• Rat

Bröstförstoring (5)

Vi fortsätter väl att stötta varandra tjejer?

• Svar på tråden Bröstförstoring (5)
  • Tärnansara

Hej tjejer!

Tänkte fråga vad ni tvättar ärren med? Hur får ni bort klistret?

Kram

• Nyfniken

INGRID 65
    Jag tycker att du ska ringa till din klinik. Du har betalat en stor summa pengar, då ska du inte behöva gå och må dåligt för att du är rädd för att något är fel. Det tar bara energi!

Rätta mig om jag har fel, men att göra en op. på en klinik är inte avklarat så fort de sytt ihop en. Nej, de ska finnas behjälpliga tills allt är färdigläkt och patienten mår bra.

Jag lovar att jag kommer vara ett "pain in the *ss" med alla mina frågor . Men hitills har min kirurg bara uppskattat att jag varit förberädd med frågor istället för att bli förvånad/besviken efteråt.

Jag kallar mig hård, men rättvis! (och ödmjuk ).

Kram

• Nyfniken

Tärnansara, du tar inte bort tejpen för tidigt nu va?

Tror att jag läst att tjejerna använt tvål, men jag är inte säker!

Kram

• pickolina

Tärnansara

Jag kan ju självklart bara svara för hur jag själv gjorde... :) Jag lät klistret vara... Å tvättade inte heller... Jag är allergisk mot plåster och överkänslig mot kirurgtejpen så ju mer jag pillar och har mig ju mer irriterad blir huden.

Om jag böt tejpen när jag var torr så satte jag på ny tejp direkt och om jag böt när jag ducshat/var blöt så lät jag huden torka och sedan satte ny tejp.

Första gången jag op brösten så bytte jag tejp ofta, gjorde rent med alsolsprit osv men det irriterade bara huden och gav mig delvis väldigt fula ärr och mycket bekymmer under tiden jag tejpade...

De andra gångerna jag op mig, andra gången jag op brösten exempelvis så gjorde jag så liiite som möjligt och då slapp jag alla problem och fick jätte fina ärr.... :)

• pickolina

Tärnansara

En annan sak, byt bara tejpen när du måste... Ju oftare du byter desto mer risk för irritation och fula ärr osv...

• pickolina

Tärnansara

Min mamma är inte allergisk mot tejpen och jag kan berätta en lite rolig grej...

Jag och mamma opererades ungefär samtidigt för ett tag sedan.

Jag bytte bara tejpen när jag var tvungen, för att den nästan lossnat och gjorde aldrig rent osv osv...

Hon bytte tejpen ofta och gjorde rent och såg till att få bort klistret osv..

Hon fick irriterad hud, vilket ledde till infekterade sår och nu har hon skitfula ärr...

Mina ärr syns inte ens och jag hade aldrig några problem med irritation eller infektion.

SÅ, LÅT DET VARA!!!!! ;)

• shania

INGRID65
    Jag har också haft värk länge. På morgonen har det varit totalt omöjligt att resa sig och när man väl sen lyckas ta sig upp sakta men säkert har det sprängvärkt någon minut för att sedan försvinna. Först var det vä men den har sjunkit ned lite nu.sedan var det hö som var värst men de sista två nätterna har det blivit bättre även i hö då den också börjat sjunka ned nu. Jag gjorde så att jag strök försiktigt med fingertopparna för att få igång blodcirkulationen det hjälpte lite försöker nu stretcha genom att sträcka armarna så långt det går.Mina "fyllde" 4 veckor igår.Tycker att det hjälpt mig.

• famousfairy

Ingrid65
    1:a rör/massera inte dina bröst om inte kirurgen ha sagt att du ska.. inte alla ska göra det. Mina är 7v och jag hart ont ibland fortfarande, ha kollat det med AK och det är vanligt, så oroa dig inte men tycker du ska ändå kolla med din klinik,jag var också 75AA/ 70A och är nu en 75B, tror jag men det är lite för tidigt att få den perfekta storleken! Jag la in 245 anatomisk.
    Pickolina, suck vad skulle man göra utan dig! jo slut änden av bygeln, i mitten trycka på bröstkorgen, sen såg jag att på utsiden vid armhålen ha jag märke från bygeln som sitter inte riktigt utanför brösten, Jag tror att jag ha rätt storlek eftersom de andra kombinationener passade inte alls, det är bara att mina bröst är inte färdiga än!
    Tejpbyten: jag skulle byta tejp vart 14dag,
    oftare bara om den korva sig eller bli riktigt smutsig. jag dra av i duschen, tvätta med vanlig tvål (Dove). lufta runt 15 min och sätta på nytt. Micro pore M3 hud färade. Annars duscha jag som vanligt och bara trycka handuken på tejpen fpör att "krama" ut vattnet.
    Hej så länge!!!

• pickolina

Ja att lufta innan man sätter ny tejp är jätte viktigt. Speciellt när man är känslig och om man är lite röd/irriterad i huden och/eller att det kliar pga tejpen..

famousfairy

Det är nog så att bh´n inte riktigt passar... Men eftersom dina bröst kommer fortsätta att förändras ett tag framöver så skulle jag nog råda dig att inte lägga ut en massa pengar på en massa nya bh´s... Precis som du själv säger, det är liksom ingen ide´än... Har du tur fungerar det men har du otur så passar de snart inte och då har du slängt ut en massa pengar i onödan.

Jag köpte några nya bh´s i panik när jag hade mina nya bröst... De låg bara i lådan sedan för de passade inte alls... *s*

• Nyfniken

Tjejer!

Vad har ni på er efter op egentligen? Under tiden ni måste ha sportbh:n menar jag.

Små sommar linnen och klänningar funkar väl inte så bra tänker jag..

Kram

Svar på tråden Bröstförstoring (5)