• S&F

Vårt fantastiska vårbröllop! (berättelse & foton)

Vaknade halv åtta och hade konstigt nog sovit som en stock hela natten. (Nåja, stressade med sista minuten prylar fram till småtimmarna)

Kändes inte alls nervöst att dagen vi planerat så länge, äntligen var här.

Klockan åtta kom min tärna över tillsammans med frisören (som var vän med henne). Hemma hos oss fanns även min syster (frisör) och min och älsklingens tre flickor. Vi dukade fram en stor frukost och skickade iväg älsklingen till hans bestman.

När frukosten var avklarad, började dagens två frisörer med den stora förvandlingen. Min syster satte upp flickornas hår och den andre frisören satte upp min och tärnans hår.

Strax därefter kom sminkösen hem till oss. Det var superskönt att slippa stressa runt och bara få vara hemma. När både jag och tärnan var färdigsminkade, var det tid för lunch. Älsklingen kom då över (nej han fick inte se mig) och lämnade över vår lunch (kycklingsallad från Mc Donalds) samt alla buketter.
    När alla var mätta, var det dags för påklädning. Fortfarande inte nervös. Kom helt av mig då jag såg hur fina alla flickorna var!

Jag och tärnan samt flickorna åkte därefter iväg i bilen, mot vår valda plats för fotograferingen. Fortfarande lugn.. Då vi var framme fick jag och älsklingen se varandra! Oj oj oj, vad fin han var. Solen strålade och det var vårens (årets) varmaste dag. Ett par timmars fotografering senare, var vi på väg till kyrkan.
    Då vi kom fram till kyrkan, såg vi att några gäster inte hade gått in ännu. Vi körde förbi och gömde oss bakom kyrkan. Nu blåste det en del och frisyren rufsade till sig en aning.

Minuterna innan 16.00 gick vi fram mot ingången och mötte vår präst. Hon lyckönskade oss. Där stod även "vår" säckpipespelare som spelade in och utgångsmarchen. Kyrkoklockorna ringde! Nu började hjärtat banka så hårt att jag trodde det skulle höras! Säckpipan började ljuda, dörrarna öppnades. Alla gäster stod upp. Flickorna gick in, tärnan och bestmannen och sen vi. Kan ärligt säga att jag inte minns mycket av cermonin..

Mitt i cermonin kom vår överraskning. Min dotter sjöng för oss! Som en näktergal. Så vackert att flera gäster grät högljutt!
    (Både jag och älsklingen fick kämpa för att inte gråta) Efter cermonin väntade riskastning och såpbubblor och bussen som skulle ta oss till festen.

Vid festlokalen var flaggan hissad. Maten framdukad! Skål i champagne, välkomstord från våra toastmasters (världens bästa kan tilläggas!!), tal från våra föräldrar, andra tal och spex och en hejdundrande fest!! Kunde inte bli mer nöjd! Bandet spelade valsen och sedan var det röjj på golvet! Därefter brassades det skivor av vår DJ(min bror).

Vid 01-tiden var vi så trötta att vi gladeligen åkte iväg till hotellet. Festen fortsatte dock för en del!
    Tog alla presenter med oss och efter ett härligt jacuzzibad, öppnade vi paketer fram till småtimmarna! (nåja, inte bara..)

Två dagar senare åkte vi till Paris på vår härliga bröllopsresa!

Allt planerande är över. Allt blev helt perfekt! Tittar på mina ringar och ler!

Vill ni se foton så finns de här:

www.sophiaofredrik.dinstudio.se

(har bara lagt ut några foton från fotografen, resten är för våra gäster att se!)

• Svar på tråden Vårt fantastiska vårbröllop! (berättelse & foton)
  • Swedie

Grattis!! Vi funderar också på att ta våra bröllopsbilder i Habo Ljung :D Ni var såååå fina!!

• onsdag i oktober

S&F: Såg av en slump en annan tråd där du länkade till dina foto. Helt underbara. Både klassiska, skojiga, romantiska och alla fulla av känsla.

Såg även fler foto från kyrkan. Så fin med de välvda taken och målningarna. Upplevde ni kyrkan mörk?
    Hur var prästen?

Hoppas att det är ok att jag frågar ut dig om bröllopet

• S&F

Klart det är ok!

Nä, jag upplevde inte kyrkan som mörk. Kyrkan är full av takkronor med levande ljus och när jag frågade om de kunde tända ljusen tills vigseln, var det inga problem. Nu var det iofs Maj och ljusen syntes inte så noga, men den kyrkan och levande ljus på hösten... Ruskigt romantiskt!!

Prästen var helt underbar!

De vackra målningarna i taket och det vackra altaret gjorde så mycket för intrycket! Alla våra gäster pratade positivt om kyrkan!

Tack för berömmet ang. fotona! Fråga på om du undrar nått annat. Det har jag gjort så många gånger till andra BT-brudar inför mitt bröllop. Det hör till.

• Too Be  gift nu

S&F
    Det såg jättemysigt ut - såg ut som att ni hade en kanondag !
    Fotona var jättehärliga - gillar speciellt handbojorna:)

Grattis till er båda !!

• S&F

Symboliken kan bli lite fel... Typ "bojjad" för alltid. Ha ha.. Kul idé som maken fick, gillar själv bilden mkt!

• Too Be  gift nu

S&F
    Tror att dom flesta fattar att det inte är på det viset:)
    Tycker att det är kul med lite speciella bilder som med bojorna eller när folk gör lite roliga saker.

Själva hade vi sån speciell miljö när vi gifte oss så allt stod still för mig och jag kunde inte ens tänka på hur jag ville ha fotona.
    Som tur är så hade vi en kanonfotograf som fångade stämmingen ute i öknen perfekt.

• onsdag i oktober

Tack S&F. Vill inte vara tjatig bara

Vi har bokat fotograf redan. Har funderingar på vad vi ska göra om det regnar. Enligt fotografen kan vi gärna ta foton i kyrkan som en reservplan. Det var därför jag undrade om den kändes mörk. Hon ska visserligen ha med sig studioljus men jag har hört att ljusförhållandena i kyrkan kan göra det svårare för fotografen.

Det finns två präster i församlingen. Kyrkoherden och prästen som ni hade. Kyrkoherden är vän till vänner till mig men vi skulle gärna ha Anna också. Känns liksom mer som bara "vårt" om ingen känner prästen. Låter det konstigt?

• S&F

Aha, är det ni som gifte er i Las Vegas? Har ni haft fotona ute här? I så fall har jag sett dem. (om det var ni var det helt fantastiska foton det med!)

• S&F

Onsdag i oktober: Nä det tycker jag inte. Det är ju ER dag och inte era vänners! Har ni Anna blir ju hon ER präst.

Jag var lite osäker inför vårt första möte med Anna. Har grymt stor respekt för präster. Nästan så man får ont i magen ibland. (vet inte varför) Anna var kanon. Mjuk och härlig i sitt sätt.

Nu har jag inte träffat den andre prästen så jag kan inte jämföra men Anna röstar jag på!

• Too Be  gift nu

S&F
    Jepp det var vi ute i Las Vegas nationalpark Valley of Fire:)

Visst är det liiite tråkigt att ens dag är förbi - jag skulle gärna kunna uppleva den minst en gång till:)

Svar på tråden Vårt fantastiska vårbröllop! (berättelse & foton)