Pinsam fråga.... :(
Lite pinsamt att fråga, men jag göra det ändå :)
Hur ofta går ni på toa och bajsar?
Hur ofta är det normalt att göra det per dag?
Själv måste jag gå flera gånger på morgonen.. . Lite jobbigt.
Lite pinsamt att fråga, men jag göra det ändå :)
Hur ofta går ni på toa och bajsar?
Hur ofta är det normalt att göra det per dag?
Själv måste jag gå flera gånger på morgonen.. . Lite jobbigt.
Jag läste för flera år sedan att vi har alldeles för bråttom på toa så att vi aldrig tömmer tarmen/blåsan helt, och att det också kan vara ett problem.
Men jag kan inte ge någon källa, så ta det med en nypa salt.
Det verkar, som allt annat, vara individuellt...
Jätterolig tråd.
Jag bajsar varje dag om jag går upp tidigt på morgonen och dricker en kopp kaffe. Då kommer magen igång och jag måste göra det på jobbet under min första timme. Lite pinsamt. För vi har bara en toalett och jag har mitt rum längst bort så jag måste gå förbi alla på vägen dit och tillbaks.
Men har jag sovmorgon eller något stör min rutin så kan bajset utebli. Likaså kan sex stoppa upp det på nåt sätt. Nån som känner igen det då?
Det som är irriterande är att jag inte kan bajsa hemma innan jag går till jobbet. Utan jag måste liksom röra på mig och vara uppe nån timme innan det går. Jag menar innehållet måste ju redan finnas i tarmen bara att det inte trycker på förrän jag druckit kaffet och gått en promenad.
Vilken tråd... :) Själv "sköter jag magen" ca 3 ggr om dan, efter frukost, lunch och middan, + lite "småskit" då och då. Tror det har att göra med att jag äter havregrynsgröt m linfrön till frukost, tränar och dricker mkt vatten. Är inte särskilt störd av det, tycker det känns hälsomsamt :P! att jag däremot har vsårt att få det gjort om jag inte har nåt att läsa är lite jobbigt... brukar sitta och läsa innehållsförteckningen på tvålflaskor om jag är tvungen att gå på en offentlig toalett!
Vilken otroligt rolig tråd! Är ju sådant alla människor gör men som de flesta inte pratar offentligt om! Men visst är det knepigt att man skäms som tusan om det luktar som fasen när man går ut från toaletten och nån annan precis går in! Man vill sjunka genom jorden och helst skulle man vilja säga: "Du, det var nån där innan mig som antagligen.. ja, du vet! Och nu luktar det jävligt illa! Bara så du vet!" Men det vore kanske lite väl genomskinligt eftersom de flesta kanske tänker så... eller?
Att bajsa mycket är bra! Tyder på att man äter rätt kost! Tänk på det!
Bajskramar
ahahhah Malin22! Precis som jag då! Fast på jobbet är det jobbigt nu för vi har alltid samma tvålflaska och samma skurmedel på toan på jobbet... och nu kan jag det utantill! Konstigt nog hjälper det att bara lyfta upp tvålflaskan nu för tiden! Snacka om psykologiskt.
vad är det som hjlper när man läser? går man på toa och trycker och inget kommer och så tar man och läser och så kommer det eller? Jag går på toa oftast för att jag är nödig och då ger det sig själv ju.
/en som aldrig läst på toa
martinibruden:
*harkel* Tja... något sånt ungefär Jag vet att det låter urlöjligt men jag tror att det har just att göra med att man behöver tänka på något annat. Jag spänner mig nog av någon konstig anledning.
hihi, måste bara berätta... :D:D
jag hade lite problem med att "göra mitt" idag, men så läste jag den här tråden och blev inspirerad! Sedan var det inga problem alls! :D
som sagt, störtskön tråd!
och angående mitt nick, så ska just frukten/bäret eller vad det nu är "physalis" vara väldigt bra för tröga magar! :D
Hm, om jag inte är nervös inför något (vilket händer rätt ofta, heh!) så bajsar jag nog varannan dag eller en gång om dagen, när allt står rätt till.
Jag älskar bajsprat! Jag och min sambo pratar om bajs mest helatiden, så detta kändes helt naturligt för mig.
Hm, det lät konstigt. :)
Stupid like a fox
*LOL* :D