• nenne78

gifter ni er 1 juli? hoppsan...

Ni som gifter er 1 juli...har tanken slagit er att det är stor chans att Sverige spelar kvartsfinal 1 juli kl 17.00? Vi är bjudna på bröllop då och jag vill ju se den matchen i så fall! GAH! Tänk då på alla karlar som vill dricka öl och heja på Zlatan, kan bli ganska tufft att konkurrera mot. Jaja, jag vill inte skrämma upp er, självklart går ett bröllop före (men en och annan radio kommer nog att sitta i örat) men jag kommer ändå att sitta på nålar.

• Svar på tråden gifter ni er 1 juli? hoppsan...
  • lena35

Jag har varit helt inställd på att det kanske blir kvartsfinal.... MEN jag har inte funderat på tidpunktenn... är det fastslaget att den går kl17 i sådana fall? Någon som vet?

• Bellis perennis

Konserten pga..ja, jag vet inte egentligen men då har de gjort ett val. Matchen och lyssna på den på bröllopet.....nja, inte populärt. Ska hela bröllopet stanna upp i ca 90 minuter pga av att ca 10 personer tycker om att titta på när det jagar en boll? Jag älskar friidrott, tynglyftning, simning osv men skulle inte välja bort ett bröllop eller ta till öronsnäcka för det...
    man gör inte så mot brudparet om inte de själva vill det. Vill de ha storbilds -TV så visst, men vill de inte så vill de inte det är ändå deras dag, eller hur?

För tillfället är jag så förbannat ledsen över allt som har med bröllopet att göra att jag inte har lust längre. Hade vi vetat om allt strul skulle när vi började planera hade dragit till Aruba eller ngt och gift oss på stranden. Nu vill jag inte mer....fan fan fan. Ursäkta mig...nu går jag nog och lipar eller ngt....en till som inte kommer och bordsplaceringen tog oss 2 dagar...får börja om igen 1,5 veckan kvar. Tur att slottet inte fått alla listor osv än och att festprogrammen inte är utskrivna är....fan...vi har haft ett jättebortfall av gäster....över 30 st...

• Sunshine77

Tidpunkt är kl 17.....

• Sunshine77

Hur mycket man än tycker om fotboll tycker jag man får visa respekt på ett bröllop. Tänk all tid, planering o pengar som går åt till en bröllopsdag. Jag tycker inte att gästerna kan ignorera o gå ut o sätta sig i bilarna då....i så fall är de ordenligt ouppfostrade. På vår fest finns det varken tv eller radio och vår förhoppning är att gästerna är där för vår skull och kommer visa det också ;).

• LindaElsa

Ja.... Nog kan man räkna med ett helt gäng som sitter med öronsnäckor under bröllopsmiddagen och ett och ett annat "JAAAAA!!!" kommer man nog få utstå.. Brudgummen hade gärna haft en storbildsTV i festlokalen, men det gick fetbort...
    Vi har en hel drös med sportfånar bland gästerna, inkl brudgummen, men eftersom vi är väldigt begränsade i tiden kunde vi inte lägga vårt bröllop på annat datum. Så vi får leva med fotbolls VM denna kväll. Men tänk vilken stämning vi får om Sverige vinner matchen!!!

• Tilla75

Måste nu "döda" hela tråden, för ni har fått det om bakfoten. Om Sverige spelar kvartsfinal så sker detta den 30 juni och ingenting annat!!
    Så ni kan lugnt pusta ut!!

/Tilla (som själv ska på bröllop 1 juli och har planerat eget bröllop så att det inte ska krocka med de stora arr som vi kände till)

• Ellte

Tilla75: Beror inte det på hur det går ikväll?

• Jenny i England

Exakt, det beror val pa om Sverige vinner gruppen eller inte?

• Engäst

Bellis Perennis:

Det kommer att bli bra! Du är säkert bara stressad över att det snart är dags.

Men jag har, efter att besökt denna sida otaliga gånger, bestämt mig för ett litet enkelt bröllop. Det verkar alldeles för krångligt att få ihop allt. Då vi satt på Djurgården för några veckor sedan kom ett brudpar förbi med en picninckorg tillsammans med vittnena.....det verkade så lugnt och skönt och ingen hysteri med något.

Jag tycker alla ni brudpar som jobbar heltid med detta gör det fantastiskt, men det är inget som passar mig.

Nu hoppade jag lite från ämnet....

Svar på tråden gifter ni er 1 juli? hoppsan...