• Linslus

Att gå i klackskor; låter som en travhäst :-D

...Är det bara jag eller låter det "galopp galopp" när man försöker "gå in" sina bröllopsskor med hög klack?

Blir tokig; är inte precis VAN vid att gå i skor med hög klack...
    Tycker mest det låter som "galopp galopp" eftersom hälen kommer först sen tårna... Gör jag FEL eller?! *asgarv*

& det är ju STEN i kyrkogången, det lär ju låta där med

VET någon om man kan byta ut underdelen av klacken till en något "mjukare" klack?
    Kan t.ex Mr.Minit även göra något åt den "hala ytan" under framfoten?

*hopplös*

• Svar på tråden Att gå i klackskor; låter som en travhäst :-D
  • Mitt hjärta är hemma

Min toastmaster såg mig gå i skorna och utbrast helt spontant: Du får gå i skola hos mig hur man går i högklackade skor!!

Hur bra kändes det? Det var ju snällt menat, men hjälp, jag använder högklackat i jobbet och har gjort i mååånga år (dock inte på heltid utan bara på konserterna, är musiker. ) Trodde jag kunde...

Skomakare tror jag fixar ditt problem by the way!

• _koko_

Tips: Ta kortare steg! Det ser lustigt ut när någon som är ovan vid klackar stövlar fram precis som om det var kängor hon gick i. Klackar kräver korta steg helt enkelt! Helt automatiskt sätter man då även ner foten lite mer "platt" och det blir lite mindre kloppetikloppetiklopp...

• Linslus

Lycklig?: Tack för tipset!

Sen finns det en ANNAN hemsk sak man kan "observera" på stan: det är tjejer som går så fel i klackar att de tar långa steg, med böjda knän & sätter foten platt rakt ner!
    Vet ni vad jag menar??
    De verkligen "knäar" när de går

• evkasu

Ja, visst ser det förskräckligt ut med tjejer som inte kan gå i klackar, jag menar, varför har man det då, måste ju vara asjobbigt att gå och knäa...

Jag tycker alla nya klackskor låter förfärligt mycket, stör mig så på det.
    Jag brukar lämna in dem direkt så brukar min skomakare byta ut "grejen" under klacken och även ibland fixa på något med lite räfflor under sulan om den är helt slät, jätteskönt att slippa halka runt.

Passar på och tipsar om Scholls "party feet" om man har högre klackar än normalt, en liten sula som läggs i bara under den delen av foten man belastar, underlättar verkligen så man inte får ont i trampdynorna.

Suck, kan inte våren komma snart så man får ha VÅRSKOR!!!

• _koko_

Fniss, jag tror att det är hur många som helst som inte har en aning om hur de ser ut när de går i klackar. :D
    Jag går inte i klackar så ofta, så jag brukar titta på min spegelbild i skyltfönster o dyl när jag går för att hålla koll på stövlandet.

Håller med, partyfeet är oumbärliga!

• okt2006

Det "klippkloppar" alltid när jag går i högklackat, så blir det ju när man sätter ner hälen först. Tycker inte det gör något.

• 26maj2007

då det är plastklack längst ut på klacken låter det mer. jag kommer själv antagligen att byta ut till gummiklack så låter det mindre

• Mitt hjärta är hemma

Tur för mig att jag nästan alltid har lång kjol över så att det inte syns... Å långa steg tar jag inte, bra tips. Ska man eller ska man inte sätta i hälen först? (Känns ju bäst, men min välmenande kompis sade att man inte skulle det. )

Svar på tråden Att gå i klackskor; låter som en travhäst :-D