• Julibrud - 06

Betala själv?

Så sitter man här snuvad på konfekten känns det som. Varken mina föräldrar eller hans står för någonting! jo förresten mina kunde sträcka sig till att betala tärnans (!) kläder. Kännns som det kvittar, är man otacksam då? Vad är vanligast idag? kanske är jag gammalmodig?

• Svar på tråden Betala själv?
  • Virginia

L+J

Nej, det gor jag inte. Jag bor i Australien.
    Jag heter Virginia.

• Abeth

Jag vill att vi ska betala själva medan min sambo tycker att våra föräldrar gott kan ställa upp. Han har sagt att "egentligen är det ju brudens far som ska stå för det hela". Samtidigt som han inte vill att de ska lägga sig i våra planer.
    Min mamma har erbjudit sig att ställa upp med en ganska stor summa och min pappa säger att även han bidrar med lite men han vill absolut inte ta del någon del i planeringen, de är skilda om ni inte förstod det. Min sambos föräldrar tycker att vår budget är väldigt dyr och vill hellre hjälpa till på själva bröllopsdagen än att ställa upp med en massa pengar.

Jag tycker att de får göra som de vill. Är jättetacksam för de pengar vi får men det är upp till dem att komma fram till vilken summa de kan lägga.

Vill också påpeka att vi definitivt inte kommer att betala någon annans kläder än våre egna. Tärna och marshalk får stå för sina egna kläder, men allt vi begär är kostym och en någorlunda fin klänning så det kommer antagligen inte kosta dem något eftersom de redan har dessa plagg i sina garderober.

• luv

Våra föräldrar ska bidra med ca en tredjedel var och jag och min blivande med resten. Min sambos föräldrar hade gjort likadant för hans två systrar på deras bröllop så de tyckte inte det var mer än rätt att göra likadant. Mina föräldrar ser det som att jag är deras enda dotter så de tyckte det var självklart! (kommer säkert bidra till mina bröders bröllop också, men detta var visst speciellt),

Vi hade inte kunnat gifta oss än på några år om de inte bidragit, så vi är väldigt tacksamma!

• Sanna Panna

Vi betalar allt själva, förväntar oss inga bidrag från föräldrarna överhuvudtaget (troligtvis kommer de att erbjuda något men vi vill stå för detta själva).

• Julibrud07

Vi har tänkte betala allt själva, de bidrag som föräldrar och släkt vill komma med får de gärna men inget vi räknar med när vi lägger upp vår buget.

• Pilularia

Vi betalar det mesta själv, lite småpyssel betalar mamma emellanåt men annars så hoppas vi bara på en slant till bröllopsresan...

Svärmor står för en del av matkostnaden... Hur mycket vet vi inte än.

• qazbnm

Vi utgick ifrån att vi skulle betala allt själva,men sen har vi fått div. gåvor. Och jag e inte den som tackar nej. Och bör tillägga att ingen av de som har bidragit med gåvor har lagt sig i och försökt bestämma över nåt som har med bröllopet att göra. De vill bara hjälpa till och känna att de är en del av bröllopet antar jag :)

• MissRodriguez

Vi betalar allt själva för det blir lättast så och vi förväntar oss inte heller på att nån ska betala åt oss men min pappa ville så gärna betala maten så de fick han mer än gärna :D sen kommer min fästmans mamma att donera 3000 men vet inte till vad än hehe, kanske blir till drickat och min fästmans kostym hehe

• jocelyn

Är man vuxen så har man ju egen inkomst och då får man räkna med att betala själv. Så resonerar jag iaf. Att räkna med att andra ska bidra är vanskligt, ungefär som att räkna med att man ska få vissa presenter i julklapp,födelsedagspresent etc.

Kolla runt med familj och bekanta om någon kan hjälpa till med något annat som kanske transport, foto etc.

• Sanasol

Vi betalar ALLT själva.

Svar på tråden Betala själv?