• dark_eyez

Unga brudar?

Halåå på er!!
    Nu vill jag starta en tråd för alla UNGA brudar på BT.

1. Ålder?
    2. Hur länge har ni kilat stadigt?
    3. Förlovning - när?
    4. Hurudan är din blivande?
    5. När gifter ni er?
    6. Varför gifter ni er?
    7. Hur har omgivningen reagerat?
    8. Hur har familjen reagerat?
    9. Bor ni ihop innan vigseln?

Mina svar:

1. 20 år
    2. Snart 3 år
    3. 25:e juni (midsommar) 2004
    4. Snällast i världen, lång, jättestilig :), omtänksam, musikalisk, rolig, trevlig mot alla, romantisk...
    5. 29:e juli 2006
    6. Därför att vi älskar varandra, vi kan inte leva utan varandra, för att vi vill lova varandra inför Gud och för alla andra att det ska vara vi två resten av livet
    7. Mestadels positivt, men vissa dumma kommentarer har vi nog fått i stil med "Jag skulle aldrig gifta mig! Varför kedja fast sig vid nån när du är så ung?"
    8. Helt okej. Bättre när de fick smälta det hela.
    9. Nepp.

• Svar på tråden Unga brudar?
  • Mno

1. Ålder? jag 23 han 26
    2. Hur länge har ni kilat stadigt? 7 år
    3. Förlovning - när? 4/6 -04
    4. Hurudan är din blivande? UNDERBAR! BÄST! SNÄLL! ja, allt jag vill att min blivande ska vara han får mg att må perfekt
    5. När gifter ni er? 29/4 2006
    6. Varför gifter ni er? För vi älskar varandra! Vi kan bara inte leva utan varandra!!!
    7. Hur har omgivningen reagerat? POSITIVT!
    8. Hur har familjen reagerat? Min familj POSITIVT! Dom blev sååå glada.. hans lite mindre glada
    9. Bor ni ihop innan vigseln? jajamen, vi har hus ihop redan

• Pesonen

Vi eller ja, Mamma, har bokat en lokal för festen, en lokal som ligger alldeles intill kyrkan och som får plats med 100 pers (vi kommer ha ungefär det, inte så stort alltså)

• Pesonen

åh, den andra var ju superfin!!!

• Sanasol

Jag gillar båda, den första är i stan och den andra på en ö utanför, frågan är bara om det blir för dyrt med transport för alla ut på ön... krångel och så då det inte går färja tillbaks på kvällen... vi vill ju att ALLA ska kunna komma, inte att det ska vara en ekonomisk fråga... :):) Lutar åt Sävargården, de har stjärnkockar och dessutom finns en mysig träkyrka i närheten! :D:D:D

• Pesonen

aah, det där med transporten kan bli lite besvärligt om det är många som kommer.. hur många gäster kommer ni att ha?

• Sanasol

Kring 45 är det tänkt, vi vill ha ett rätt litet bröllop. Men det blir mycket ändå, om man ska stå för allt vilket vi vill eftersom alla ska kunna ha möjlighet att komma. Men Sävargården är ju högtidlig, passar till min klänning och ring... *bling* hihi

• Pesonen

hehe nice ju. vilken prisklass ligger ringarna på, på ett ungefär?? Har börjat titta lite mer på alliansring nu till mig, men inte hittat någon direkt som jag fastnat för. Annar är våra förlovningsringar i gult guld och de kostade typ 3600:- tillsammans (den mindre ringen till halva priset på Guldfynd om man tog samma modell, vilket vi gjorde) samt tillkom det kostnad på 300:- (150:-/st) då vi tog försäkrting på ringarna också!

• Sanasol

Det beror på, velar lite nu mellan totalt 0,62 och 0,52 ct TW/VVS tillsammans. Bestånde av en 0,30 eller 0,20ct princess samt 16 st 0,02ct på skenan. Ringarna kostar mellan 24500 och uppåt. Har inte fått prisuppgift för den större stenen ännu. Detta för en slät ring 5mm bred också, samt en smal 2,5mm bred med princessen som går in i förlovningsringen (ska göra en glugg för detta innan vigseln) Båda ringarna blir 2mm höga! I platina...

• Sanasol

Kan tillägga att jag inte kunde ha min förlovningsring i rött guld, överkänslig mot koppar :( som finns i 18K guld... så platina eller titan var mina enda alternativ... och gillar varken färgen eller känslan på titan!

Är det en klassisk allians du funderar på? eller nåt mer "modernt"?

Svar på tråden Unga brudar?