*Smurfen*
precis. varför ska släkt och vänner betala för våran kärlek och våra önskemål?
Vi har satt en lång tidsplan och realistiska mål för vad vi har råd med och vad vi vill ha för bröllop.
Det är så myket utgifter ändå i samband med bröllop. för ett normalt par som går på bröllop är det ju ändå oftast en del nya kläder och skor, transport, och present. För en del långa resvägar och hotellboende. för andra omkostnade för barnvakt, En del behöver ta ledigt från jobbet och får förlorad inkomst (nä inte alla bröllop hålls på vardagar, och alla jobbar inte heller för den delan bara vardagar 8-17.)
Att gå på sin brors eller väns bröllop kan bli en dyr historia bara i sig.
Att sen behöva punga ut med dels kanske 700 för möhippan och 700 för svensexan. och därtill kuvertavgift på kanske 400/ person. alltså ärligt, vilka summor hamnar man inte på då.
kläder, skor, förlorad inkomst, barnvakt, hotell, hippa, sexa, 2x kuvert, present, vi är uppe i flera tusen nu.
Jag vill verkligen inte sätta några krav och måsten på mina gäster. Jag vill träffa dom, jag vill att dom kommer och firar och njuter av en härlig dag med oss, jag vill inte att dom ska få ett stort hål i sina plånböcker för att fira min o m2b´s kärlek.