• l i s a

Kuvertavgift + bar???

Den här frågan har säkert varit uppe förr... men jag kan inte komma ihåg att jag har sett några svar och jag hittar inget när jag söker... så...

Ni som "tar ut" kuvertavgift till ert bröllop, hur gör ni med baren?? Har ni "fri" bar som "ingår" i kuvertavgiften eller har ni kuvertavgift + bar till självkostnadspris??

Och, vidare, vad räknar ni som tar kuvertavgift att ni ändå själva måste stå för?

• Svar på tråden Kuvertavgift + bar???
  • Moulin

... men dryck till maten ingår givetvis.

• Jenkizen

Om ni tar kuvertavgift istället för presenter så tycker jag att det är ok med betalbar.
    Vi tog 250:- per vuxen och det var istället för presenter och sen hade vi fri bar.

• Loppan75

Vi skrev tydligt i inbjudan att vi inte vill ha några presenter, utan istället ber om en kuvertavgift på 250 kr. I detta ingår vin, m m under middagen.
    Eftersom festen är på en restaurang kan vi inte ha självkostnadsbar utan är hänvisade till deras priser på vin och drinkar efter middagen.

• Linnak

Hej jag ser att det är delade åsikter ang. kuvertavgifter.
    I våran kuvertavgift så ingår 3 rätters middag med dryck till maten,och efter middagen så blir det självkostnadsbar.
    Vi bjuder också på nattvicknings-mat.
    Men som en väninna sa till mig vad kostar
    det inte idag at gå ut och äta då?
    Jag håller med faktiskt.

• Brud060708

Vi har också en kuvertavgift på 250kr per vuxen och barn gratis. Bar kommer vi att ha till självkostandspris. Vi som brudpar bjuder våra 140 gäster på alla mat och dryck till maten samt efterrätt/vickning. Det kuvertavgiften går till är dansbandet och showen men vi måste tillskjuta även där med pengar. Orsaken till att det blev kuvertavgift är att vi inte vill få saker - ser många som säljer sina gåvor direkt efter och det känns inte rätt. Då valde vi det här sättet samt att vi hade stöd av våra föräldrar. Tilläggas ska kanske att vi levt i ihop i nio år, har två barn och har det mesta vi önskar oss redan. Men oavsett vad andra tycker här så tycker jag att ni klart kan ta kuvertavgift men kolla med era föräldrar så att de är på samma linje för då kan de hjälpa till om någon tycker att det känns konstigt. Gör som det passar ER inte vad och hur andra tycker/gör. Lycka till.

• Linnak

Jag håller med dig att man ska göra som man själv vill,det är ju som sagt upp till
    var och en,båda min och min sambos föräldrar är med på att vi tar kuvertavgift.
    Sen naturligtvis så finns det få av våra vänner som tycker att det är dumt.
    Men det är vi som ska gifta oss och
    vi tycker det är en bra ide !

• l i s a

Tackar för svar!!! Mycket bra att få ta del hur andra gör som tar ut en kuvertavgift!

• Tollan

Vi tog oxå ut kuvertavgifter istället för presenter: men våra blev på 400kr/person...Eftersom vi ska vara där vi får allt serverat. I vår avgift ingår buffe, vin,avec & kaffe,tårta välkomstdrink.Levande musik, som vi betalar själva. Sen finns en bar där gästerna kan handla själva. Skulle inte ha råd annars!!För det blir mycket i allafall...

• Pippi Pelikan

400 kr/person + självkostnadspris i baren?
    Jag tycker det lät väl saftigt! Jag tycker att om man har kurveravgift så ska man göra sitt bästa för att få ner priset, gästerna ska inte betala för glamdrömmar. 800 kr för ett par och så tillkommer drinkar efteråt? Hade folk råd med det?

• Tollan

Japp! Går du ut på krogen & Äter en tre rätters meny med drycker till..fördrink & kaffe med likör...räcker inte 400kr!..För dom som kommer till oss tycker att det är billigt! För dom vet vad det kostar när man går ut & äter en fin middag!

Sen är det ju upp till var & en..Tycker man att det är för dyrt så stannar man hemma! Enklare än så är det inte..heller hur? men i vårat fall så kommer alla inbjudna. Vi har ju iallafall bjudit in 80 st. Så skulle det ha sett illa ut så skulle nog ingen ha kommit...

Svar på tråden Kuvertavgift + bar???