• emm_smile

erfarenheter med jättenattljusolja vid hormonfinnar?

Hej. Jag undrar om det är någon som har använt dessa kapslar för att motverka hormonfinnar efter p-piller stopp? Jag käkar dom och en så länge har inga stora bumlingar dykt upp, dock några små obetydliga. Hur ser hormonfinnar ut föresten? Är dom små eller stora böldliknande? Några som vet?

• Svar på tråden erfarenheter med jättenattljusolja vid hormonfinnar?
  • FilippaB

Puffar
    Jag är också nyfiken på svar.

• Smurfina

åååh...detta skulle jag också behöva veta lite mer om. Har aldrig kopplat ihop finanrna med att jag slutade äta p-piller. Trodde att det berodde på hudkrämen och har bytt sort...

• Meddelande borttaget
  • Zozo

Jag fick enorma problem som efter X antal kurer med antibiotika nagotsanär hämtat sig.. efter 10 ar...
    Mina problem kom da inte när jag slutade utan när jag bytte sort, men effekten kan vara samma.
    Jättenattljusolja har jag ingen aning om men experimentera för guds skull inte pa egen hand!

• Loppan75

Jag åt jättenattljusolja mot PMS under en tid och en av bieffekterna var att min hud blev jättefin. Så jag kan rekommendera det.

• Bruden06

Jag har hormonfinnar och har haft det i många år nu. Det blir värre när jag slutar med p-piller blir gravid/ammar osv. Mina är både bumlingar och vanliga mindre finnar. HATAR!!!!

• Smurfina

Hmmm...ska det användas utvärtes eller invärtes. Får info om båda när jag googlar...

• emsipemsi

Jag tror att man kan använda den både utvärtes och invärtes.

På shenet finns det lite information:
    www.shenet.se/ravaror/nattljusolja.html

Zozo, att smörja in sig med/använda vegetabiliska oljor som kosttillskott är knappast "farligt". Det värsta som händer är att det inte funkar. Det är inte ett läkemedel, snarare ett "friskvårdsmedel". Jättenattljusolja är rik på essentiella oljor, som vi måste inta oralt eller via huden.

• Bröllopstokiig

Jag har tagit Efamol som är jättenattljusolja i ca 5 veckor, vilket verkade hjälpa bra mot min milda akne. Vid den tiden kombinerade även med en lotion med nikotinamid i så jag kan ju inte säga att det bara effekten av efamol som hjälpte hyn så bra. Det var nog den bästa effekten jag haft sedan jag provade pantotensyra för några år sedan. Kan alltså varmt rekommenderas! Jag tog o har även börjat sedan en vecka att ta 2 tabl om dagen.

• Rugbytjej

Lanna:

Var köper du Efamol och hur mycket kostar det?

Någon som vet om det finns några andra märken av jättenattljusolja? Har funderat på det ett tag...

Svar på tråden erfarenheter med jättenattljusolja vid hormonfinnar?