• Stefan­s fästmö
    Äldre 10 Apr 21:39
    7499 visningar
    49 svar
    49
    7499

    Kungsbackabrudar?

    Tänkte att det kunde vara kul att ge o få tips på frisörer, florister, boende mm med andra som gifter sig i Kungsbacka-området.

    Finns ni därute? :)

  • Svar på tråden Kungsbackabrudar?
  • Ulrika­2/9200­6
    Äldre 14 May 18:43
    #0

    Hallå!!

    Jag bor i Älvsåker, mellan Kungsbacka och Lindome, men vi ska gifta oss i Åsa eftersom min blivande kommer därifrån. Planeringen går bra, men är lite sur just nu för bandet som skulle spelat på kvällen har avbokat... då får man lite smått panik!
    Kul att se att det är några från Kungsbacka här!!!

  • Ulrika­2/9200­6
    Äldre 14 May 18:44
    #0

    Ett tips är att man kan få en prisvärd brudbukett på Tingbergets blommor har jag hört.

  • Stefan­s fästmö
    Äldre 14 May 19:23
    #0

    Hej Ulrika!
    Kul att du kommer från Älvsåker, vi ska gifta oss i den kyrkan! Jag kommer från den församlingen så vi valde mellan Tölö, Varla o Älvsåkers kyrkor, men Älvsåkers är ju klart finast tycker vi!! Jättemysig!!

  • Stefan­s fästmö
    Äldre 14 May 19:25
    #0

    Ljungis

    Kul att ni fick tittat på Älvsåkersgården! Säg bara till om ni vill ha fler bilder från Tölögården... Jag tycker Ä var lite mindre sliten, men T ligger bättre, mkt närmare stationen o Kba centrum, så vi har valt den. Porslin finns på båda, det var lite finare på Tölö tycker jag... Inte jättefint, men helt ok och iaf enhetligt, på Ä verkade det vara fler serviser som var hopplockade...

  • Stefan­s fästmö
    Äldre 14 May 19:25
    #0

    Ulrika igen: tack för tipset om blommor!!

  • Soffi 070707
    Äldre 14 May 20:18
    #0

    Vi gifter oss på Blomstermåla på Särö, fantastiskt fint, hoppas på fint väder, för vi har tänkt gifta oss på bryggan vid havet.

    Kortkursen var kul, köpte en stämpel som jag blev väldigt förtjust i, men får gå till Format någon dag, där har de störst utbud!

  • Stefan­s fästmö
    Äldre 14 May 20:47
    #0

    Soffi

    Var ligger Format?
    Blomstermåla är verkligen vackert! Men ganska dyrt va...? Hur många gäster ska ni ha?

  • nedra
    Äldre 14 May 23:41
    #0

    tips på frisör: Sohelias frisörsalong i Onsala. Billigt och otroligt vackra håruppsättningar.

    annelie

  • Soffi 070707
    Äldre 15 May 19:45
    #0

    Format Papper ligger på Drottninggatan i Gbg, nästan mittemot Steinbrenner.

    Vi har inte bestämt hur många gäster det blir, men jag skulle tro att det blir runt 40. Vi ville gärna ha ett helheltskoncept och en väldigt vacker plats eftersom vi gifter oss där, hoppas att det blir lyckat!

  • Stefan­s fästmö
    Äldre 20 May 21:51
    #0

    Soffi

    Det blr säkert jättebra! Har sett bilder på deras hemsida o man blir ju sugen... Men vi vill ha 80 gäster o då blir Blomstermåla lite för dyrt för oss!

    Vi var i stan idag o tittade på stämplar o papper, jättekul! Tack för tipset om Format, de har ju jättemånga fina stämplar!! :) Vi kom dit när de hade stängt, men vi fick komma in bara en kortis, o såg direkt flera vi gillade! Ska dit snart igen o kolla mer! Vi var på Panduro, Papeterie och gick förbi Arkivet på Lilla Kyrkog, men de hade stängt. Men de har 50% på allt, så dit måste vi gå snart igen!! :D

  • Soffi 070707
    Äldre 22 May 16:53
    #0

    Har Arkivet 50 % på allt?! Isf MÅSTE jag dit! :)

  • Stefan­s fästmö
    Äldre 22 May 21:30
    #0

    Soffi

    Ja, gå dit o kolla! Jag var där idag o det var tyvärr inte många bröllopsrelaterade stämplar kvar, men papper o så.

  • Bride_­May_ 2007
    Äldre 24 May 00:03
    #0

    Nedra,

    Vet du vad prisnivån ligger på hos Sohelias frisörsalong i Onsala? ...har de sminkös med?

    Tack på förhand!

  • Stefan­s fästmö
    Äldre 7 Jun 11:57
    #0

    tjoho brudar, hur går det för er? vi ligger nere lite för tillfället, ska ta tag i det igen om nån vecka när min uppsats är klar! men hänger ju ändå här... ;)

  • Tiffan­y 2006
    Äldre 15 Jun 16:30
    #0

    Nedra:

    Är nyfiken på Sohelias i Onsala... vet du priser? Har du bild på någon uppsättning därifrån? Maila mig i så fall på tiffanybrud@hotmail.com

    Andra tips på frisör Kungsbackahållet, min har hoppat av!

  • Stefan­s fästmö
    Äldre 15 Jun 20:39
    #0

    Tiffany

    Tråkigt att din frisör hoppat av! Jag funderar på att gå till Klipptornet. Min syster går alltid dit o hon är jättenöjd, och en kompis satte upp håret där til studentbalen o blev jättefin. Alla på Klipptornet är tydligen bra, men Rana (tror jag hon heter) är bäst...

  • Snart lilla frugan
    Äldre 15 Jun 23:07
    #0

    Jag bara måste få rekommendera Tingbergets Blommor!!

    Vackrare blommor har jag aldrig sett. De förstod precis hur jag ville ha det och överträffade alla mina förväntningar. De är trevliga och inte dyra alls. Jag betalade 1200 för min och tärnans bukett samt två kavajbuketter.

  • Stefan­s fästmö
    Äldre 15 Jun 23:08
    #0

    Snart lilla frugan

    Tack för tipset, det låter ju jättebra! Vad ska du ha för blommor i buketten? Hade de många bider på gamla buketter?

  • Stefan­s fästmö
    Äldre 22 Jun 21:32
    #0

    Idag var jag i Kba och gick då förbi ett ställe som heter Tredje lådan, som gör nagelförlängningar o -prydnader. De hade rätt många "konstnaglar" i fönster som var jättefina, och nagelförlängning kostar bara 400 kr, mot ca 600 kr som jag sett i Göteborg! Någon som känner till Tredje lådan? Eller nån annan bra...

Svar på tråden Kungsbackabrudar?