• Susannas

Pinsam fråga.... :(

Lite pinsamt att fråga, men jag göra det ändå :)

Hur ofta går ni på toa och bajsar?
    Hur ofta är det normalt att göra det per dag?

Själv måste jag gå flera gånger på morgonen.. . Lite jobbigt.

• Svar på tråden Pinsam fråga.... :(
  • sposa

En gång om dagen, men ibland vill det sig inte, och då hoppar det över en dag.

Gud vilken kul tråd! Jag är jättebarnslig och har suttit och fnittrat varje gång jag läst ordet "bajs" här... Förlåt, men bajs är ju superkul! :)

• hanch

Går var annan var tredje dag.

Har hört att man ska gå varje dag. och att bajskorvarna ska ha formen av S eller C. Det är en beskrivning av koncistensen på .....ja ni vet vad.

• Delicatoboll

typ en gång varannan dag

• Rainred

jag bajsar minst en gång om dagen när magen mår bra och nästan alltid halv tio! Skumt va?? men ibland händer det att magen blir alltför konstig och då blir toalett-besöken tätare!

• CPH

jag har hört att korvarna ska flyta om man äter rätt och har rätt balans i magen. Jag tycker jag äter rätt men mina har minsann aldrig flutit. Går för övrigt en gång om dan sen jag började äta ordentligt med fibrer, innan dess kunde det gå dagar emellan..

• Susannas

Tack för alla svar :)

Verkar vara gansk olika det där med toavanor.
    Har känslig mage, antagligen därför jag får gå mkt på toa...

• ANJ

mina flyter men jag tror inte att det har så mkt med kosten att göra, faktiskt. min familj äter samma mat och jag vet att syrrans inte flyter.. ;)

• Rosenhaga

Om man inte går varje dag så kan det bero på att man äter för lite fibrer och dricker för lite vatten.

Sedan ett par år funkar min mage som en klocka, urskönt!

All heder åt Susannas för att ha startat tråden! Go girl!!

Svar på tråden Pinsam fråga.... :(