• Gemma

Glamour, mon amour!

Skål och välkomna.

• Svar på tråden Glamour, mon amour!
  • Majs Sthlm

du är snäll! ja det viktigaste är att han blir bra och kan vara med. även om jag sörjt lite att det inte blir ett vår/försommarbröllop, kanske med ljusrosa och grönt, möjlighet till lite lättare/kortare kläder och kanske även enklare miljö då ljuset/vårsommaren/naturen gör sitt till. men det fixar sig på något sätt. ditt bröllop verkade ju underbart men jag antar att det ändå är lite varmare där ni var vid den tiden.

vad kul att det var så lyckat din och lapinettes dejt, jag blev lite orolig att det inte skulle bli så - har en del erfarenheter av internetdejting med presumtiva partners och det är ju inte alltid känslan är den samma då man ses... fast kanske inte går att jämföra rakt av då det inte är så mycket romantik/erotik inblandat... eller?

• Majs Sthlm

haha de säger aldrig till en när man tjuvläser. senast och enda gången jag råkade ut för det var på Statoil/BP i min hemstad för kanske 10 år sen, lite jobbigt...

jo det finns många trevliga tidningar... vet ej vilken som är min favorit. jag bejakar inte allt sådant som du gör utan kan egentligen känna att det finns mycket annat jag skulle lägga tiden på...

de engelska bröllopstidningarna är så dyra... och de finns väl ej på bibliotek heller?

• Majs Sthlm

jag känner mig redan mycket mer inne på höstbröllop nu!!! du har nog redan hjälpt mig lite där...

svårt att veta hur tentan gick. fråga 1 (av 3) var svår men öht handlar det om hur snälla de är vid rättningen. färdigrättad den 17 tror jag - omtenta 27.

• Gemma

Själv har jag nästan bara positiva erfarenheter av att ses live, efter att ha träffat folk på nätet. Har haft en 5-6 kompisdejter tidigare med folk jag träffat på nätet och de har nästan alltid varit lyckade! Blev dessutom ihop med en snubbe jag mött på nätet för hundra år sedan (eller i alla fall tio), det funkade väl OK det med. Tills jag träffade min nuvarande man ;)

• Gemma

Tentor... har förträngt allt sånt. Är alls inte akademiskt lagd, not for me! Jag har världens bästa anledning att vara tidningsjunkie eftersom jag har journalistbakgrund. "Konkurrentanalys" kallar jag det ;)

• Majs Sthlm

apropå dyrt med magasin - min make (nåja) prenumererar på och spontanköper HUR MYCKET tidningar som helst - i hans fall ganska uteslutande på följande områden:
    - Motorcyklar
    - Musik

ibland har jag tänkt att jag önskat att han läst mer hederliga böcker, t.ex. i sängen. så tänker jag om mig själv också... fast ibland blir han uppslukad av någon bok, tur det.

• Gemma

Majs, det lustiga är att NI inte kommer märka att jag är borta! Tar med min lille mac och allt kommer att kännas preciiiis som vanligt. Förutom att Big Brother kommer att screena allt jag gör. Japp, de censurerar friskt i Kina. Men det kvittar ju för de begriper ändå inte svenska.

Nu är det läggdax! Dröm sött om höstbröllop.

Kram, G

• Majs Sthlm

exakt Gemma,
    jag tänkte på det - du har ju en helt legitim anledning att läsa dina tidningar (eller titta på bilderna...) i och med ditt/dina yrken (även kommande...) själv håller jag inte på med något som motiverar sådant...

• Gemma

Majs, i gengäld håller du alldeles säkert på med nåt som motiverar en stunds verklighetsflykt då och då. Kram och gonatt!

• Majs Sthlm

jag och min fästman träffades på nätet, så för oss funkade det!

läggdags för mig också, kanske en vända tillbaka hit efter linser m.m.

Svar på tråden Glamour, mon amour!