• Filips tjej

Nu sjutton ska jag göra det!

168 cm. 73 kilo. BMI 25,86. Fett% 27,8.

Till bröllopet i juni ska jag gå ner till 65 kilo.

Min strategi är träning 3-4 dgr/vecka och jag ska dra ner på kolhydrater och äta matiga grönsaker och proteiner.

Någon som vill vara med?

• Svar på tråden Nu sjutton ska jag göra det!
  • Eviseen

Hej tjejen!! Jag är med!!
    161 cm, 57,5 kg, bmi 22!
    Målvikt: 52 kg
    Träning: motionscykel 30 min 3 ggr/v, gymma 1 gg/v.

O ja har samma matstrategi! Jag har hållt på en vecka, men sen i förrgår har motivationen fallit. Vi kanske kan peppa varamn!?

Kram på dej!

• Filips tjej

OK, shoot.

Jag har precis reggat mig på Giviktkoll.se

Sen har jag en personlig tränare sedan tidigare (5-6 månader tillbaka). Mha henne har jag gått ner ca 5 kilo och minskat min fett% med 4,5 %.

• ninonica

Jag är också med, men jag är redan gift. *ler*

169 cm. 73 kg. BMI 25,6.

Mitt första mål är att gå ner till under 70 kg till den 11 maj då jag ska på konferens i Malmö.

Min strategi är att sluta HELT med läsk och godis (i alla fall tills jag har gått ner lite, sen kanske man kan unna sig något ibland). Jag behöver lära mig att äta regelbundet vilket är extra svårt eftersom jag jobbar natt. Nu när det börjar bli vår har jag bestämt mig för att ALLTID cykla till jobbet istället för att ta bilen eftersom det bara är några km. I övrigt ska jag försöka gå en timmes kvällspromenad med maken VARJE kväll (fast kanske inte om det spöregnar. *ler*) så får vi lite tid tillsammans innan jag ska till jobbet. Så ska jag simma med en jobbarkompis en gång i veckan och försöka gymma 2-3 ggr i veckan.

Det är nog så planen ser ut just nu. Fick lite panik igår när jag insåg att jag ska få åka på konferensen och att det bara är en månad dit.

Börjar i morgon för ikväll är vi bortbjudna. Känns bra att min jobbarkompis är på också så kan vi stötta varandra.

• Filips tjej

ninonica
    Ha! Vi har nästan samma mått.

ninonica & Eviseen

Då är vi tre =)

Jag tänkte i forsättningen lägga in mina mått här och lite kort hur det går och lite tankar/funderingar.

• Eviseen

Ja verkligen! In med mått o sånt, och så kan vi kanske kolla resultat om en vecka elr så =)

Kan ju lägga till, jag ska inte direkt gifta mig :P Men däremot tar jag studenten den 7 juni! Det innebär att jag kommer vara i mångas blickfång i klänning! Jag har lite svårt att visa benen, tycker de är för stora och oformade! Så de e mitt främsta mål! :)

Goodluck!

• ninonica

Nu har jag börjat. Klarat mig en dag utan läsk och godis. Gick ut på promenad med maken på kvällen, 45 minuter. Blev helt slut av det. Snacka om dålig kondis man har. *suckar* Sen prioriterade jag bort cykelturen till jobbet för att hinna handla lite mat. Men jag är ändå hyfsat nöjd med tanke på att vi var ute och festade igår kväll så att vi inte var alltför pigga idag.

• Eviseen

Hejsan! Ja, jag med! Efter några veckor med nyttigt och minus 2 kg, föll allt samman i onsdags (var ute på krogen då och på fredagen plus väldigt stressig vardag). Men nu, med start idag har jag tagit mig samman igen!

Vill ge er ett jättebra tips! Bli medlemmar på nåt mode/smink-forum (typ www.stylesearch.se) och gå in o kolla på www.celebritystyleguide.com! Det ger en jättemycket motivation att se fina kläder på brundbrända, fina kroppar och fantisera om framtiden!

Kram på er tjejor :)

• Filips tjej

Var och tränade med min PT imorse. Vi körde mage och rygg.

Gjorde mätningar: Vikt 71,6 kg och fett 26,9%. BMI 26,4. Supernöjd!

Tyvärr fick vi påskägg fyllt med fina praliner på jobbet och jag stoppade snabbt i mig 4 stycken och kunde inte heller stå emot rulltårtan och kanelbullen jag fick på mötena idag. SKIT!
    I övrigt gick det bra, inga kolhydrater på hela dagen.

Imorgon ska jag vara stenhård med mig själv.

• hanch

oh får man vara med. Gifter mig 6 maj och har tre kilo som ska bort.
    168 lång 68 kg.

kör viktväktarna som jaag tidigare gått ner 15 kilo med.

• Eviseen

Hej samma här! Ett stort påskägg och 5 chokladbitar!

Annars bra! tonfisk-, kyckling-, lax- och skinksallad! Lite solrosfrön och ägg för extra proteiner och fetter!

Är sååå sugen på en macka med philadelphiaost till kvällsteet! Men jag SKA inte! Har egentligen slutat röka, men det blir lätt en cigg när man är hungrig.. Måste jag ha jättemkt ångest över det? Klarar inte hålla mig från båda!:/

57,1 kg imorse också! Träningen är de dock dåligt med, jobbar så mkt...

Svar på tråden Nu sjutton ska jag göra det!