Kan man ha bröllop på en onsdag?
Kom igen nu...
SHOOOOT!
(mitten på augusti kl 18 på ett slott)
Kom igen nu...
SHOOOOT!
(mitten på augusti kl 18 på ett slott)
Har varit på bröllop en fredag - helt ok förutom att man blev tvungen att ta semester för att hinna dit. Tänk på att alla inte kanske har semesterdagar att ta ut vid bröllop t ex om man börjat nytt jobb.
Har även varit på ett bröllop som var en söndag. Även om man sagt på jobbet att man kommer lite senare så är det ju så att alla vet att man ska upp dagen efter = det blev aldrig någon riktig fest. Bröllopet var jättefin, middagen super trevlig och bandet som spelade ok MEN ingen riktig partystämning.
Såååå....jag tycker det är ok med att ha bröllopet en veckodag men var inställda på att:
1.) alla kanske inte kan komma
2.) det blir en lugnare tillställning
Lapinette : Vi har oxå en söndag i bakfickan... Men jag vill inte ha nåt party... Bara en enkel gemytlig middag med 50 närmsta vänner o familj... Sen dra sig tillbaka (:
gill,
Då tycker jag absolut att en onsdag eller en söndag kommer att passa er bra. Om det skulle vara så att ni väljer en söndag istället för en onsdag blir det kanske enklare för era gäster. Då kan man ha tillställningen tidigare också. Jag har varit på ett lunchbröllop på en söndag som var jätte trevligt. Vid 21 tiden var det hela över och på så sätt fick brudparet hela kvällen att ägna sig åt varandra i lung och ro och njuta av sitt hotelrum ordentligt som man inte alltid har tid,ork, möjlighet att göra om man har ett rejält party och kommer till hotellet sent.
Vi gifte oss med bara de närmaste och det blev inte direkt något "party" men vi hade hur mysigt som helst. Vi kommer iof överens med varandras familjer otroligt bra och det blir ju lätt en bra stämmning efter ett bröllop. Vad jag vill komma till är att vi kommer att ha en fest i slutet av sommaren för alla kompisar vilket vi tycker är en jättebra idé då vi får båda delarna.
Jo jag kan tänka mig en vigsel en SÖNDAG vid 2 och buffe vid 16 o så äter man o dricker o umgås gemytligt till 21-22tiden... Så orkar man kanske umgås lite på bröllopsnatten osså ;)
Annars e det en ONSDAG med vigsel 18, och buffe vid 19... Men allt blir så himla sent även om jag tycker det är ok!
Jag röstar för Söndagsalternativet. Bättre för gästerna som då har god tid på sig att fixa till sig hemma och sen kunna åka till ert bröllop.
Och jag lovar dig man orkar "umgås" oavsett hur sent det blir!
Lapinette : Tack...
Min mamma ringde precis, har gaddat ihop mig med svärmor... det är ett stort bröllop på en lördag som gäller, annars är det inte värdigt... Vad är det här egentligen?????? Snart blir jag helt knäckt o skiter i ALLT....
Billiga resor någon??? Vill gifta mig utomlands NU!
Klart du kan men du bör skicka ut inbjudan extra tidigt så att folk kan ta ledigt. Vi kommer ha vårt bröllop på en tisdag.
Självklart är det upp till er när, var och hur ni vill gifta er (åtminstone så länge ni själva betalar, annars får man kanske ge och ta lite...).
Det jag kanske tycker låter lite konstigt är att ni verkar ha väldigt bråttom - du skrev att ni inte vill vänta ett år till. Vill ni gifta er redan i augusti detta året får ni nog räkna med att en del gäster kan ha svårt att komma. De flesta har ju redan planerat sin semester och kanske inte har möjlighet att ta ut extra semester med så kort varsel. Dessutom tar det mer tid än man tror att planera ett bröllop (och planeringstiden är också väldigt rolig). Vi planerade i nästan ett år och tiden gick otroligt fort, vi gifte oss nu i lördags och det vi kände var att det betydde oerhört mycket att alla de som står oss nära hade möjlighet att vara med, men självklart är man olika.
Tänk ett varv till och fundera på vad som är viktigt för er - en fest där alla era nära och kära kan vara med eller att gifta er så snabbt som möjligt. När ni väl har tänkt igenom det är det ert beslut.
Lycka till!
Vi ska gifta oss den 26 juli. det är en onsdag. Klockan 15.00. I stort sett alla har tackat ja. Skickade ut inbjudningarna i början på mars.
Klart att man kan. Hade jag varit bjuden på bröllop en onsdag hade jag tagit ledigt onsdan och torsdan. Vissa kanske inte gör det och går hem lite tidigare än de gjort en lördag.
Som sagt, det hela beror ju på om man har någon semester att ta ut. Har man ingen så kanske man missar ett bröllop som man väldigt gärna skulle vilja gå på.
Jag har varit på ett bröllop som var på en tisdag. Det gick hur bra som helst. Lycka till!
bröllopsängeln
Jag tycker att det är upp till var och en om dom kan komma om man gifter sig på en onsdag. Så dom kan nog välja själv och de behöver inte betyda att dom ska sticka ifrån sitt jobb. Kan dom inte så gör inte det mig nåt iallafall, visst det är synd men ändå.