• Belsebubblan

Någon som GI:ar?

Idag började jag mitt nya liv - som GI:are!
    Känner mig mkt tveksam till att detta kan fungera. Känns helt fel att äta massa fett...men men, sambon påstår att det funkar och han har ju gått ner i vikt.

Ngn som hållt på ett tag, med positivt resultat?

/Agnes

• Svar på tråden Någon som GI:ar?
  • Tashi

Jag började med GI i måndags, känns helt okej, sötsuget håller på att försvinna, jag är mätt hela tiden och ändå har jag gått ner 2kg. Problemet är dock att jag inte äter så mycket kött, men jag äter ägg varje dag... hur myckt proteiener ska man få i sig egentligen?

Lycka till alla som håller på med bantning, hoppas ni lyckas!

• Shakti

Jag har hålli på med GI sen nyår, alltså 10 veckor, nu. Dessutom har jag motionerat ungefär tre till fyra gånger i veckan. Och jag har minskat 15 cm i midjan, 11 cm i rumpan och 7 cm på varje lår. Så för mig funkar det jättebra. Jag är sällan sugen på godis och nästan aldrig hungrig!

• Rugbytjej

Shakti med flera som GI:ar och som det går så bra för:

Vad äter ni exakt? Tycker att det är svårt att veta vad man ska hitta på. Tips tack! Undrar verkligen hur ni gör för att hålla er mätta hela tiden. Jag GI:ar inte, och äter väl okej kost, men blir hungrig så himla lätt. Ibland direkt efter måltiden även om det varit en "bra" måltid ur GI-synpunkt. Hur gör man för att inte bli hungrig och hur kommer man på vad man ska äta utan att det blir enformigt? Hur ser en vanlig dag ut för er?

• Shakti

Rugbytjej: Jag ska ärligt säga att för mig blir det väldigt enformigt, för jag har så otroligt dålig fantasi.

Men till frukost äter jag fil med egen musli, gjord på havregryn, rågflingor, linfrö och solrosfrön. I det har jag ett halv äppke för att det ska bli lite sött. Dessutom äter jag två ägg.

Till lunch och middag äter jag oftast lax, tonfisk, skinka eller fetaost, om jag äter hemma. Till det äter jag sallad, försöker få i mig mycket morötter, broccoli, sånt som är lite mer substans i ön vanlig sallad och tomat. Jag har dessutom alltid i ngn form av bajväxt, bönor eler kikärter, för att det är billig protein. För att det sen ska bli lite saftigare har jag keso, som ju finns i lite olika smaker.

Varje dag äter jag ett mellanmål. Oftast ca 10 sötmandlar. Ibland en frukt till.

På kvällen kommer sen höjdpunkten! Då tar jag en Rågkuse, såna som Fazer säljer, med kaviar och ost och värmer i micron. Till det en apelsin. Så gott.

Men jag är redan ganska trött på salalder med bönor och keso, men just nu är det vad jag har råd med. När bröllopet är över och jag inte behöver spara pengar till det ska jag köpa mer kött och kyckling och sånt.

• annaåjag

Jag har inte läst igenom alla inlägg, så kanske någon redan nämnt detta. Jag har läst att GI-metoden ofta ger bättre resultat för män än för kvinnor. Kommer dock inte ihåg varför det var så...

• Pumpkin

Rugbytjej & Tashi

Äter man enligt giviktkoll.se så ska man få i sig minst 150g kött (protein) per måltid, även till frukost!

• malvis

Äter enligt GI och har tappat 3,5 kilo på 4 veckor. Äter då inga kolhydrater på eftermiddagar och kvällar.Maken har förlorat 6 kilo. Och allt detta utan ansträngning.Nu gör vi ju inte detta för att tappa vikt utan för att må bättre och det funkar verkligen , är mycket piggare än innan och orkar mycket mera.

• Pumpkin

malvis

Så ni äter kolhydrater på dagarna men inte på kvällarna? Skulle nog funka bättre än inga kolhydrater alls för mig, då blev jag bara superseg i huvudet.

• Drakdal

hej, jag kör också enligt GI-rivstart och har gjort det i snart 9 veckor, har hittils gått ner 10kg och har 10-15kg kvar. Jag äter inget mjöl, potatis, pasta eller socker mm, äter mycket grönsaker, mejeriprodukter under 4 kolhydrater/100g och massor med fisk, fågel och kött. Försöker att äta kött med lite fett och inte överdriva med fett. Har klarat mig nästan hela tiden utan att vara sötsugen men på sista tiden har jag varit ganska sugen och då har jag ätit atkinschoklad som bara innehåller 1 eller 2 kolhydrater per bit.

• malvis

MsNordqvist
    Ja, vi äter som vanligt till frukost, mycket tack vare att vi får köpa frukost billigt på jobbet. Då får vi äta sallad,gröt,bröd och olika pålägg för 17 kr som jag tycker är väldigt prisvärt.Sedan är det ju mycket enklare att klara av det hemma också pga att vi peppar varandra.

Svar på tråden Någon som GI:ar?