• Nilo

Övernaturliga händelser...

Snubblade över en tråd som handlade om hustomtar och hoppades att det skulle vara handla om riktiga tomtar, men verkar mest vara m2b-tomtar

Så nu startar jag en ny tråd för alla som har varit med om något "övernaturligt" såsom tomtar, sanndrömmar eller dyl. och som vill dela med sig!

Jag bara älskar sånt (big fan of TV4+ & fru nilsson) men har tyvärr inte varit med om någonting själv...

• Svar på tråden Övernaturliga händelser...
  • Fru Cinderella

Jag tänkte föreslå fikan dagen efter kanske jag ska lägga till.. så att han skulle få det när han vaknade.

• BlueTopaz

När jag var yngre tränade jag upp förmågan att känna olka färger med handflatan. Tex kunde någona annan lägga iupp vanliga spelkort på ett bord med den anonyma sidan upp. jag kände med handen ngr cm ovanför och kände alltid vilka av korten som var "klädda" då det liksom hettade i handflattan ovanför dem. Ju starkare färg desto starkare hetta..

I mitt barndomshus hördes ofta stolen i kontorsrummet rulla över trägolvet (hördes mkt väl) fastän ingen var där. Tom mina två hundar reste ragg och backade bort från trappan dit upp. Detta rum var oxå mitt rum som mkt liten och jag var vettlöst rädd varje gång jag skulle sova (detta var innan stolen) ochingen förstod varför. Jag är fortfarande väldigt rädd för mörkret och att vara ensam.

Jag slutade med färg-träningen när jag började bli för bra, var/ är superrädd att jag även skulle öppna andra dörrar som jag inte var redo att se bakom..

• Mitt hjärta är hemma

Blue Topaz: Hihi, jag skulle tränat upp förmågan och sedan bli rikast i världen på kortspel. Kunde de ju vara värt.

• SaT

Igår när jag gått och lagt mig tänkte jag (än en gång) på denna tråden, och kom då ihåg att första natten vi bodde i den lägenhet där vi bor nu hörde vi nåt konstigt. Min sambos farfar bor i samma hus, och vi hade precis bytt lägenhet med honom eftersom hans var större. Första natten när vi flyttat vaknar vi och båda hör att farfarn är i vårat kök och jag säger till sambon att gå upp och få tillbaka honom till sin lägenhet. Båda vi två hörde ju verklingen steg i köket, men när min sambo kom dit var det tomt och vi hörde hur farfarn låg och snarkade i sitt sovrum... När vi pratat om det senare så har min sambo sagt att det var nog frysen, men jag säger emot honom att en frys kan inte låta så båda två tror att det är någon som går i köket. Men då säger han bara att det är lättare att tro det...

• SaT

Kan ju tillägga att huset vi bor i är från början av 1800-talet och det sägs att det varit läkarbostad, apotek och att det har fötts barn här. Så enligt mig som tror mycket på att det finns mer så känns det ju ganska troligt att det skulle kunna finnas endel här...

• Min-Ah

GithKat!

Ja, du får gärna kolla med din mor angående hennes medium!
    Sölvesborg är ju nära!
    Du får gärna maila mig om du vill!
    sofia.jonsson@goinge.net

Oj, vad läskigt med huset du växte upp i!
    Verkar ju ha varit ganska så många "poltergeister" där... Hu!

Brukar man inte kalla andar/spöken som "låter" och ger ljud ifrån sig så?

• Min-Ah

SaT!

Hahaha! Vilken tur att det bara var din provdocka!!

Men det är jättelätt att "skrämma upp sig" när man ser ett läsligt program på TV - eller läser sådant som i denna tråd!

• Min-Ah

Drakdal!

Knäckt ägg på golvet...Hmmmmm! Låter ju allt lite "skumt"!

Och det här med tankeöverföring är också ett spännande kapitel!
    Vad jag har förstått så är det mer eller mindre "vanligt" att barn har förmågor av det här slaget.

Tyvärr så är väl inte vårt "samhälle" och den allmänna omgivningen så speciellt uppmuntrande på detta plan!
    Resultatet blir tyvärr att folk "förtränger och undertrycker" dessa förmågor.
    Jättesynd, tycker jag!

• Min-Ah

Isabeau!

Så intressant med dina barn!
    kanske inte så dumt då man ju kan börja fundera på namnet i god tid!

Är också lite mörkrädd av mig och jaga r lätt upp mig!

• Min-Ah

Mitt hjärta är hemma!

Skeptiker, hihi! - Kanske är du lite mera "omvänd" på det här planet nu!?

Är jätteglad för er skull, din och din blivande mans!
    Grattis till kommande bröllopet!

Svar på tråden Övernaturliga händelser...