• h-b

Valkar på ryggen - hjälp

Var idag och köpte en axelbandslös Maidenform B. Sitter otroligt bra - kan rekommenderas. MEN där i provhytten när man "plötsligt" ser sig själv bakifrån upptäcks "kärringvalkar" på ryggen. HUR FÅR MAN BORT DEM???? Jag är smal, men har valkar ändå! Tänk er en sån där skrynkelhund. USCH och fy. Nån som har tips på bra träning för att bli lite fastare PÅ RYGGEN??

• Svar på tråden Valkar på ryggen - hjälp
  • pickolina

Lurline

Jag såg oxå det programmet och ja det kan bero på både att bh´n är för liten och att den är för stor. Men det ger lite olika typer av valkar... En bh ska ju varken vara för stor eller för liten, båda ger fula resultat.
    Nu upfattade jag det dock som att TS pratar om "julgransfenomenet" på ryggen och det är inget som blir värre av en för stor bh.

(Om jag uppfattade det hela rätt alltså...) :)

• pickolina

Detta:

If you have the dreaded back fat, you probably think your bra is too tight, but you're wrong?your bra is too big. Wearing the bra lower on your back with a smaller band size will completely eliminate the back fat.

-Är skitsnack! :D

• physalis

h-b

Jah tror faktiskt av egen erfarenhet mest på ditt förslag om simning. 1km X 3ggr i veckan!

• Lurline

pickolina

Okej, du har säkert rätt, jag har inte själv upplevt problemet så jag har ingen aning om vad som är rätt och fel angående för liten och för stor omkrets. Lät bara som något relevant

• pickolina

Lurline

Det är absolut relevant tycker jag.. Många gör det felet och valkarna blir värre än de behöver om man har en för stor bh men en för liten bh är inte heller lösningen. Ett av felen många gör, förutom att de har för stor omkrets är att de har bh-bandet för högt upp på ryggen, precis som de beskriver på Oprahs sida... Däremot så tycker jag de uttrycker sig lite fel, fettet och valkarna försvinner ju inte magiskt bara för att man har rätt storlek.. Skratt...

• ProudWoman

pickolina: på mig funkade det... hade 85 runt om förut och den gled uppåt och jag fick valkar över bh-kanten, nu har jag 80 och har inga valkar alls längre... det roliga är att mäter jag vilket mått tabeller säger jag ska ha under sä är det 90, vilket jag ömöjligt kan ha för då glider bh_n bara runt

• pickolina

ProudWoman

Ja visst blir det ett mycket bättre resultat och för vissa kanske valkarna "försvinner".. På mig gör de det inte och inte på mina kompisar, min mamma eller min syster heller.. Å inte gjorde de det på testpersonerna på Oprah heller. Det blir mycket finare, det argumenterar jag absolut inte emot men de syntes fortfarande.

• Isabeau

Min sömmerska tog ut min klänning ett litet snäpp och voila - valkarna försvann! Om du har tid på dig så kan det kanske bli bättre med simning eller styrketräning, men ofta är det ju inte sånt fett som påverkas av träning. Jag har rätt vältränad rygg, men ändå så har jag valkar där. Men försöka duger

• flower177

Jag har också valkar på ryggen, trots att jag aldrig haft anlag för fetma. (har andra eländiga anlag...) Sista halvåret har jag dessutom tränat extra mkt pga sökt en skola m fysiska krav, så jag kan säga att jag är vältränad.

TROTS detta har jag kvar valkarna, särkilt med vissa bh:n och för tajta linnen med visst material.... Jag tror att kroppen förändras över tid, så att huden blir slappare. Överskottshud bildas. (Alltså är man väldigt överviktig går det nog att motionera bort, men är man inte det så stannar det vid en viss platå. )

Mitt tips är att du inte stirrar dig blind på dom, utan helt enkelt kamuflerar lite...kanske som Isabeau föreslog. Många tjejer har så... Tänk på dina fina attribut istället!

• Modestie

Har märkt att de syns mer med fel behåstorlek och modell, de "puttas ut" på konstiga sätt som gör dem fulare och mer synliga. Man får väl också tänka på att inte ha sådana linnen som verkligen framhäver valkarna OM man inte vill se ut som en sån där tant man egentligen är

• h-b

pickolina:

Ha ha "julgransfenomenet" - har aldrig hört det uttrycket. Men det är ganska beskrivande, dvs jag har "veck" som går snett nedåt från ryggrade sett (ungefär som grenarna från trädstammen).

Mitt "problem" har inget med BH att göra, valkarna finns där när jag har naken överkropp också (jag bara såg dem så tydligt när jag tittade i provrummet bakifrån:- när jag provade BH)

Det är helt klart underhudsfett som skall brännas - här blir det simning....

Tack för att tips och glada tillrop!

• pickolina

h-b

Ja jag tänkte nästan att det var det du syftade på. Lät så... Jappz, bara att träna på.. ;) Åldern kommer ikapp oss alla, tyvärr.. *s*

Svar på tråden Valkar på ryggen - hjälp