• nenne78

gifter ni er 1 juli? hoppsan...

Ni som gifter er 1 juli...har tanken slagit er att det är stor chans att Sverige spelar kvartsfinal 1 juli kl 17.00? Vi är bjudna på bröllop då och jag vill ju se den matchen i så fall! GAH! Tänk då på alla karlar som vill dricka öl och heja på Zlatan, kan bli ganska tufft att konkurrera mot. Jaja, jag vill inte skrämma upp er, självklart går ett bröllop före (men en och annan radio kommer nog att sitta i örat) men jag kommer ändå att sitta på nålar.

• Svar på tråden gifter ni er 1 juli? hoppsan...
  • Hanna76

Svårt med fotbollen, hade ett -inte alls lika stort - dilemma om det.

Fyllde 30 år den 10 juni. Jepp, första matchen Sverige-Trinidad kl. 18:00...
    Bara att acceptera, lägga ner alla planer på storslagen fest och bjuda in till fotbolls- och ölpartaj istället :)
    Nu vill jag ju se själv också, men har en del riktgia fotbollsfanatikervänner :)

Det hela gick bra bortsett från att Sverige inte gjorde några mål då ;)

• Bellis perennis

Jo, matchen och inte nog med det !!!! - Det är en stor konsert i Göteborg den helgen oxå!!! Vi har haft en ganska stort bortfall av gäster pga konserten, folk som bokat in den ett år i förväg och så. Vi har full förståelse att det kan vara svårt för folk att ändra helg om konserten och hela helgen är planerad långt innan inbjudan kom till dem.

Vad som gäller matchen...jag tycker om sport men inte fotboll... 22 st vuxna som jagar en boll....jajo, jag vet många säger "ja men blablabla!"....jag orkar inte.
    Jag och min m2b firar 10 år tillsammans den 30/6 och firar detta genom att gifta oss den 1/7. Vi har bjudit in folk vi bryr oss om och vi betalar själva för allt. Det har tagit ett år att planera...så fan ta den som sitter med öronsnäcka!!!!!! Jag har redan förberett bestmans (fotbollstokiga båda två) och tärnorna att om ngn har radio i örat ska det informera mig....det är våran dag och jag anser att ett bröllop oavsett vems det är - går före en match. Det kommer fler matcher i framtiden men just det brudparet ska förhoppningsvis aldrig gifta om sig (om de inte förnyar osv). Om ngn lyssnar på radio den 1/7 på vårat bröllop kommer jag ta det som en förolämpning, det är så otroligt respektlöst mot brudparet och alla andra gästerna! All tid, energi och pengar, glädje, tårar som lagts ner för en dag....fotboll är inte allt här i livet. Det kommer en repris på matchen och det går att läsa om den dagen efter - bröllopet går inte i repris.
    De som inte förstår att det är respektlöst kanske inte har planerat ngt så stort (iaf stort för de som gifter dig) i ett år och förstår kanske inte hur många förväntningar man har, pirret, glädjen osvosv...usch...jag har inte ord för det.
    Appråpå det nu är det bara 1,5 vecka kvar och nu kommer pirret för mig!!!!
    Alla har frågat om jag e nervös och jag har hela tiden trott att det är ngt fel på mig eftersom jag inte varit ett dugg nervös.....tills nu - denna sekund.....
    AaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaH!

• JOJ123

fasiken det har jag inte ens tänkt på!!!!!

det här kan gå helt åt skogen..har många fotbolls fantaster bjudna...

• Linma

hihi fotbolls vm var det första vi tänkte på när vi bestämde datum... :) därför fick det bli den 15 juli när allt är över... :)Knäppt jag vet!! :)

• Engäst

Jag lovar er.....de kommer att försvinna ut till bilarna, sitta med öronsnäckor m.m....Nä visst fotboll är inte allt i livet, men många föredrar det före ett bröllop. Visst kan det låta hårt, men "alla" här inne är ju lite av bridezillas. Kolla en fotbolls site får ni se, hur många skulle rösta på bröllop före en kvartsfinal....Ni får väl hålla tummarna för att Sverige åker ut i kväll då =)

• yrvädret

En annan är la rutinerad och la bröllopet efter VM ovh innan friidrotts-EM

• Bellis perennis

Jag är långt ifrån en bridezilla...och även om man inte är en bridezilla så tar det lång tid att planera ett bröllop!
    Matchen skulle börja mitt i vår välkomstdrink och hålla på under hela middagen.....nonono.....Jag vet vad jag håller tummarna för ikväll... *sorry* men är det för det skapar mindre problem för oss den 1/7.

• Ellte

Jag fyller trettio den förste juli och om Sverige spelar kvartsfinal (hoppas hoppas hoppas) kommer jag definitivt inleda kvällen med fotboll, öl och snacks :D

Tycker det skulle vara superduperskoj! Tror dock tyvärr inte att chansen är så stor :( så ni kan nog vara lugna ;)

• Fru Villa Solglimt

Själv är jag inte ens det minsta intresserad.... inte M2B heller (idrottsanalfabeter)

Men jag tycker nog att man får göra ett medvetet val som gäst - antingen är man på bröllop annars tittar/lyssnar man på fotboll.
    Det tv-sänds = alltså kommer det att finnas med i rutan även dagarna efter..

Där vi kommer att vara finns varken TV eller radio

• Engäst

Men varför accepterar ni bortfall av en konsert? Fotbolls VM har ju varit planerat i minst 8 år...

Ni kommer att få en underbar dag, och tänk om Sverige vinner! Vilken stämning det kommer att bli!

Svar på tråden gifter ni er 1 juli? hoppsan...