22 Juli 2006
Alla som ska gifta sig den 22 Juli..
Hoppas vi alla får en underbar dag!!
Skriv gærna och berætta hur det går med planeringen:D
Alla som ska gifta sig den 22 Juli..
Hoppas vi alla får en underbar dag!!
Skriv gærna och berætta hur det går med planeringen:D
Åh, vad skönt att läsa att ni ligger på ungefär samma nivå i planeringen som vi. Jag har inbillat mig att alla andra ligger mycket längre i planeringen eftersom vi bestämde datum för ungefär 2 månader sedan. (Jag har fått för mig att alla har *minst* ett halvårs framförhållning, utom vi..)
Jag gifter mig också den 22 juli! I Åbo, Finland. Är säkert den enda som är från Finland här..
Hittills har vi:
-Bokat lokal och kyrka och präst
-Fixat med en bekant kock som lagar maten
-Beställt bröllopsresa
-Inskaffat kostym och skor till brudgummen
-Sömnad av brudens klänning pågår...
-Skickat iväg inbjudningskorten - igår!
-Precis skrivit ut en hindersprövning och en blankett för namnbyte!
-Bestämt hur brudbuketten ser ut, samt de flesta dekorationerna på festen.
-En vän fungerar som chaufför från kyrkan
-Börjat planera festprogrammet
-Tillfrågat en bekant fotograf, men inte ännu pratat detaljer.
-Valt toastmaster som tackat ja!
Kvar att göra:
-Sy färdigt klänning
-Skaffa underkläder och skor
-Hyra bil till bröllopsresan
-Träffa kocken och gå igenom menyn
-Väst och underkläder till brudgummen
-Kläder till bestmannen
-Tärnornas klänningar skall också sys...
-Beställa ringar (vi har nog kollat in en del redan)
Oj oj mycket att göra! Roligt att se hur långt alla andra kommit!
Zmoothie
Vi satte datum för 3 månader sen..:D
Lemice - Haha, skönt att det är fler med kort framförhållning.
Apropå framförhållning ja. Jag skulle vilja ge mig själv en ordentlig utskällning just nu!
Det är nämligen så att vi ska ha mat från festlokalen, är det tänkt. Så långt allt gott. Men - festlokalen är en konferens-/festvåning i en av de lokala frikyrkorna, och de har egentligen sommarstängt/semesterstängt då. Först när jag pratade med dem fick jag intrycket av att det var ok med personal ändå, eftersom det från början var bokat ett annat bröllop 22 juli. De ställde dock in, så vi fick ta över tiden. Dock _talade hon om_ för mig att jag fick kontakta en kock själv. Javisst!
Nu är Zmoothie inte bra på att få saker gjorda alltid... Det har varit jobb och grajer, och jag har väl tänkt lite att "det är tid kvar". Problemet är ju att det är semestertider = folk har saker inbokat! Alltså - svårt att få tag på en kock. (Festlokalen beordrar vanligtvis in folk, men eftersom det är semesterstängt så får vi ordna det själva). Så, nu har jag kontaktat 3 kockar av 4, som inte kan. Mitt hopp hänger på en tråd! Annars får vi väl leta upp en catering och betala lokalhyran... (Den ingår om man beställer mat därifrån). Vad jag skulle gjort från början var att be personen som jag bokade med att kontakta en kock och meddela mig/be honom/henne kontakta mig.
Så här står vi nu... Ska ringa kock nr 4 idag. Hoppas hoppas hoppas att det ordnar sig!!!
ja, det är mycket som ska göras när det börjar dra ihop sig. planeringen har gått lite på lågvarv senaste tiden, det har känts som att det är så långt kvar, men nu är det ju bara två månader och mycket som ska göras. har ju inte ens börjat tänka på festprogrammet. ska provduka i helgen, då lär vi väl också komma på vad för slags dekorationer vi vill ha, i form av blommor och annat. måste göra placeringskort. i går satt vi och pratade om baren, och insåg att det var ganska mycket jobb med det.. hur mycket man ska köpa, vad man ska köpa för att kunna blanda goda drinkar etc..
imorgon kommer prästen! sen är vigselprogrammet nästan klart, det hänger bara på vad kören ska sjunga..
Zmoothie
Hur gick det med kock nr 4??
*håller tummarna*
Tack Lemice. Han kunde inte ge besked direkt, han var tvungen att kolla semesterplanerna först. Det lät lite hoppfullt iaf, men jag vet inte... *håller tummarna*
Ska nog ringa tillbaka nästa vecka om han inte har hört av sig, har en känsla av att det lätt skulle kunna bli så annars att han hör av sig 2 veckor innan och säger att han inte kan... *känner familjen*
Zmoothie
Så fortsätter vi hålla tummarna....
Hur går det med resten av planeringen??
Prickat av fler saker från listan??
nu har vi bockat av planeringen av själva vigseln! nästan i alla fall.vet inte i vilken ordning två musikstycken ska komma bara, så jag ska ringa kantorn och höra vilket som blir bäst. ska köpa papper och skriva ut programmet så snart jag hinner.
Jag vill också vara med
Vi gifter oss också den 22 juli, på Marstrand. Känns skönt att se att ni också har kvar en del grejer att fixa. Vi har det mesta under kontroll!
Min fästman är så duktig på att organisera, så han håller i de flesta trådarna och jag sköter det jag tycker är kul...
Svårt att hitta skor bara! Och svårt få tag på ett ställe som vill fixa brunch dagen efter...
Lycka till med planeringen alla! Det närmar sig!!