• Blowjo

cambridge; start 27 mars, idag!

Jaha, då har jag hunnit idag med att dricka den första shaken....

Jag ska gå ner 15 Kg, till den 1 Juli detta år...jag hoppas på det bästa...

Nån mer som käkar cambrigde, och känner att den vill dela med sig av sin historia....

Hur mycket rör ni er i veckan, per dag?

jag kör ren kur....

• Svar på tråden cambridge; start 27 mars, idag!
  • *Vårblomma*

Hejsan!!
    Jag följde din kamp i den andra tråden. 10 kg på 4 veckor är inte dåligt! Men det är riktigt tufft att köra renkur så länge...
    Själv har jag svikit mig ordentligt och gått upp från 87.9 kg till 94.5 kg...
    Jag är 170 cm lång och vill ned till 65-67 kg.
    Ska oxå börja med renkur nu i dag och vill hålla på till den 2:a maj då jag ska börja på en ny utbildning. Och då vill jag gärna känna mig fin och nöjd med mig själv!

Hur går dina tankar så här nu inför din ny-start?

Kram

• *Vårblomma*

Själv fick jag ett väldigt stressat och panikartat beteende till vågen och maten. Vägde mig flera ggr om dagen och tänkte inte på något annat...

Nu ska jag försöka endast väga mig på måndagar och ta den viktnedgång jag klarar av med ro och stolthet för det jag faktiskt presterar.
    Jag kunde förut hålla på med uträkningar i den oändliga om hur mycket jag kunde gå ned per dag, hur lång tid det skulle ta, vad jag skulle väga osv...

Det ÄR svårt att gå på ren kur CK - med det går om man har rätt inställning. Det mentala spelar en betydligt större roll än vad man kan tro.

Men håll hatten högt och all styrka till dig - NU KÖR VI!!

• *Vårblomma*

Jag tränar inte så där fasligt mycket...
    Simmar, motionscykel, trappmaskin osv (vanliga gym-maskiner på min simhall som ligger brevid hemmet) ca 0-4 ggr i veckan.
    Oftas inte mer än 20-40 min åt gången. Alltså lite men ofta. Dels för att få in en rutin på det och dels för att det inte är bra att ta ut sig för mycket när man kör ren kur.

Hur brukar du göra!?

• Pumpkin

Kan nån förklara lite mer om Cambridge för mig?

• Blowjo

hejsan *vårblomma*

Jo...jag klarade inte av det mer än fyra veckor...! Men nu kör vi, som sagt! ;)

Jo..mina tankar inför den nya starten är både neg. o positivt...

Man är rädd att man inte ska klara av det, och att man ska ge med sig...Men samtidigt, så är jag positiv o försöker peppa mig att...Nu den här gången, då j-lar ;)

Nu finns det inget återvändo...och jag blev som dig...uträkningar, våg varje ledig minut...och uträkningar stämde inte...för jag stod sedan still på femte veckan och började då må smått dåligt...så därför la jag ner!

Men nu är det friska nya tag.....! =)

Jag ska försöka cykla på träningscykla 30 min varje dag...sedan två ggr i veckan, så kör jag gym...har ett hemma...

har gjort det nästan nästan regelbundet sen jag la av med cambridgen...men det är som dig (igen)
    gick upp lite ivikt..men nu ska det bli ändring av...har ju en brudklänning, man måste komma i =)

• Blowjo

jo..cambrigde, finns i olika samker och man kan ha det varmt eller kallt...ren kur betyder, tre påsar om dan...med den näring man behöver...sedan kan man kombinera sin kur...då är det tre påsar om dan...med lite mat!

Man går ner 0-4 kg i veckan...mer om man har tur...ibland kan vågen stå stilla..men enligt konsulterna (man får en sån när man beställer detta)så är det normalt...

ja...www.cambridgekuren.se

dom kan förklara bättre hahaha. ;)

hoppas du förstod nått... :)

• Blowjo

Jag är inne på andra dagen idag..och redan igår började jag frysa som en tok...usch...och så blir man så glansig på ögonen när man äter det här..man ser ju sjuk ut...

• *Vårblomma*

Själv var jag "tvungen" att äta proteier då jag inte hade några soppor kvar. Så första dagen blev en kombi-kur men i dag ska jag i väg och köpa fler...

Tog fram vågen det första jag gjorde när jag vaknade i dag! Men STOPP bara på måndagar skrek jag åt mig själv! Så det var en lite lustig känsla att ställa tillbaka den utan att ha vägt sig. Slut med vägandet varje dag alltså...

Tränande i går. 40 min fettbrännar programm på löpmaskin och motionscykel. Höll hjärtpulsen kring 110 slag hela tiden - det är tydligen då man bränner fett...
    På det förbrände jag 220 kalorier, och vad får man i sig per dag på ren kur? 550? Ja inte konstigt om en del säckar ihop när de tränar för hårt!

Får se om jag kommer i väg i dag oxå - annars blir det en promenad...

För nu är jag trött på hur jag ser ut, det kan låta ytligt - men jag vill bli snygg och smal!!

Hur går det själv??

• Blowjo

jo...själv går det bättre än anat....har idag både köpt godis o glass...åt min syster och hennes kille plus min blivande...

gjorde en efterätt till dom också...hemskt! men endå så blir det lite terapi-mässigt över det hela...stillar suget..lite litegrann ;)

Jag ska inte heller väga mig nu så där maniskt som förr...utan nu blir det inte först på måndag :)

blir lite avundsjuk på dig och din träning igår..låter härligt... :)

jag har gått promenader i raskt tag nu i två dar...ca en 30 min varje dag....någe iaf ...

Jo..ren kur är 470 kcal...om dan...så mycket är det ju inte...inte undra på att man blir smal ..hehe

jag tycker inte du är ytlig..utan man når en viss gräns, och sedan står man inte ut längere....då vill man ha förändring...och jag vill också bli snygg o smal...avskyr det här som pesten...

jag gick upp 25 kg...när jag träffade min blivande för 6 år sen...och såhär har jag haft det nu i lite mer än 4 år...

jag vet ju hur jag en gång såg ut, så det känns inte kul att titta på gamla bilder...

hur lyder din historia ;)

Svar på tråden cambridge; start 27 mars, idag!