• S&F

Vårt fantastiska vårbröllop! (berättelse & foton)

Vaknade halv åtta och hade konstigt nog sovit som en stock hela natten. (Nåja, stressade med sista minuten prylar fram till småtimmarna)

Kändes inte alls nervöst att dagen vi planerat så länge, äntligen var här.

Klockan åtta kom min tärna över tillsammans med frisören (som var vän med henne). Hemma hos oss fanns även min syster (frisör) och min och älsklingens tre flickor. Vi dukade fram en stor frukost och skickade iväg älsklingen till hans bestman.

När frukosten var avklarad, började dagens två frisörer med den stora förvandlingen. Min syster satte upp flickornas hår och den andre frisören satte upp min och tärnans hår.

Strax därefter kom sminkösen hem till oss. Det var superskönt att slippa stressa runt och bara få vara hemma. När både jag och tärnan var färdigsminkade, var det tid för lunch. Älsklingen kom då över (nej han fick inte se mig) och lämnade över vår lunch (kycklingsallad från Mc Donalds) samt alla buketter.
    När alla var mätta, var det dags för påklädning. Fortfarande inte nervös. Kom helt av mig då jag såg hur fina alla flickorna var!

Jag och tärnan samt flickorna åkte därefter iväg i bilen, mot vår valda plats för fotograferingen. Fortfarande lugn.. Då vi var framme fick jag och älsklingen se varandra! Oj oj oj, vad fin han var. Solen strålade och det var vårens (årets) varmaste dag. Ett par timmars fotografering senare, var vi på väg till kyrkan.
    Då vi kom fram till kyrkan, såg vi att några gäster inte hade gått in ännu. Vi körde förbi och gömde oss bakom kyrkan. Nu blåste det en del och frisyren rufsade till sig en aning.

Minuterna innan 16.00 gick vi fram mot ingången och mötte vår präst. Hon lyckönskade oss. Där stod även "vår" säckpipespelare som spelade in och utgångsmarchen. Kyrkoklockorna ringde! Nu började hjärtat banka så hårt att jag trodde det skulle höras! Säckpipan började ljuda, dörrarna öppnades. Alla gäster stod upp. Flickorna gick in, tärnan och bestmannen och sen vi. Kan ärligt säga att jag inte minns mycket av cermonin..

Mitt i cermonin kom vår överraskning. Min dotter sjöng för oss! Som en näktergal. Så vackert att flera gäster grät högljutt!
    (Både jag och älsklingen fick kämpa för att inte gråta) Efter cermonin väntade riskastning och såpbubblor och bussen som skulle ta oss till festen.

Vid festlokalen var flaggan hissad. Maten framdukad! Skål i champagne, välkomstord från våra toastmasters (världens bästa kan tilläggas!!), tal från våra föräldrar, andra tal och spex och en hejdundrande fest!! Kunde inte bli mer nöjd! Bandet spelade valsen och sedan var det röjj på golvet! Därefter brassades det skivor av vår DJ(min bror).

Vid 01-tiden var vi så trötta att vi gladeligen åkte iväg till hotellet. Festen fortsatte dock för en del!
    Tog alla presenter med oss och efter ett härligt jacuzzibad, öppnade vi paketer fram till småtimmarna! (nåja, inte bara..)

Två dagar senare åkte vi till Paris på vår härliga bröllopsresa!

Allt planerande är över. Allt blev helt perfekt! Tittar på mina ringar och ler!

Vill ni se foton så finns de här:

www.sophiaofredrik.dinstudio.se

(har bara lagt ut några foton från fotografen, resten är för våra gäster att se!)

• Svar på tråden Vårt fantastiska vårbröllop! (berättelse & foton)
  • storstrumpa

Underbara bilder.. Jag älskade den när slöjan står rakt upp.. Det är tillfällena som gör bilden..

• *cissi*

Grattis! Verkar ha varit en underbar dag!

Jag är lite nyfiken på vilken låt er dotter sjöng?

• S&F

Hon sjöng två låtar, den första var Du är allt av Shirley Clamp (hade själv aldrig hört låten förr men den var/är så vacker att det gör ont) och låt nr 2 var För kärlekens skull (Ted Gärestad).

• bullisklubben

Åh vad vacker du var! Ni var jättefina och bröllopet ser ut att ha varit underbart! GRATTIS!!

• Snart-lilla-frun!

Även jag måste få säga att ni var SUPERFINA! Gillade verkligen din klänning och det utsläppta håret, snyggt! Hade du löshår i? Hur fixade ni håret, lockat/rullat på spolar? *nyfiken ja*...
    Tack för att vi får se bilderna, det är ju så kul... =)

• S&F

Nej, jag hade inget löshår. Frisören visste om att jag ville ha utsläppt och "natruligt" hår. Han tuperade och lockade det mycket och satte därefter i små pärlor satta på silvertrådar (avancerade klämmor) som jag fått i gåva från en silversmed.

Jag var helnöjd, har dock ingen bra bild på bara frisyren..

Tack igen för alla komplimanger!

• Snart-lilla-frun!

Aha... men hur lockade frisören ditt hår? Låter jättefint med pärlorna, tyvärr så lyckades jag inte se dom på era foton hur som helst är helhetsintrycket ju "wow" och det är ju inte illa...

• soffan80

vilken underbar klänning! vill har vill har !!

• Julibrud - 06

S&F
    Jag har en liten undran, hade ni Thun som fotograf? Anledningen att jag frågar är att vi har bokat honom och när vi var och såg på hans collage så visade han oss bilder som liknade dina ifrån stranden.

Hur var han som fotograf? Var det något ni tyckte var dåligt eller bra?
    Tänkte att det kunde vara bra att få lite referenser om det nu är så.

• S&F

Julibrud:

Ja vi hade Jonas Thun som fotograf. Har inget negativt alls att säga om honom. Han var hur trevlig som helst, detta sade även i stort sätt alla våra gäster också! Vi fick dessutom alla foton (tot ca 270 st) redan efter ca 10 dagar. Jag är helnöjd!

• Julibrud - 06

S&F Tack! Det låter ju kanonbra! Då är min bröllopsdag räddad! Vi har bokat in honom både som fotograf och som solist. Jag tittade på dina foton och de ser jättefina ut och ni med.

• augustibrud 06

Hejsan S&F
    Måste säga att det var väldigt fina bilder.
    Bor ni i skåne? Vi har nämligen bokat en säckpipe spelare vid namn Åke (Höör. Undrar mest om det är samma man? Var det som du hade förväntat dig med säckpipa?
    Jag tycker personligen att det är väldigt mäktig och fin musik.

• netateta

S&F
    Blev helt förtjust i era foton, särskilt den i svartvitt där blommorna var i färg... hur gör man sånt?

• Augusti-06

Va fina ni var/ är ;) Grattis!!! :D

• S&F

augustibrud 06 :

Ja, vi bor i Skåne. Det är säkert samma man som ska spela säckpipa på ert bröllop. "Vår" speleman hette också Åke (Gullerman tror jag). Om det var som vi förväntat? Nä, det blev bättre! Det var helt klart pricken över i:et! Hur mäktigt som helst och det är något som alla gäster fortfarande pratar om!

Lycka till i augusti!

netateta: Vet inte hur man gör sånt. Fotografen gjorde detta åt oss men håller med om att det är fint!

Svar på tråden Vårt fantastiska vårbröllop! (berättelse & foton)