• dark_eyez

Unga brudar?

Halåå på er!!
    Nu vill jag starta en tråd för alla UNGA brudar på BT.

1. Ålder?
    2. Hur länge har ni kilat stadigt?
    3. Förlovning - när?
    4. Hurudan är din blivande?
    5. När gifter ni er?
    6. Varför gifter ni er?
    7. Hur har omgivningen reagerat?
    8. Hur har familjen reagerat?
    9. Bor ni ihop innan vigseln?

Mina svar:

1. 20 år
    2. Snart 3 år
    3. 25:e juni (midsommar) 2004
    4. Snällast i världen, lång, jättestilig :), omtänksam, musikalisk, rolig, trevlig mot alla, romantisk...
    5. 29:e juli 2006
    6. Därför att vi älskar varandra, vi kan inte leva utan varandra, för att vi vill lova varandra inför Gud och för alla andra att det ska vara vi två resten av livet
    7. Mestadels positivt, men vissa dumma kommentarer har vi nog fått i stil med "Jag skulle aldrig gifta mig! Varför kedja fast sig vid nån när du är så ung?"
    8. Helt okej. Bättre när de fick smälta det hela.
    9. Nepp.

• Svar på tråden Unga brudar?
  • Sanasol

Sparar ni ihop allt själv eller hur sköter ni det ekonomiskt??

Hur stor budget har ni?? Alltid bra att utbyta tips!

• tjejen23

ja vi betalar allt själv..vårt kommer gå på 60 tusen..min kille tjänar rätt bra så sparar 10 tusen i månaden..gifter oss om 4 mån=)

• Pumpkin

Vi ska sälja vår lägenhet innan vi gifter oss, så det mesta av pengarna till bröllopet kommer därifrån. Resten sparar vi ihop. Sambon hävdar att vi antagligen får bidrag från hans familj, och vi får antagligen hjälp från min oxå, men det är inget vi räknar med.

Vi har inte riktigt lagt upp en färdig budget än, men taket går vid 100000 inkl resa, ringar och rubbet.

• Sanasol

Vi sparar mellan 5-7000 kr per månad. Bröllopet kommer kosta ca 100' utan resan. Hoppas på att kunna få ner detta något, men vi vill inte ha en hyrd bygdegård eller liknande, så det är svårt!

• Smurfan_JM

Vi sparar en hel del varje månad, vilket vi skulle göra även om vi inte planerade bröllopet och vad vi kommer fortsätta med sedan också...
    Just nu står vi på ungefär 35 000 i budgeten, men när jag bytt ut siffrorna till verkliga (istället för högt uppskattade) landar det nog på 25-någonstans.

• Sanasol

Vår preliminärt räknade står nu på ca 95 000, då ingår vigselringen.

• blue83

Vi har sparat ihop allt själva, men vi vet att våra föräldrar kommar att bidra med något...

Har en budget på 80000kr exkl. resan. Bjuder ca 60 personer.

• Violisten

1. Ålder? Jag 24, han 29.
    2. Hur länge har ni kilat stadigt? 6 månader 1 april : )
    3. Förlovning - när? 1 April
    4. Hurudan är din blivande? Helt underbar, förståeende, otroligt kramig, lite klokare än mig : )
    5. När gifter ni er? Inom kort
    6. Varför gifter ni er? För att jag äntligen träffat min andra hälft.
    7. Hur har omgivningen reagerat? Svartsjukt men även blivit bemött av mycket glädje.
    8. Hur har familjen reagerat? Neutralt
    9. Bor ni ihop innan vigseln? Nej, vi bor inte ihop innan vigseln.

Svar på tråden Unga brudar?