Kan man ha bröllop på en onsdag?
Kom igen nu...
SHOOOOT!
(mitten på augusti kl 18 på ett slott)
Kom igen nu...
SHOOOOT!
(mitten på augusti kl 18 på ett slott)
Vi kommer att gifta oss en onsdag (2 aug 2006) så de funkar fin fint *ler*
Hanna76, det är ju dock lite skillnad, eftersom 6 juni är en helgdag...
Vi gifter oss en mandag i mitten av augusti 18.00 pa ett slott.. och ALLA inbjudna kommer!
Det hela beror nog pa vem du bjuder, kanske avlägsna släktingar och ytligt bekanta tycker det blir för jobbigt..?
Vi har bara bjudit de 30 närmaste, men de kommer a andra sidan för en vecka (och det innebär lang resväg utomlands för de flesta)
Vi gifte oss en onsdag, 24 maj, de som vill komma kommer! Gå till dig själv bara.
Lycka till!
Vill man verkligen komma på ett röllop så gör man det vare sig det är en onsdag eller lördag. Självklart kan ni ha ert bröllop en onsdag...
Tack alla!!!
Det är verkligen skönt o höra...
Svärmor ringde igår o skällde ut min m2b i en timma igår... och i helgen så ska vi flyga o hälsa på dom... Fruktar verkligen stämmningen... men men... Känns så skönt med era kommentarer och att man ser att det har funkat för andra!
Ah, vad jobbigt när familjen lägger sig i..!
Det enda jag hört fran närmaste familjen var lagmälda protester fran svärmodern eftersom vi inte gifter oss kyrkligt.. men hon haller en egen mässa nagon annan gang för oss (utan oss), sa blir hon glad!
Sedan att de vill vara snälla och hjälpa till och ordna typ karaoke (som jag bara avskyr) är en annan sak! Det är ju ända bara av vänlighet...
SÄg vänligt och bestämt till svärmor att det faktiskt är ert bröllop! Bäst är ju om din m2b ocksa star bakom!
ABSOLUT!
vi gifter oss en onsdag i mitten av oktober...
vi har bestämt att det går alldeles utmärkt
Men... jag blir helt skrämd.. du skriver att din svärmor skällde ut din m2b en timme igår... HALLÅ!! Det är ju ert bröllop och era planer!! Det är väl bara för henne att gilla läget. Ibland kan man grubbla över om folk har nån takt, ton och hyfs i sig?!? *suckar högljutt*
Näe, jag tycker att ni ska stå på er. Säg saker i stil med: Det är vårt bröllop och nu blir det så här. Passar det inte, så beklagar vi det men det här är vår möjlighet att skapa det bröllop vi vill ha. Vi vet att valet av veckodag är lite ovanligt, men det var vad som passade oss och därför valde vi detta framför att skjuta på bröllopet till en annan tidpunkt. Alla lösningar kan inte passa alla, men vi tror att det blir ett fint bröllop ändå.
Zozo : Svärmors kommenar här var... Men en onsdag, då kan inte alla komma, och det ska vara en stor fest som ni kan se tillbaka på... HMMM... Jag trodde jag skulle få se tillbaka på en underbar dag när jag gifte mig! inte en stor fest med folk som vill festa på en lördag... Nej tack... det e mitt bröllop juh!