22 Juli 2006
Alla som ska gifta sig den 22 Juli..
Hoppas vi alla får en underbar dag!!
Skriv gærna och berætta hur det går med planeringen:D
Alla som ska gifta sig den 22 Juli..
Hoppas vi alla får en underbar dag!!
Skriv gærna och berætta hur det går med planeringen:D
ja, det närmar sig med stormsteg! knappt två månader kvar!!
Blir knäpp kommer aldrig hitta ett par skor!!!
Lemice - Hur går det med skorna? Jag köpte mina i en vanlig skoaffär, jättefina!
Jaha, så nu står vi här utan kock alltså... Kock nr 4 kunde inte heller. M2Bs mamma har dock lite kontakter, hoppas på det. Min mamma är ju inte dålig på att laga mat heller. Det löser sig nog, men det är ett stressmoment! Mindre än 2 månader kvar nu ju.
Nu håller jag på att beställa vigselring, måste bara bestämma mig för vad det ska stå på den. Jag är verkligen inte bra på att fatta beslut!
Välkommen Likah!
Zmoothie
Det går inte alls nå bra med skorna, ihhh.. blää!
Håller tummarna för allt med maten?
Har allt annat fallit på plats nu då?
Nu har vi en kock iaf! M2Bs pappa är konditor och jobbar som lärare på en livsmedelsskola, så han hade en kollega som är kock och lagat mat till bröllop innan. Hon kunde! *skönt* Nu är det bara serveringspersonalen...
Fixat fotograf och så nu också, så allt börjar falla på plats. Jag och älsklingen var och tittade på kläder till honom idag också, sååå snygg han blir i jaquette! *mums*
Hoppas du hittar skor snart nu Lemice. *håller tummarna*
Min lillasyster, som ska vara tärna, har hittat sin klänning nu. Dock är den rosa, vilket egentligen inte alls stämmer med mitt färgtema. Men jag jobbar på att inte fästa mig vid det. Mina föräldrar och syster åkte själva och köpte klänningen, eftersom jag bor 20 mil bort, och så blev det som det blev. Men hon såg jättefin ut i den, så det blir säkert jättebra. Bara det att det där med färgen som sticker i mig lite. Men jag jobbar på det! ...Är jag helt tramsig och dum?
Zmoothie
Låter som allt börjar falla på plats för dig!!=)
Rosa klänning är väl inte så farligt.. Men sen så är det trots allt ditt bröllop och om du verkligen inte vill att hon ska ha rosa så kanske de borde byta klänning...
Jag har fotf. inte hittat skor, kommer bli knäpp!!!!
Hej!
Jag gifter mig också den 22 juli, i vinteviken i Sthlm..
Såg att Lemice inte hittar skor..
Har du kollat på Din sko? Jag köpte ett par så fina klassiska vackra skor, de är off white med tunn tunn guld brodyr, lagom klack och spänne över vristen, tån är rundad och de är så bekväma! Köpte ett par likadana i svart bara för att de var så fina!!
De kostade bara 280 kronor också! Tyckte det var ett bra pris jag!
Jag med!! Vilken rolig trad!!
Vi har hittils klarat av:
- min outfit (utom strumpor...)
- brudgummens outfit (utom underkläder)
- "bokat" frisör (min moster) och makeup (syrrans kompis)
- bokat övernattning samt buffé pa fredagen för gästerna
- skickat ut inbjudningarna, osa är pa torsdag, hittils ca 75 ja av 115 inbjudna
- bokat kyrka och präst
- bestämt musik till kyrkan samt vem som skall läsa vad
- transport för oss och gästerna
- bokat fotograf
- bokat catering och valt meny
- handlat all alkohol ("hemma" i Tyskland)
- bokat spa till veckan innan
- bokat dj
- bokat lokal
- valt tärnor, marshalkar och toastmaster
- köpt presenter till ovan (de ska ingraveras)
- köpt klänningar till tärnorna
- beställt brudbukett
- beställt ring
- fixat "extrapersonal" till köket
- fixat barnvakt till gästernas barn
- köpt dekogrejjer till dukningen
- beställt dukar att hyra
Inte riktigt klart är:
- bordsplaceringen
- kyrk- och festprogrammet
- skriva pa placeringskorten
Tycker ända att vi varit ganska duktiga?!
emeliiii
Jag har kollat där också men jag hittar tyvärr inga skor där heller...
Känns som jag aldrig kommer hitta skor.
Måste ha ett par som är minst 8-10 cm höga! :(
Hjälp hjälp hjälp
Välkommen emeliii och Bondromantiskt!
Lemice - Varför måste de vara så höga?!
Idag har avin på ringen (som vi beställt från Hellkes) kommit. Vill hämta den NUU! *lite nervös för hur den ser ut* ...Men älsklingen har pengarna, och han jobbar fortfarande.
Jag har *äntligen* hittat en tiara också! Enkel, silverfärgad metall med silverblommor och pärlor på. Från Glitter.
Men vem har sagt att det behöver vara 'äkta', så länge det är snyggt?! *sparar pengar*
Har bytt frisör också, den första hade inget kundbemötande alls! *tyckte inte om* Vi var tydligen bara besvärliga när vi hade åsikter... När jag ringde och avbokade sa tjejen faktiskt "åh, tack, vad bra. Det var jättejobbigt." !!!!
*ska aldrig sätta min fot där mer*