Vi kommer att ha ett rätt enkelt bröllop - dock med fler gäster än vi först tänkt; nu har det nog stoppat på ca 50-55 (inklusive några barn)... vi kommer att ha buffé, jag syr min egen klänning (i linne givetvis:)), ingen bröllopsresa osv. dessutom har vi ruskigt bra förspänt med både kock, musiker, präster, fotokunniga, florist osv osv i familjen/släkten och kommer att "utnyttja" deras förmågor. därför kommer vår budget att hamna någonstans mellan 10-15 000 kronor, och mina föräldrar ser det som självklart att betala för mat och vin... jag betalar min klänning och m2b betalar sin kostym (som han kors i taket har tänkt köpa ny
)och min ring. De (föräldrarna alltså) blev rätt besvikna när min syster gifte sig i hemlighet, så nu är de superengagerade (positivt!!) men jag känner inte att det är någon jättesumma de lägger ut ändå.Vi kommer oxå givetvis att betala alla smågrejor runtomkring - inbjudningar, allt till dukningar och dekorationer, pysselfix osv... och därav blir det oxå att vi/jag betalar allt eftersom nu under våren och inte att vi har sparat och sparat och betalar ut en klumpsumma...
Längtar så efter att bli fru!!!