• h-b

Valkar på ryggen - hjälp

Var idag och köpte en axelbandslös Maidenform B. Sitter otroligt bra - kan rekommenderas. MEN där i provhytten när man "plötsligt" ser sig själv bakifrån upptäcks "kärringvalkar" på ryggen. HUR FÅR MAN BORT DEM???? Jag är smal, men har valkar ändå! Tänk er en sån där skrynkelhund. USCH och fy. Nån som har tips på bra träning för att bli lite fastare PÅ RYGGEN??

• Svar på tråden Valkar på ryggen - hjälp
  • h-b

Är det ingen annan som har problem med valkig rygg??

• fruSolli

är inget diekt svar på frågan, men du kan itne pungtförbränna.
    allså du kan inte göra någon speciell övning som förbrännerfet eller gör huden fastare på ryggen! huden blir slappare ju äldre man blir och kan ju bli det även fast man inte är så gammal alltid :/
    den enda pugntförbättringen som funkar just så är olika typer av plastikkirurgi. men det är ju dyrt och många vill inte göra det!

mitt råd är att din kropp är bra som dem är. hitta nått som gör din kropp bäst!
    vill du inte visa ryggen så mycket i den klääningen så finns det jo många olika sorters fina sjalar. eller en halv tansparent överdel som lixom skuggar bort.
    eller en lite längre slöja! de finns i många modeler och ser vakra ut utan att folk misstänker att man döljer något :)

• Swedie

Som Emelie skrev så går det inte att punktförbränna.. Men, du kan arbeta upp musklerna på ryggen och på resten av kroppen, och jobba med att arbeta bort ditt underhudsfett :)

Här finns lite olika övningar för ryggen.
    www.exrx.net/Lists/ExList/BackWt.html
    Se till att du har en instruktör som tittar på dig och ser till så att du gör rätt och inte skadar dig.

• h-b

Tack Swedie.
    Det var nåt sånt jag behövde. Visste liksom inte vart man skulle börja. Funderade lite på simning, men ditt förslag kanske är bättre.

Det är klart att man måste acceptera sin kropp, men det är lite jobbigt när man "plötsligt ser sig från andra sidan". Tänk hur man ser ut i bikini....

Det är bara att acceptera att man inte är purung, men det svider.....

• Mitt hjärta är hemma

En bh som sitter åt för hårt om ryggen hjälper ju förstås till att få fram valkarna också...

• tryswe

Korsett funkar annars utmärkt, om det passar att ha under den modell av klänning du har. Då behöver du inte träna alls... :)

• mrs juni

jo, problem med valkig rygg har jag också - men tyvärr inget tips om hur valkarna ska försvinna! Är inte heller överviktig, även om jag inte är supersmal, men jag antar att man får acceptera att kroppen förändras när man blir äldre. Och välja kläder efter hur man ser ut, då mår man mycket bättre än om man måste oroa sig för att valkar osv syns! Om man bara visste hur lyckost man var när man var tonåring, då man VAR tonåring...

• ProudWoman

tryswe: jo korsett är bra, men har man överflödigt fett så kommer det istället försvinna nån annanstans om man snö hårt, och det brukar vara antigen över ryggen eller vid höfterna det blir en liten fettknöl

• pickolina

Smal säger du, ja men även smala människor kan ha fett.. ;) Det enda som hjälper är träning. Då bränner du fett, formar kroppen med muskler och stramar upp huden. Att ha en bh som inte sitter åt för mycket är oxå en sak att tänka på så klart. Men för att förändra kroppen är det träning som gäller.

Svar på tråden Valkar på ryggen - hjälp