Pinsam fråga.... :(
Lite pinsamt att fråga, men jag göra det ändå :)
Hur ofta går ni på toa och bajsar?
Hur ofta är det normalt att göra det per dag?
Själv måste jag gå flera gånger på morgonen.. . Lite jobbigt.
Lite pinsamt att fråga, men jag göra det ändå :)
Hur ofta går ni på toa och bajsar?
Hur ofta är det normalt att göra det per dag?
Själv måste jag gå flera gånger på morgonen.. . Lite jobbigt.
Ibland inte alls, ibland flera ggr om dagen men oftast 1ggn/dag..
Det där kan man justera genom vad man äter. Har du problem pga detta så tycker jag att du ska uppsöka en dietist.
Ett par tre gånger om dagen om jag äter normalt ;)
Tack för snabba svar!
Vet någon vad man ska äta för att hålla magen i bra balans. Alltså varken vara för hård eller för lös?
Fiber brukar balansera ganska bra, både om man vill få igång magen och om man vill att den ska lugna sig lite... Men varken för mkt eller för lite fibrer är bra, så om man äter väldigt lite kan man testa att öka intaget lite och om man äter väldigt mkt fibrer så kanske man ska testa att minska intaget lite...
haha! det e en sån fråga som alla funderar över men ingen vågar fråga
Bra "Susannas" och alla andra som vågar diskutera pinsamma frågor!
Känns som mitt svar kommer vara det mest "avvikande" hittils men var 3:e dag, ungefär, minst 2 dagar emellan.
Om allt funkar som jag vill att det ska funka, när jag är inne i en "bra bajsperiod", så bajsar jag 1 ggn/dag, annars kan det ibland gå upp till 5 dagar emellan (och det inte kul kan jag lova). Allt verkar bero på mina nerver - sjukt jobbigt, kan ju inte påverka det så mycket, suck. De senaste dagarna har jag gått varje dag, så nu är jag glad
Hjälp, "ett par tre gånger om dagen" & "flera gånger på morgonen" - vad härligt! Och vad avundsjuk jag blir! Bajsa på!
Att gå för ofta eller för sällan på toa är ett tecken på att kroppen inte är i balans... Ngt att tänka på kanske och kanske göra ngt åt?!
1 gång per dag, eller varannan dag...