• Nilo

Övernaturliga händelser...

Snubblade över en tråd som handlade om hustomtar och hoppades att det skulle vara handla om riktiga tomtar, men verkar mest vara m2b-tomtar

Så nu startar jag en ny tråd för alla som har varit med om något "övernaturligt" såsom tomtar, sanndrömmar eller dyl. och som vill dela med sig!

Jag bara älskar sånt (big fan of TV4+ & fru nilsson) men har tyvärr inte varit med om någonting själv...

• Svar på tråden Övernaturliga händelser...
  • Min-Ah

Min svägerska pratade som liten, liten flicka ofta om att "hitta sin kyrka".
    Då de var iväg någonstans med henne (resor och utflykter t.ex) kunde hon hålla på att "tjata" om "sin kyrka" och att hon ville in och titta i kyrkor de passerade förbi...

Hon hittade aldrig "sin kyrka" (vad jag vet) och det här "bleknade bort" efter hand som hon blev äldre.

Förmodligen uppmuntrades hennes letande inte heller speciellt mycket.

Jag tror att många små barn har en sorts "förmåga" då de föds.
    Samhället är ju oftast tyvärr inte "för" sådant här och dessa "förmågor" uppmuntras ju inte, precis...

Synd att så många "förtränger" och "slår bort" detta sedan när de blir äldre!

Bara det som kanske vanligtvis kallas för "intuition" eller "sjätte sinne" i vardagslag är att folk egentligen har någon slags "förmåga" att se, höra, lukta och på andra sätt förnimma den här mera okända dimensionen/världen...

• Carma

Jag har flera historier att berätta med. Tror på att det finns livet efter & tror på reinkarnation.

1. Min mamma körde en gång på motorvägen mitt i natten. Det regnade ordentligt så man kunde knappt se vägen. Plötsligt så hörde hon order "vrid ratten till vänster". Det var ju livsfarligt då hon kunde krocka. Men ngn oförklarlig kraft vred ratten till vänster & precis i det ögonblicket dycker upp en cyklist Utan hjälm, utan lampor mitt i natten, mitt på motorvägen! Ängel har räddat de båda.

2. Jag & min mamma var på sjukhuset hos pappa den natten han gick bort. Sen åkte vi hem & mamma skulle berätta det till min lilla syster på morgonen. Innan mamma hinner öppna munnen så säger lilla systern: " mamma, du behöver inte säga något. Jag vet. Jag drömde om pappa innat. Ha tog farväl med mig, vinkade och gick genom dörren".

3. Min stora syster som bor i USA kunde inte vara där när pappa gick bort. Hon drömde också någon dag efter att pappa kom för att ta farväl med henne.

4. Jag brukar drömma om pappa & får råd av honom när jag behöver det. Kan tilläggas att jag höll på att vakna kanske i ett år efter pappas bortgång varje månad när det var samma dag som pappa hade gått, samma tidpunkt mitt i natten.

5. Det låter fortfarande hemma ngt om man pratar om pappa. Disken, skåp, etc. Han är med på så sätt :)

6. När min pappa krockade med bilen en gång så såg han sin pappa som precis hade gått bort ngn månad innan. Inte ens folk på bilskroten kunde tro att pappa klarade sig med ett blåmärke...

7. Jag och min kille råkar ibland sms:a samtidigt :)

8. När min mamma var jättesjuk en gång så drömde hon om sina föräldrar (både i Nagijala) och ville komma nära de. Men de stötte bort henne som om de inte ville släppa in henne i deras värld. Mamma blev frisk sen.

• Min-Ah

Carma!

Jag tror också på reinkarnation och liv innan och efter "döden"!
    Finns så många "bevis" på detta...
    Så många som upplevt liknande saker och fått kontakt med avlidna släktingar och vänner!

Dina upplevelser låter ju som helt "solklara bevis", tycker jag!

Så underbart att denna skyddsängel räddade både din mamma och cyklisten!

Och att din far kontaktade dig och dina systrar är ju också helt underbart fint!

Han finns ju där och vakar över er nu - helt säkert!
    Skönt att han finns där och ger dig/er råd och stöd i vardagen!

Är ju ganska vanligt att andarna "ger sig till känna" rent "fysiskt" genom att höras, kännas eller synas!
    Har själv inte "sett" något (än i alla fall). Vet inte hur jag skulle "reagera" på det...

• Fru Cinderella

Önskar att jag hade fått något slags kännetecken från min bortgågna far. Han gick bort när jag var tre. Har försökt hela mitt liv. Kanske kämpar jag för mycket..

• Min-Ah

En gång provade jag och min väninna "anden i glaset" (Vet att detta inte är så bra...Gjorde det bara några gånger och har inte gjort det på länge nu).

Jag saknar fortfarande min lilla katt, som vi fick avliva för ca 10-12 år sedan.
    Vi frågade "anden" om min katt och om vi kunde "få kontakt" med henne.

Efter ett tag så blev bokstäverna till något som "maaoou" och "lilemuisen" (Min katt hette Lillemiss)...
    Gissa om vi blev "paffa"...

Vet inte om jag tror på det här med "anden i glaset"...
    Men det var genom detta som jag uppmanades att lämna mitt ex. Mådde mycket, mycket dåligt i det förhållandet.
    Jag uppmanades lämna exet och i stället satsa på en annan man som fanns i mitt liv.

Denne andre man är nu min make! Vi gifte oss 23 juli 2005!
    Jag är nu helt underbart lycklig i mitt liv!
    Alla bitar har liksom äntligen "fallit på plats" och jag har "hittat hem"!!

• Fru Cinderella

Har en tjejkompis som länge pratat om sitt husspöke.. hon hade länge letat efter ett förkläde som vart borta länge o då sa en annan väninna till henne "Säg till husspöket (som vi kallar det) ikväll att visa dig vart det finns".

Så hon bad spöket det samma kväll och drömde den natten om att hon gick till den understa byrålådan och där var det.

När hon vaknade följande morgon var det inte där. Men däremot överst i lådan över.
    (Där hon letat minst femtio gånger innan)

• Min-Ah

_Cinderella_!

Inte lätt att veta! Kanke kommer du att få kontakt med honom på något sätt längre fram!

Han kanske inte är "redo" ännu ens själv att kontakta dig!

När tiden "är mogen" så löser det sig säkert!

• Min-Ah

_Cinderella_!

Helt klart intressant det där med "husspöket" och förklädet!!

"Something is out there!"

• Min-Ah

_Cinderella_!

Verkar ju som om du besitter en hel del "förmåga"!
    Du har ju upplevt både det "ena och det andra" i dina dagar!

Låt allt bara ha sin "gång"! Din far "kommer säkert till dig" så småningom!

• Carma

Min-Ah,

Tack för fina ord. Den kontakten man får kan trösta ibland.

Skönt att det löste sig med kärleken för dig! Härligt att höra sådana historier.

_Cinderella_, Du kan ju försöka att kontakta medium. Det sägs att skälen finns med sin familj några år sen lämnar de oss & tar sin egen väg. Eftersom det var så länge sedan kan det kan vara möjligt att din pappa har redan hittat en lung plats så varför inte kontakta en medium. Men tänk om din pappa har reinkarnerats och är nu ett litet barn?? Vet inte om det går att kalla på honom då.

Hoppas det hjälper.
    Kram

Svar på tråden Övernaturliga händelser...