• S&F

Vårt fantastiska vårbröllop! (berättelse & foton)

Vaknade halv åtta och hade konstigt nog sovit som en stock hela natten. (Nåja, stressade med sista minuten prylar fram till småtimmarna)

Kändes inte alls nervöst att dagen vi planerat så länge, äntligen var här.

Klockan åtta kom min tärna över tillsammans med frisören (som var vän med henne). Hemma hos oss fanns även min syster (frisör) och min och älsklingens tre flickor. Vi dukade fram en stor frukost och skickade iväg älsklingen till hans bestman.

När frukosten var avklarad, började dagens två frisörer med den stora förvandlingen. Min syster satte upp flickornas hår och den andre frisören satte upp min och tärnans hår.

Strax därefter kom sminkösen hem till oss. Det var superskönt att slippa stressa runt och bara få vara hemma. När både jag och tärnan var färdigsminkade, var det tid för lunch. Älsklingen kom då över (nej han fick inte se mig) och lämnade över vår lunch (kycklingsallad från Mc Donalds) samt alla buketter.
    När alla var mätta, var det dags för påklädning. Fortfarande inte nervös. Kom helt av mig då jag såg hur fina alla flickorna var!

Jag och tärnan samt flickorna åkte därefter iväg i bilen, mot vår valda plats för fotograferingen. Fortfarande lugn.. Då vi var framme fick jag och älsklingen se varandra! Oj oj oj, vad fin han var. Solen strålade och det var vårens (årets) varmaste dag. Ett par timmars fotografering senare, var vi på väg till kyrkan.
    Då vi kom fram till kyrkan, såg vi att några gäster inte hade gått in ännu. Vi körde förbi och gömde oss bakom kyrkan. Nu blåste det en del och frisyren rufsade till sig en aning.

Minuterna innan 16.00 gick vi fram mot ingången och mötte vår präst. Hon lyckönskade oss. Där stod även "vår" säckpipespelare som spelade in och utgångsmarchen. Kyrkoklockorna ringde! Nu började hjärtat banka så hårt att jag trodde det skulle höras! Säckpipan började ljuda, dörrarna öppnades. Alla gäster stod upp. Flickorna gick in, tärnan och bestmannen och sen vi. Kan ärligt säga att jag inte minns mycket av cermonin..

Mitt i cermonin kom vår överraskning. Min dotter sjöng för oss! Som en näktergal. Så vackert att flera gäster grät högljutt!
    (Både jag och älsklingen fick kämpa för att inte gråta) Efter cermonin väntade riskastning och såpbubblor och bussen som skulle ta oss till festen.

Vid festlokalen var flaggan hissad. Maten framdukad! Skål i champagne, välkomstord från våra toastmasters (världens bästa kan tilläggas!!), tal från våra föräldrar, andra tal och spex och en hejdundrande fest!! Kunde inte bli mer nöjd! Bandet spelade valsen och sedan var det röjj på golvet! Därefter brassades det skivor av vår DJ(min bror).

Vid 01-tiden var vi så trötta att vi gladeligen åkte iväg till hotellet. Festen fortsatte dock för en del!
    Tog alla presenter med oss och efter ett härligt jacuzzibad, öppnade vi paketer fram till småtimmarna! (nåja, inte bara..)

Två dagar senare åkte vi till Paris på vår härliga bröllopsresa!

Allt planerande är över. Allt blev helt perfekt! Tittar på mina ringar och ler!

Vill ni se foton så finns de här:

www.sophiaofredrik.dinstudio.se

(har bara lagt ut några foton från fotografen, resten är för våra gäster att se!)

• Svar på tråden Vårt fantastiska vårbröllop! (berättelse & foton)
  • Fru Cinderella

Låter som ni hade en riktigt mysig och lyckad dag, stort grattis från mig.

• Bridecilla

å jag ryser i hela kroppen!!
    precis så vill ja att det ska bli!!!

grattis!!!

• Nessan

Grattis!!
    Fina bröllopsbilder ni hade. Jag gillade särskilt den där hela bröllopsföljet går hand i hand upp från havet. Den var läcker!

• S&F

Stort tack! Vi är båda helnöjda med dagen. Tittar på fotona och njuter. Det var hela budgetens bäst investerade pengar! (fotografen alltså)

• guldklimp

Verkar varit en perfekt dag, stort grattis!! Underbar klänning och fin hemsida!!

• vinter007

Grattis! Vad fina ni var! Skönt att du inte var så nervös före vigseln...

• onsdag i oktober

Ni var verkligen fina och såg verkligen lyckliga ut. Grattis

Roligt att se Görslövs kyrka. Vi väljer nämligen mellan 2 olika kyrkor varav Görslöv är den ena. Min m2b konfirmerade sig i Görslövs kyrka. Hade dock inte sett hur den såg ut inne i förrän jag såg dina foto. Den är ju så fin utanpå och ligger dessutom så vackert.

• onsdag i oktober

Får jag fråga vilken fotograf ni använde er av?

• liten lilja

wow! vilka fina bilder och vilken glädje de förmedlade. ni var så himla vackra! och hela bröllopet verkade så himla lyckat. häftigt med polistema i bilderna, älskade den med handfängsel!

grattis och lycka till!

• S&F

Onsdag i oktober: Görslövs kyrka är fantastiskt vacker, ligger perfekt uppe på en höjd och kyrkan är enormt vacker inne. Vi valde också mellan flera olika kyrkor.
    Vår fotograf heter Jonas Thun www.thun.nu
    Han var helt fantastisk, var med oss i stort sett hela dagen. Fick bilderna bara 10 dagar efter bröllopet!

Tack ni alla för alla komplimanger!!

Svar på tråden Vårt fantastiska vårbröllop! (berättelse & foton)