• Susannas

Pinsam fråga.... :(

Lite pinsamt att fråga, men jag göra det ändå :)

Hur ofta går ni på toa och bajsar?
    Hur ofta är det normalt att göra det per dag?

Själv måste jag gå flera gånger på morgonen.. . Lite jobbigt.

• Svar på tråden Pinsam fråga.... :(
  • physalis

förr i tiden gick jag en gång i veckan, men sedna började jag helt enkalt såtätta

• physalis

oupps, lite för snabb.... :)

Vad jag menade var att jag började sätta mig på toaletten samma tid varje dag, väldigt rutinmässigt, och efter ett tag blev det varje dag. tror att mycket av toalettproblemen kan vara psykiskt...

• pickolina

Oja, kost och "träning"...
    Jag gick väldigt sällan när jag var yngre. Numera går jag oftast varje dag men ibland varannan, om jag slarvar lite med maten eller reser bort osv... Om jag äter bra och regelbundet så fungerar magen som en klocka, samma tid varje dag...typ!...

Det går att få ordning på magen och att gå för ofta eller för sällan påverkar kroppen på många olika sätt och kan vara värt att jobba på att förändra.

En sak som man INTE ska göra om man har lite problem, det är att tex läsa på toaletten... Osv... Jag sitter typ ett par minuter, sedan är jag klar... Detta är pga att jag lärt kroppen att göra rätt, typ. De flesta jag känner kan sitta en halv evighet på toa...

• pickolina

Oj, typ, typ, typ.... *fniss*

• Buslinna

Såvida det inte är akut, och ofrivilligt, kan jag bara bajsa hemma hos mig själv. Jag känner mig inte ens nödig om jag inte är hemma. Det kan ju förstås leda till att man hoppar över någon dag här och där.

Som mest kan jag gå i fem-sex dagar och då mår jag inte särskilt bra - det är som att var lite deprimerad.

Jag hade stora magproblem när jag var liten och nu kämpar jag för att äta på regelbundna tider, rätt, röra på mig och dricka mycket för att hålla igång. Det är ett heltidsprojekt, det där! :D

Förresten, är det någon mer än jag som blir trög i magen veckan före mens? För att sedan få en riktig sprutt så fort mensen börjar?

Flutit har de dock aldrig gjort...

• tattar-Emma

Buslinna - japp, ser inte klok ut innan mens ibland! Svullen + förstoppad = inte snygg :D

Har börjat tänka på fibrerna och tror det blivit bättre.

• _koko_

Pickolina - det som fick mig att börja sk*ta oftare var just att läsa på toa... Tror jag behövde slappna av och inte tänka så mycket på att få ut det...

Innan gick jag kanske en-två gånger i veckan och hade ofta jätteont och lite blod också, numera går jag nästan varje dag och är klar på några minuter.
    Tänk att något så litet kan göra livet så mycket lättare! :)

• Buslinna

Jag klarar mig också mycket bättre sedan jag börjat ta mig tid, och gärna föröka tänka på annat, så läsningen är min räddning också.

Bryr ni er om eventuella ljud när andra är i närheten då? Här gäller papper i botten och vattenkranen på - även hos min pojkvän som jag varit tillsammans med i snart två år. Undrar om det någonsin kommer att sluta? :)

tattar-Emma: Man brukar ju gå upp en del före mensen och allt beror nog inte på vätska. :)

• pickolina

Buslinna

Skratt... JA! Vad fånig man är.. Är jag hos mina föräldrar, syskon eller tjejkompisarna så bryr jag mig inte men om jag är hos en pojkvän, killkompis eller på jobbet så bryr jag mig. Fånigt egentligen! Allra helst undviker jag att gå men om jag måste så har jag små hysch för mig för att det inte ska låta. Vattenkranen skippar jag dock, det är så genomskinligt..

Ja men det är ju bra att läsningen fungerar för er. Annars brukar läsningen ofta vara det som ställer till det för folk. De sitter och läser och gör inte det de ska, de kan sitta i all evighet på toa utan att det händer ngt och detta skapar ett mönster. De som läser och har svårt att gå på toa brukar bli tillsagda att sluta läsa och koncentrera sig på vad de ska göra.

• Ellte

*garv* Papper i botten är ett måste alltid alltid oavsett var och när :D

Svar på tråden Pinsam fråga.... :(