• Lemice

22 Juli 2006

Alla som ska gifta sig den 22 Juli..
    Hoppas vi alla får en underbar dag!!

Skriv gærna och berætta hur det går med planeringen:D

• Svar på tråden 22 Juli 2006
  • E.L

Oj, den här tråden har jag missat! Vi gifter oss i Sthlm den 22 juli. Shit, mindre än en månad kvar! Har nog koll på det mesta, men det som fortfarande känns lite panik, är att vi inte har allt klart m serveringspersonal. Tycker att det är jättesvårt att hitta några. Har kollat m bekanta o småsyskons kompisar, så det är bara att hålla tummarna. Sen måste jag sätta lite fart, jag har ju faktiskt semester nu, så jag har ingen ursäkt t att vara lat...Ska på konsultation ang.smink o hår på onsdag. Spännande!

• helena_h

jag börjar bli lite nervös för att få till allting..

• yrvädret

Jag har också missat den här...

Pust, vem mer än jag här börjar känna vågor av stressångest?? När jag börjar fundera på alla smådetaljer som ska klaffa så får jag bokstavligen panik. Ändå har vi gjort det mesta. Lokal, kyrka, catering, alkohol, fotograf, ringen, frisör och allt annat praktiskt är fixat. Min blivandes outfit är klar så när som på underkläder. Min klänning är snart klar, skor är inköpta, samt BH och väska - det är bara trosor och stay-up som ska inhandlas.

Jag ska ringa prästen nästa vecka och boka tid för vigselsamtalet. Vigselprogram samt övriga trycksaker ska bara skrivas ut och så ska jag inhandla smink och dekorationer.

Men jag förstår inte att jag känner mig mer stressad än någonsin och ändå har vi nästan allt klart?!
    Mitt mål är att jobba på som f-n de närmsta två veckorna och ta det helt lugnt sista veckan. Jag hoppas bara att jag kan lugna ner mig tills dess

• helena_h

det låter ju som du har allt under kontroll yrvädret! själv har jag en hel del kvar.. men, det kommer fixa sig, jag ska vara ledig nästan två veckor innan bröllopet, så jag hinner ordna det då, men det är jobbigt när man har så mkt som mal i bakhuvudet.

• yrvädret

helena_h

Jo, jag har väl det Det känns dock jätterörigt! Men börjar jag bara få iordning på det hela så kan jag lugna mig. min karl tycker dock att jag är jättehispig!!

• Zmoothie
    Jag känner mig ganska lugn, tror jag... Däremot börjar älsklingen bli lite stressad, tror jag.

Nu har jag suttit med bordsplaceringen i några timmar. *gah!!*
  • Stardust79

Hej hej!
    Jag gifter mig också 22 juli!
    Det är fortfarande en hel del kvar att göra för vår del.
    Har haft strul att hitta någon att fixa mitt hår. Så jag är fortfarande utan frisör...
    Men annars så är de stora grejerna klara, förutom dekoration. Har i nuläget inte alls några idéer på hur det ska se ut...
    Hur gör ni med dekoration?

• yrvädret

Stardust79

Eftersom vi har festen på en bygdegård så får vi fixa allt sådant själva. Vita linnedukar lånar vi från kompisar. Vi kommer ha orkidéer på borden i glaskrukor, värmeljushållare med vit stenkross och lila värmeljus, lila klasstenar utströdda på borden samt murgröna utslingrat. Vid honnörsbordet ska vi ha trollhassel framför oss samt brudbuketten och framför våra föräldrar så kommer vi ha glasskålar med stenkross och vatten samt flytljus och orkidéblommor. Tror att det kan bli bra.

Vi ska också drapera stolarna i spets och lila band.

Ska sätta mig med bordsplaceringen nu, finns endel att göra där

• E.L

Satte mig en stund m bordsplaceringen igår o efter första försöket, så känner vi oss rätt så nöjda! Helt otroligt, trodde att det skulle vara mycket svårare! Så det känns väldigt bra. Har fortfarande inte kollat hur jag ska göra med brudbuketten. Jag hade tänkt göra den själv, eftersom jag bara ska ha ngr vita kallor o ngt fint sidenband o pärlor runt. Men jag vet inte, börjar bli osäker. Kanske är bäst att anlita ngn att göra den. Är inte så där jätteduktig m blommar...;)

• E.L

Min blivande svärmor hade köpt ngr enkla ljuslyktor som nog skulle funka att ha på borden. Kanske varannnan m ljus o varannnan med prästkragar. Sen ska vi nog bara ha lite murgröna o de fina grönmönstrade servetterna vi har köpt. Tror det blir bra. Vi kommer att ställa fram vin o sånt på borden, så det gäller nog att inte ha för mycket annat på borden.

• helena_h

den här veckan ska massor av punkter bockas av! vi är lediga största delen av veckan båda två, så nu måste vi sätta igång!

• yrvädret

Idag har jag varit och tokshoppat. Har handlat underkläder, smink, papper och dyl, örhängen, dyyyra stay-ups, hudvårdsprodukter och löshår. Mycket produktiv alltså

Men jag vågar inte berätta för gubben min hur mycket allt gick på. Är inte säker på att han vill veta heller....

• helena_h

jag har gjort klart vigselprogrammen idag! och återfått ett av örhängena som jag ska ha på bröllopet, men som försvann under min "secret box"-fotografering. städerskan på hotellet hade hittat det.. köpt stay ups har jag också gjort.

imorgon ska jag, min blivande och våra mammor åka till festlokalen och bestämma hur borden ska stå, kolla att allt vi behöver finns och börja med bordsplaceringen.. så det artar sig! om bara min klänning kom nån gång så..

• Lemice

24 dagar kvar!

Pirrrrrrr i magen!!!

Idag ska jag försöka hinna göra
    en massa!!

• helena_h

det är ju inte alls långt kvar nu!!!

• yrvädret

Tyyyst!! Jag vill inte höööra mer!!
    Får ju panik när ni börjar räkna ned så där...
    Idag har vi fått våra grejer från tårtdecor så det ska vi ner och hämta nu. *spännande*

Svar på tråden 22 Juli 2006