• h-b

Valkar på ryggen - hjälp

Var idag och köpte en axelbandslös Maidenform B. Sitter otroligt bra - kan rekommenderas. MEN där i provhytten när man "plötsligt" ser sig själv bakifrån upptäcks "kärringvalkar" på ryggen. HUR FÅR MAN BORT DEM???? Jag är smal, men har valkar ändå! Tänk er en sån där skrynkelhund. USCH och fy. Nån som har tips på bra träning för att bli lite fastare PÅ RYGGEN??

• Svar på tråden Valkar på ryggen - hjälp
  • h-b

Är det ingen annan som har problem med valkig rygg??

• h-b

Tack Swedie.
    Det var nåt sånt jag behövde. Visste liksom inte vart man skulle börja. Funderade lite på simning, men ditt förslag kanske är bättre.

Det är klart att man måste acceptera sin kropp, men det är lite jobbigt när man "plötsligt ser sig från andra sidan". Tänk hur man ser ut i bikini....

Det är bara att acceptera att man inte är purung, men det svider.....

• h-b

pickolina:

Ha ha "julgransfenomenet" - har aldrig hört det uttrycket. Men det är ganska beskrivande, dvs jag har "veck" som går snett nedåt från ryggrade sett (ungefär som grenarna från trädstammen).

Mitt "problem" har inget med BH att göra, valkarna finns där när jag har naken överkropp också (jag bara såg dem så tydligt när jag tittade i provrummet bakifrån:- när jag provade BH)

Det är helt klart underhudsfett som skall brännas - här blir det simning....

Tack för att tips och glada tillrop!

Svar på tråden Valkar på ryggen - hjälp