• chai

    Vänner Lund tråd 3

    jag tror att jag och m2b skulle åka på minisemester till Köpenhamn nu på torsdag, men om vi inte åker förrän på fredag så dyker jag upp på fika...

  • chai

    vi åker på fredag så jag tänker försöka dyka upp på fika jag med...

  • chai

    tack för trevlig fika Izunia och Jupiter... kändes himla trevligt att få prata bröllop och få lite nya ideer om vad som borde ligga högt på planeringslistan...

  • chai

    Izunia
    har för mig att du har koll på det här med naglar finns det något man kan göra åt en spricka i nageln långt ner? Mer än att vänta och klippa av när den vuxit ut tillräckligt långt?

  • chai

    jag kan nog fika de flesta kvällar i veckan, utom onsdagar...

  • chai

    fick tyvärr förhinder ikväll, hoppas att jag kan vara med nästa gång istället...

  • chai

    Eruraina
    ni gifter er inte förrän nästa år... beroende på hur många inbjudningskort och när de ska vara klara så _kanske_ jag kan hjälpa till

    jag är pyssloman och framförallt kortpysslare... kan säkert hjälpa till att spåna fram ideer som funkar även för "inte så pyssliga" att pyssla ihop... och har jag tid hjälper jag gärna till med pysslandet så länge ni själva står för pysselmaterialet och bestämmer designen...

    hojta till om eller när du vill ha ideer bara

  • chai

    Jupiter2

    den tiaran var jättefin! och korten var inte tokiga de heller...

  • chai

    finns lite varianter på hur man kan göra för att det inte ska vara så tålamodsprövande att tillverka korten... men jag behöver ju inte fylla denna tråden med det... sätter igång att skriva lite i
    www.brollopstorget.se/Forum-1-32/m1610837.html
    istället...



    och annars kan vi alltid ta en diskussion på mail...

  • chai

    Välkommen Anna
    Här är en oktoberbrud till... vi gifter oss ett par dagar innan ni gör det, onsdagen den 18 oktober...

    Har du hittat oktobertråden?
    www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1610936.html

    Klostergårdens konditori är bra, fast jag ska ha princesstårtor från Mormors bageri hade jag tänkt... fast inte med grön marsipan och rosa ros, utan i färger som passar bättre till bröllopet...

  • chai

    Anna25

    Japp jag bor i Lund... Vi gifter oss inte i kyrkan, utan borgerligt i Botaniskas växthus. Tror det kommer att bli jättemysigt...

    Kul att ni ska gifta er i Bosebo kyrka, den är så fin... hur funkar det då? Måste gästerrna betala inträde till kulturen eller ingår det? Måste ju ingå när man gifter sig där...

    Hur långt vi kommit? Tja, inbjudningskorten är nästan klara, ska förhoppningsvis skickas ut om ett par veckor... Min frissa är bokad, smink fixar jag själv, eller så gör min blivande svägerska det. Vigselförrättare och vigsellokal bokade, men klockslaget är inte spikat än. Festlokal är på gång, men det fattas lite innan vi bestämmer oss. Hindersprövningen ligger ifylld på köksbordet, vi har äntligen bestämt oss för hans efternamn, klänningen är köpt, men ska sys in i september sedan. Skor har jag två par fina hemma redan som jag väljer mellan, så det blir inga nya för min del, och troligen inga nya underkläder heller... ringarna är beställda och provade, men vi kan inte hämta ut dem graverade förrän butiken öppnar igen efter semestern. Bröllopsresan är bokad, och jag har bestämt mig för vad jag vill ha för blommor. Cs frack måste kemtvättas och jag måste komma på vad jag vill ha för utsmyckning i håret, annars känns det som vi är på banan vi med...

    Vet faktiskt inte om Klg konditori har moussetårtor, men de kan säkert fixa nån chokladtårta... gå dit och prata med dem, de är jättetrevliga... (fast har möjligen semesterstängt just nu, minns inte)

    helt klart roligt om vi kan följas åt litegrand... du ligger långt fram i planeringen verkar det som,förhoppningsvis innebär det mindre stress efter sommaren

  • chai

    jag kan försöka titta in på fika på tisdag, fast jag måste kolla hemma först för det är den enda kvällen nästa vecka som jag inte är uppbokad redan

  • chai

    oki... ingen tid och plats för fika idag?
    då stannar jag nog hemma...

  • chai

    okej tjejer... det verkar finnas vissa komplikationer med vår tilltänkta lokal.. de tänker öppna vanliga nattklubben för allmänheten kl 23 och det känns ju inte så kul... så nu får vi fundera på om vi kan ha vår fest nånannanstans...

    ni är flera som har festen på AF... vilka lokaler hyr ni där och vad får man ge för dem? Hur ligger Tegnérs prismässigt på maten? Köper man vin/bar av Tegnérs eller fixar man det själv?

    Nån som har koll på Grands eller Lundias festvåningar vad gäller pris, service och kvalitet?

    Nån annan festvåning/restaurang som kan tänka sig att hålla stängt för allmänheten en onsdag i mitten av oktober?

    Vet att jag var på min mosters disputation i Siriusordens lokaler men hittar ingenting om dem, så det finns kanske inte längre...

  • chai

    Tack!
    M2b skulle kolla med AF idag... jag har ringt och bett Lundia om offert och mailat Grand... får väl vänta nån vecka på svar antar jag...

    har även mailat stället vi planerat med från början och frågat hur många gäster vi måste ha för att de ska hålla stängt för allmänheten den kvällen...

    Susanne, Lund
    Estniska huset är jättegulligt, men har för mig att jag kollade upp det och det är lite för litet för att vi ska kunna ha mottagningen med dans där...
    lokalen måste ju fixa sig ganska snart, så vi kan få ut inbjudningarna...

  • chai

    Anna 25
    det blev Lundia, och hon som är restaurangchef där är hur bra som helst att ha och göra med... hon svarar på mail inom en timme och fixar så att vi är nöjda... det blir en bra bit dyrare än vi planerade, men vi har råd ändå, och nu får vi det precis som vi ville från början...

    vi har strax över 8 veckor kvar. Ringarna ska vara färdiga och kunna hämtas ut i denna eller nästa vecka, när Chrisis öppnar efter semestern... tårta ska beställas snart, och jag ska ta med klänningen till affären där den är köpt för att få den ändrad (längden och sy in lite i sidorna) i början av september...

    10 dagar kvar till svarsdatum på inbjudan... vi har inte fått många svar alls än, får se om alla svarar sista dagarna...

Svar på tråden Vänner Lund tråd 3