• hjartat73

Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr3

Eftersom den gamla tråden har stängts av startas här en ny!

Här samlas vi som ska gifta oss 2006 & 2007 och som bor i Malmö-Lund-området. Vi träffas och fikar ganska ofta, alla är välkomna

• Svar på tråden Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr3
  • Puh76

Jag har inget inplanerat som det ser ut nu så jag kan kanske komma!!

• Svemerikanskt bröllop

Så det blev fika igår ändå. Jag var lite osäker. Hoppas ni hade trevligt. Även om jag missade ert sällskap så lyckades jag få tag på en trevlig, prisvärd fotograf. Han ska maila mig bilder så jag får se om han är duktig också.

*smurfen* Läste om dina inkvarteringsproblem för släktingar. Kan du möjligen ha bekanta här nere som har sommarstugor att låna/hyra ut? Någn kompis som har pojkvän men de har ändå varsin lägenhet men kan tänka sig att bo ihop för tiden runt ert bröllop. Om du har ett bra alternativ till dina släktingar är det kanske lättare att säga att "Vi tycker att det blir lite trångt hemma hos oss men här har vi hittat en lägenhet/stuga/hus till er"
    I norr har nästan alla en somamrstuga så vi har förpassat släktingar och vänner dit för att kunna inkvartera våra långväga gäster i deras hus/lägenheter inne i stan.
    Hoppas det löser sig.

• jajj@

Ocikatten, vi får samla ihop oss och lägga all vår kraft på att lugna dina oroliga bröllopsnerver. Fast om jag ska vara ärlig så tror jag att du inte har något att vara orolig för och att du har total koll på läget...

Andas djupt och njut, snart bara en vecka kvar!!

• pov

Lillabunny och *smurfen*

I dag är det 1 månad kvar :D :D

Gjorde klart bordsplaceringen i går, (kommer nog ändra den igen :))vad det är svårt!! Vill ju att alla ska ha trevligt....

• Julibrud - 06

Kikar in för att se hur ni har det! Just nu har jag lust till att ställa in alltihop!

Efter bråk med svärmor som lägger sig i varför vi inte har någon bestman och varför vi inte frågat min blivandes bror. Samt min blivandes bror som också bråkar med oss. Känns så tråkigt allting för tillfället. All glädje är borta! Varför ska alla tycka och tänka hela tiden?? istället för att vara glada och tacksamma! Fattar dem inte att det sårar en och varför gör dem så här??

• Ocikatten

Äh Julibrud -06, strunta i dem och tänk på din egen glädje! Hur man än vänder sig har man alltid ändan bak och någon är missnöjd. Så länge man själv gör som man önskar blir allt bra i slutet.

(Egen erfarenhet med familjebråk och hot om uteblivna gäster)

• Puh76

Sitter och är lite uttråkad på praktiken....!!

Julibrud-06: Försök att slå det från dig och tänk på att det är er dag och ingen annans. Det är ni som bestämmer!!

• Svemerikanskt bröllop

Ser att många börjar bli stressade. Det går nog över. Jag har ju turen att tala med norrlänningar gällande bröllopet och de är så trevliga. Jag blir helt lugn av att prata med de som vi anlitar för film, mat, präst, transport o.s.v.

Dagen före har vi bokat en mysig jacuzzi i en källare med grekisk inredning där de som äger stället tänder ljus och fixar med snacks. Den här månaden har jag bokat ansiktsbehandling till mig och min sambo för att vi ska känna oss fina, nästa månad får vi varsin massage tänkte jag. Prova att hitta saker som får er att koppla av, då brukar bra och kreativa lösningar komma. Om man bara tänker på bröllopet så känns det som att allt kör ihop sig och det blir sååå mycket och idéntorkan är som värst.

För att komma tillrätta med en jobbig svärmor kanske ni kan ge henne friheten att bjuda in någon väninna och kanske sköta kontakten med bageriet eller något som inte kan bli så fel. Då kanske hon känner sig mer delaktig och även respekterar era önskningar. För egentligen tror jag ingen vill förstöra, de vill bara vara delaktiga och så blir allt fel. De kanske också är nervösa.

• Bettan, Skåne

Hoppas ni hade det trevligt på fikan igår,
    Hade iofs kunnat hänga på men valde att istället bli färdig med deklarationen och städa huset inför en massa gäster som kommer till helgen.

Ska försöka sikta in mig på fika nästa vecka då

• Julibrud - 06

Ocikatten Puh76 Svemerikanskt bröllop

Ja jag försöker verkligen att slå det ifrån mig men denna gången verkar det som om att det inte går, får se om ett par dagar om det ser lite "ljusare" ut då. Denna gången sårade de mig så kopiöst mycket att jag har svårt att smälta det.

De andra gångerna så har jag gått vidare och tänkt positivt på vår bröllopsdag och kommit tillbaka igen men denna gången känns det tungt. Men någongång landar man nog igen och kan ta upp tråden igen och känna glädjen igen!

Vet att jag är en fighter som vägrar att låta andra vinna så mitt bröllop ska de iallafall inte få förstöra så det så!

Svar på tråden Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr3