborg den 1:e juli - det är Robbie Williams, eller hur? Jag ska själv gå, och jag kan säga att det skulle mycket till för att jag ska avstå från att gå på den. Okej om det varit ett syskon eller en mycket nära vän som gifte sig, men skulle det vara en mer avlägsen släkting eller en vän på "längre håll" hade jag valt att gå på konserten.

• Jeny

i vilket fall som helst så tycker jag det är riktigt dåligt av gäster att tacka nej till ett bröllop om det är för fotboll eller vad det nu är. men visst får man nog vara ganska beredd på att folk snackar om matchen och håller koll på ställningen och så...men först ska de ju lyckas ta sig till åttondelen ochs en vidare till kvarten...

• Sunshine77

Vi blev lite besvikna när datum för Robbie Williams blev 1 juli, för då var vårt bröllop redan bestämt till den dagen. Men sedan kom det ju en extra konsert den 2 juli och vi köpte så klart biljetter direkt!!! Så nu åker vi upp till Göteborg dagen efter vårt bröllop och tar konserten som första del av vår smekmånad ;).

• lena35

Beroende på hur det går ikväll så kommer väl Sverige spela åttondelsfinal först? Och därefter beror det på om de spelar fredag eller lördag... så har jag fattat det iaf....

• Jeny

robbie williams-konserten körde ihop för mig när det gällde en möhippa till en av mina bästa kompisar, men där valde jag faktiskt konserten eftersom jag redan hade biljetter och hade längtat så länge efter att se honom

• Tilla75

Jo, Sunshine77 har rätt och jag hade fel.... Tyvärr!!!
    Vi var flera på jobbet som var helt säkra på detta. Det måste ha stått fel i GP... (Vi skyller på det iaf) Nu har vi kollat på Aftonbladet och det stämmer att det kan bli 17.00 1 juli och nu är flera besvikna här som är upptagna den dagen.
    Allt hänger på hur det går ikväll nu. Spelar vi oavgjort går vi vidare MEN spelar INTE 1 juli, vilket vore det bästa scenariot, så nu kommer jag hålla alla tummar jag har för det!!! Vill inte att vi vinner ikväll längre! Hejja Allbäck OCH Beckham!

• Linma

Japp åttåndelsfinalen kommer först... på midsommardagen beroende på vem de får möta....så det är lååååång väg fram till en kvartsfinal den 1 juli.. :) Men såklart ska vi hoppas på det bästa!!!

• Jeny

nu blev det ju oavgjort...så nu kommer sverige definitvt inte spela 1 juli. skönt för er!

• Linma

det beror på om de klarar åttondelsfinalen först men att vinna mot Tyskland på hemmaplan....ojojoj...

• Ellte

Linma: Nä, även om (när! ;)) de vinner mot Tyskland spelas den kvarten den trettionde :)

• Lindapinda

Ajajaj! Jag kommer sitta i en bil hela dagen den 1/7... surt! Får väl lyssna på radion! Och nu på lördag så ska vi på examensfest för min m2b's läsekompis som (oxå) blivit läkare! Ajajaj!!! Och videon är paj!!!

Vi var lite förutseende och lade bröllopet efter VM och friidrotts-EM (som vi själva ska ner och se på!) Kan bli ett problem för alla som gifter sig när Sverige spelar...

• Lindapinda

Aha, såg nu att det blir den 30/6 om de kommer så långt... hjälpte ju inte heller... jaja... sånt är livet!

• Fröken Malm

jeny

Var inte så säker på det.....

Det är mycket nerver iblandade och jag kan se att Sverige mycket väl kan ge Tyskland en match!

• Ängla

Ja men det var väl skönt att det inte blir match den 1 juli!

Det är däremot trist för de som är midsommardagsbrudar för då går ju sverige/tyskland...

Är man på bröllop borde man ju ha respekt och inte försöka kolla/lyssna på fotboll, om inte brudparet valt att ha med matchen på storbildstv och gör en grej av det!

Jag var på bröllop en gång när Carolina Kluft tog vm guld, jag kan säga att vi hade glömt av att hon skulle tävla fram tills dess att Toastmastern sa att hon vunnit!

Svar på tråden gifter ni er 1 juli? hoppsan...