• Angel_­87
    Äldre 29 Mar 22:47
    27120 visningar
    249 svar
    249
    27120

    unga tjejer som bor i göteborg.....!se hit..;-)

    hej..
    tänkte att det kunde vara kul om en grupp unga tjejer kunde träffas och hitta på något..som att t ex fika...
    för att diskutera vårt framtida bröllop....spelar ingen roll om ni gifter er i år eller om 5år...
    //angelica

  • Svar på tråden unga tjejer som bor i göteborg.....!se hit..;-)
  • June20
    Äldre 16 May 22:12
    #0

    Ja precis tror inte han ska vill me på sådant här heller...hehehe...han diggade inte Sv mässan alls ville bara hem.

  • elenit­a
    Äldre 17 May 17:16
    #0

    Vilket datum är detta bröllopsexpo?

  • HarEli­s
    Äldre 18 May 17:36
    #0

    så var mina tilltänkta sångerskor till kyrkan tillfrågade bara å vänta på svar lär bita på naglarna i några veckor nu tills ja vet om de kan tänka sig det eller inte *ihh* hur har ni tänkt å göra med det?? ska ni ha solosång i kyrkan? inte alla som har det...

  • Helmbo­rn2B
    Äldre 18 May 17:41
    #0

    elenita:

    Nästa lördag 27/5 är bröllopsexpon.

    HarElis:

    Va kul med sångerskorna, då är det bara att vänta för din del. De säger säkert ja! Vet inte hur vi ska ha det i kyrkan, dock ska vi ha sång på festen.

  • June20
    Äldre 18 May 17:49
    #0

    Helmborn2B:
    vart hade du sett bröllopsexpon? websida?

  • June20
    Äldre 18 May 17:51
    #0

    HarElis:
    vi ska inte vara i kyrkan då men jag hade velat att min tärnas fästman truddeluttade en liten låt på rysska under vigseln men annars blir det inget enbart en låt för ingången av mig ner för "borliga altargången" blir nog udda om vi har en utgångslåt också eftersom jag vill att alla ska stanna på den platsen dem sutti/stått för brudskålen sen direkt efteråt.
    Kanske kan få vigselförrättaren att läsa en dikt el nåt sånt...annars väldigt kort men en del babbel.

  • Helmbo­rn2B
    Äldre 18 May 19:16
    #0

    June20:

    Hörde det från min fästmans kusin som bor där nere. Ska prata med henne imorgon så jag kan ta reda på mer då.

  • HarEli­s
    Äldre 18 May 23:23
    #0

    Hjälp tjejer har panik hittar inte namn å adress till en enda affär till å göra egna inbjudningskort i göteborg (jo panduro) kan ni någon? killen vill äntligen gå å då e allt bort blåst *gahh*

  • June20
    Äldre 19 May 01:27
    #0

    Format?
    ligger på gatan bakom Radisson SAS gammla Sheraton.
    Sen hittade jag en butik på nätet precis idag när jag letade efter en grej-
    www.scrapbook.se/
    ligger på Danska vägen 81-83

  • HarEli­s
    Äldre 19 May 13:22
    #0

    blir så galen nu har man sett fram emot å få fixat det här äntligen killens förslag på att åka in men så idag så känner han inte för det tror inte han fattar hur mkt ja vill komma igång med de där jävla inbjudningskorten börjar tappa lusten... :(

  • June20
    Äldre 20 May 02:11
    #0

    HarElis:
    Låter han dig bestämma nästan allt el ska ni göra allt ihop?
    Du får utpressa honom lite kanske? ;) Puss vägra! Eller säg hur viktigt du tycker det e att han åt minnståne tittar LITE med dig ett par gånger på olika saker. Det är ju inte bara du som ska gifta dig ju...
    Jag frågar min vad han tycker ialf fast jag bestämmer mest, det e tur att han tycker jag ha bra smak ialf, annars hade det vart lite tråkigt ialf för honom o hålla koll på mig om ja ville ev ha ett orange o neon gult bröllop! :P fy bubblan!

    Vi har gjort så att ja fixar allt -han vet inte hur man gör,vad som gäller ang pris el nånting med tider/bokning, kan inget om färg kombination, latmask etc....så han betalar mest o ja jobbar mest. Weird igentligen för ja sa till han det är som att han köper ett bröllop av mig och jag får ett bröllop i betalning för all möda! HAHAHAHAHA.....
    Men hade han vart den som gjort bröllopet så kan ja garantera att han hade börjat pyssla med allt 2mån innan och det hae slutat med antingen gifta sig utomhus p nån udda plats som inte e så romantisk, på själva festlokalen som antagligen inte skulle vara så fin el direkt 2sek i rådhuset! Samt då festlokalen skulle vara nån trist restaurang som ser ut som en skolmatsal! Färgerna ska vi inte ens tala om men ja misstänker att han ev skulle kunna lyckas lite med att välja att alla saker som servetter, buketten mm ska vara i vit o rött-för det e så enkelt o hitta. Det är fint det med men det är det som det finns mest av allt. :/

  • HarEli­s
    Äldre 23 May 14:54
    #0

    hehe ja bestämer det mesta hans önskemål men vi diskuterar å ja "rådfrågar" honom i det mesta :) känns inte riktigt som om bröllops planerning e riktigt rätt grej för killar i alla fall inte min ;) men, men va inne igår åh hittade vad vi vill ha känns sååå skönt wiee :)

  • June20
    Äldre 23 May 21:12
    #0

    så bra! :)

  • Helmbo­rn2B
    Äldre 28 May 18:49
    #0

    Men tjejer, vad händer med vår lilla göteborgstråd?! Nu får vi allt ta tag i detta, så se kom tillbaks alla göteborgsbrudar...

    Hur går det med allas bröllopsbestyr? Vi har nog äntligen bestämt oss för lokalen.. har varit och kollat på den tre gånger och det känns bara bättre och bättre för varje gång. Dock letar jag febrilt efter golv att hyra/köpa eftersom golvet i matsalen inte riktigt föll mig i smaken.. Perfekt ska det vara!

  • June20
    Äldre 28 May 22:52
    #0

    golv? hehehe....kanske man kan hyra av nåt företag som hyr ut konferans grejer? Dem brukar ju alltid ha såna extra grejer.

  • June20
    Äldre 28 May 22:54
    #0

    Jag har bara kommit fram till att vi ska lägga till en färg i temat och det blir svart! hahaha...bara som detalj då inte styrande.

    Jag vill jättegärna gå o titta närmare på en lokal nu men vill inte förns vi är förlovade o det händer inte förns i början av Juli tror jag tidigast-han har fått extra pengar o kan köpa den förbaskade ringen! Dumma dumma Guldfynd.

  • Helmbo­rn2B
    Äldre 29 May 11:21
    #0

    June20:

    Jag har kollat lite hos firmor som hyr ut mattor/golv till mässor, dock verkar det konstigt nog som om det blir billigare att köpa. I så fall är det ju bara att slänga det efter bröllopet.

    Tråkigt att ni måste vänta med förlovningen av den trista anledningen! Vad är det för ring du ska ha?

  • June20
    Äldre 29 May 22:54
    #0

    Helmborn2B:
    varför måste ni slänga det för? sälj det! på B''''' kanske?

    Den har som en fyrkant på mitten med 4st fyrkantiga diamnater i sen sitter det 3st var på varsin sida av fyrkanten på själva skenen(minns inte om de var fyrkantiga med el ej men tror dem var det ialf hmmm).
    Istället för tjocka guldkanter som håller i stenarna så har jag valt med tunnare för det ser bättre ut på mitt finger -ser nästan strypt ut eftersom jag har små händer. Samt jag får plats med vigselringen sen snera också, man ska ju inte behöva ha ringarna ända upp till knogen så att man sen inte kan böja fingret!
    Ska vara i rött guld för det passar bättre på mig samt kanske e en fånig sak men jag tycker att det verkligen sysn att det är guld då gämfört med vit guld men det är ju en smak sak förstås.
    Minns inte vilken karat det var på den för det bryr jag mig igentligen inte om el priset(så länge det inte var under 2000kr för det känns inte som en ordentlig kvalitets ring annars-för tunn o kan böjas lättare man ska ju ha den läääänge)huvudsaken är att den passar min smak o mina små händer.

    Har ingen bild på den för har inte hittat någon som liknar ens på nätet annars så har jag satt upp bild på vigselringen på Svartbrud nu ihop med lite andra bilder.

  • June20
    Äldre 29 May 22:58
    #0

    BTW dina ringar var väldigt fina där, förstår varför du tycker om den med den kantiga stenen i ;)
    Buketterna liknar lite min idé men jag ska ha lite creame/champange ihop med limegrönt på rosorna, de shiftar i alla dem färgerna på bladen.

Svar på tråden unga tjejer som bor i göteborg.....!se hit..;-)