• dark_eyez

Unga brudar?

Halåå på er!!
    Nu vill jag starta en tråd för alla UNGA brudar på BT.

1. Ålder?
    2. Hur länge har ni kilat stadigt?
    3. Förlovning - när?
    4. Hurudan är din blivande?
    5. När gifter ni er?
    6. Varför gifter ni er?
    7. Hur har omgivningen reagerat?
    8. Hur har familjen reagerat?
    9. Bor ni ihop innan vigseln?

Mina svar:

1. 20 år
    2. Snart 3 år
    3. 25:e juni (midsommar) 2004
    4. Snällast i världen, lång, jättestilig :), omtänksam, musikalisk, rolig, trevlig mot alla, romantisk...
    5. 29:e juli 2006
    6. Därför att vi älskar varandra, vi kan inte leva utan varandra, för att vi vill lova varandra inför Gud och för alla andra att det ska vara vi två resten av livet
    7. Mestadels positivt, men vissa dumma kommentarer har vi nog fått i stil med "Jag skulle aldrig gifta mig! Varför kedja fast sig vid nån när du är så ung?"
    8. Helt okej. Bättre när de fick smälta det hela.
    9. Nepp.

• Svar på tråden Unga brudar?
  • Ell

Snygg hemsida, åsa.hjärta.antti! jag har också gjort en hemsida åt oss, personal.inet.fi/koti/inel (inte helt klar ännu)

svarta: jag tycker inte att det är så hemskt ungt att gifta sig vid 24, men samhället förändras ju, snart räknas man väl som ung om man gifter sig vid 40 :D

• MissRodriguez

1. 18
    2. 2 år
    3. 14 februari 2005
    4. Ordentlig, snäll, strikt, kärleksfull, kort stubin
    5. 10 juni 2006
    6. För att vi känner att det är rätt och för att vi vill hehe
    7. Mina kompisar tycker man e lite ung men å andra sidan så e dom barnsliga så vi är rätt olika :P men killen omgivning blev skitglada och vill jättgärna komma hehe..
    8. Dom blev glada och ställer gärna upp med hjälp
    9. Japp, har bott ihop i ca 1,5 år

• Nilliz

Ålder: 20 år
    Hur länge har ni kilat stadigt? Snart 6 år
    Förlovning: 24/4 -03
    Hur dan är din blivande? Snäll, omtänksam, underbara och finns nära till hands när jag behöver honom.
    När gifter ni er? 29 Juli 2006
    Varför gifter ni er? För att vi älskar varandra och vi vill visa hela världen att vi älskar varandra.
    Hur har omgivningen reagerat? Glada för våran skull.
    Hur har familjen reagerat? Glada ör våran skull och självklart delaktiga i planeringen och idéer.
    Bor ni ihop innan vigseln? JapP! Bott ihop i 2½ år.

• Alexxandra

1. Jag är 22 & min blivande är 26.
    2. 1,5 år.
    3. 25december 2005
    4. Helt underbar! Världens bästa! =)
    5. 3juni 2006. (9veckor kvar)
    6. Därför att vi älskar varandra och vill leva hela livet ihop & kan inte tänka oss att leva utan den andre.
    7. Alla är överlyckliga.
    8. Alla har varit superpositiva.
    9. Ja vi flyttade ihop efter 3månader. =)

Vilken härlig tråd! Kommer kika in här massor :)

• Alexxandra

Varför är svenskar så upphängda på detta med ålder??
    Jag tycker att så länge allt känns rätt, att det finns kärlek och att man vill så betyder väl inte åldern någonting, vare sig du är gammal eller ung.
    En av mina tjejkompisar sa till mig att hon aldrig skulle gifta sig så ung för det "är ju bara löjligt om man måste bevisa sin kärlek i kyrkan. Att gifta sig är för att man är rädd för att förlora partnern."
    Jag höll på att dö! Nej man gifter sig av kärlek och för att man vill spendera resten av sitt liv med sin partner.
    Jag förstår inte vissa människors tankesätt men jag är glad för att det är deras sätt att se på saken och inte min..

Lycka till alla brudar och lycka till.
    Kram Alexxandra

• Alexxandra

Ps. Jag är svensk också så det var inget "rasistiskt" bara så att ni vet. :)

• Blowjo

HEJSAN ALLA! :)

1, 23 år

2, 6 år

3, 2001

4; omtänksam, snäll, ställer ALLTID upp, charmig, stilig, social m.m

5, 1 Juli 2006

6, För att vi älskar varandra, och vi vet att vi inte kan leva utan varandra...tills döden skiljer oss åt!

7, både ris och ros...mest ros! :) men endå fått hört -vad onödigt, och sedan vad ska det va bra för!

8, positivt, men min far hade lite svårt att tackla det där..han tyckte det var onödigt!

9, ja, i bor ihop sedan 2001

:)

• Ungtpar

1. Ålder? jag 19 han 25
    2. Hur länge har ni kilat stadigt? 6 år
    3. Förlovning - när? 1 år sedan 28/5
    4. Hurudan är din blivande?helt fantastisk och underbar.jag ler varje gång ja ser honom.han gör mig glad
    5. När gifter ni er?23/7-06
    6. Varför gifter ni er?det känns som att det är ett steg livet och båda vill det.vi älskar varandra
    7. Hur har omgivningen reagerat?dom blev väldigt chockade och ville att vi skulle vänta men dom har accepterat det mer
    8. Hur har familjen reagerat?ungefär på samma sätt som den andra omgivningen
    9. Bor ni ihop innan vigseln?jag flyttade ihop med honom när jag var 16, så 3 år

• -susanna-

1. Ålder?
    20 och 21
    I cirka 1 år
    3. Förlovning - när?
    19/3 -06
    Alldeles underbar, kan inte tänka mig ett liv utan honom. Han får mig att skratta och varje gång jag tittar på honom känns det som hjärtat hoppar över ett slag. Han får mig att känna mig älskad för den jag är.
    5. När gifter ni er?
    Nästa år troligtvis, har inte spikat datum ännu.
    6. Varför gifter ni er?
    För att vi älskar varandra och vill spendera resten av våra liv tillsammans, vi kan inte leva utan varandra
    Såvitt jag vet är alla positiva och glada för vår skull. Sedan finns det ju de som tycker vi är för unga. Men känns det rätt så känns det rätt. :)
    Mestadels positivt, min mamma är väl den som tyckt att vi är för unga och att jag ska plugga klart först, men vi vill inte vänta i 3 år!
    9. Bor ni ihop innan vigseln
    Nej det gör vi inte. Först giftermål och därefter bor vi tillsammans. :)

• Fru Cinderella

1. Ålder?
    Jag är 21 o han 22

Ett o ett halvt, ungefär

3. Förlovning - när?
    Om 36 dagar :)

Oj, han är allt som jag vill ha. Han får mig att skratta, han är snäll, omtänksam. Perfekt med andra ord.

5. När gifter ni er?
    19 maj 2007

6. Varför gifter ni er?
    Konstig fråga. Men för att det känns rätt och vi vill spendera resten av vårt liv tillsammans.

Vännerna vart väldigt glada. Min mor var väldigt negativ först. Har mjuknat lite nu dock. Hans föräldrar vet inget än. De kommer få reda på det i samband med förlovningen.

Se ovan

Ja då, vi har bott ihop ett år nu.

• MALIN86

1. 19 år, han 22 år
    2. I drygt 4 år
    3. 11 april 2002
    4. snäll, omtänksam, älskad och söt, händig
    5. 10 Juni 2006
    6. För att vi älskar varandra och för att vi trivs i varandras närhet
    7. Positivt
    8. Positivt
    9. Ja, vi flyttade samman i augusti 2005

kram

• fru tybergius

1. 23
    2. 1 år
    3. 12 november 2005
    4. bäst!
    5. 12 augusti 2006
    6. För att vi älskar varandra och tror på äktenskapet.
    7. Blandat, starka reaktioner både positivt och negativt.
    8. Positivt, pappa blev lite shaky, men, men.
    9. Typ, har två lägenheter, letar en gemensam...

• Emeliez

Vilken rolig tråd, många svar redan, här ska jag hålla koll. Skönt att se flera unga. Är trött på folk som säger att man inte vet när man är ung. Men man vet, man känner något så säkert som man allra könt innan.

1. Ålder? Jag 19 han 25.
    4 år till sommaren
    3. Förlovning - när?
    Snart (min M2B) håller på att plannera det stora ögonblicket.
    Omtänksam, snäll, gentleman, själfrände, söt och min allra bästa vän.
    5. När gifter ni er?
    Plannerade 1 Sep 2007 men ska evtuellt gifta oss tidgare på sommaren nu.
    6. Varför gifter ni er?
    Vi älskar vandra så otroligt mycket och är säkra på varandras kärlek. Vill nu gifta oss för att få guds välsingelse för vår framtid.
    Possitivt för det mesta, visa tycker säkert de är onödigt men än så länge har ingen sagt nåt.
    Väldigt possitivt.
    Ja det gör vi sen 3år tillbaka.

Svar på tråden Unga brudar?