• Julibrud - 06

Betala själv?

Så sitter man här snuvad på konfekten känns det som. Varken mina föräldrar eller hans står för någonting! jo förresten mina kunde sträcka sig till att betala tärnans (!) kläder. Kännns som det kvittar, är man otacksam då? Vad är vanligast idag? kanske är jag gammalmodig?

• Svar på tråden Betala själv?
  • Thezz

Lite bortskämd kanske eller?!

• Bröllopstokiig

Det var inte meningen att det skulle uppfattas som att jag är bortskämd. Jag är över 30 och har ett bra jobb, men våra föräldrar vill kanske inte sitta på sina pengar, utan tycker det är roligt att deras barn gifter sig, så de bidrar så mycket de kan. Som jag sa, vi har en fantastisk tur och vi hade inte räknat med ett öre.

• aktuelle

Förväntade inte mig att vi skulle få någon ekonomisk hjälp, men vi får pengar till bröllpsresan av mina föräldrar :D Resten står vi för själv

• The Runaway Bride

Jag har en snäll pappa som ställer upp och betalar själva festen, vilket gör att vi kan ha det stora bröllop som vi vill. Å andra sidan gör det att han vill bestämma ganska mycket, vilket är helt OK för mig för vi har liknande smak, men jag kan tänka mig att många tycker sådant är jobbigt. Min uppfattning är att om förädrarna ska bestämma mycket, samt bjuda in många DERAS vänner och kanske släkt som betyder mer för dem än brudparet så är det väl inte mer än rätt att de bidrar lite. Det blir ju deras fest då också?

• quisth

vi betalar allt själva även tärnans kläder kommer vi att köpa. vi har ett litet bröllop på ca 45 pers men har än så länge landat på ca 60 000 för allt.

• Thezz

CicciL
    Det var inte dig jag menade, ursäkta om du misstolkade det.
    Jag tänkte mer på att Julibrud - 06, kanske var lite bortskäm. Jag tycker inte att man som vuxen ska begära pengar av sina föräldrar, om de inte själva vill ge bidrag. Som vuxen tycker jag att man ska stå för sitt jippo själv, annars får man vänta.

• felicia05

Vi hade tänkt att betala allt själva men våra föräldrar ville så gärna betala hela kalaset så vi fick göra dem till viljes:)Vi är såklart väldigt tacksamma och glada över att vi nu har hela summan som vi sparat till bröllopet över till annat istället.

• Tops

Vi betalar nog helt själva. Skulle aldrig fråga mina föräldrar om pengahjälp, jag har klarat mig själv de senaste tio åren så varför ska de plötsligt betala för mig nu?
    Dessutom tror jag inte att de "kommer på" tanken att de skulle bidra med något, de har inte riktigt koll på sånt. Men vill de så tackar jag nog inte nej. Min svärfar tänker nog inte heller på detta. Men jag är glad för praktisk hjälp!

• Kär men inte galen

Vi räknade inte med att få några pengar från våra föräldrar. Vi har hållt på och skämtat lite när folk har frågat vad bröllopet kommer gå på "Brudens far du vet-det är ju han som ska betala bröllopet vet ni väl" Detta ha ju min pappa också hört och vi har skrattat åt det tillsammans. Nu visar det sig att han vill bidra med 20 000 till vårt bröllop vilket gör att jag känner mig jättedum...Jag menar han VET ju att vi skämtade men kanske trodde han någonstans ändå att vi väntade oss att han skulle vara med och betala? Det är ju MYCKET pengar han bidrar med...

• Marre_

nu vill jag ställa en dum fråga men jag e värdelös på veta vilken valuta som gäller så jag undrar om nån här vet vilken valuta är detta £9.50 är det england eller vad??

Svar på tråden Betala själv?